اگر از افسردگی ترس دارید خواص این سنگ را نادیده نگیرید

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ زِبَرجَد یکی دیگر از اسم های سنگ زِبَرجَد ، سنگ پریودت می باشد. سنگ زبر جد یا همان پریدوت ( Peridot ) یکی از سنگ های باستانی شناخته شده است که نه تنها باستانی می باشد، بلکه یک سنگ قیمتی نیز محسوب شده است.

اگر از افسردگی ترس دارید خواص این سنگ را نادیده نگیرید

انواع نگین های این سنگ معدنی باعث شده است که بهترین سنگ های قیمتی و همچنین زیباترین رنگ های سبز از جمله سبز کم رنگ و پر رنگ و سبزچمنی و سبز زیتونی و… می باشد. که از این سنگ به قدمت فراعنه در مصر برمی گردد. شدت این سنگ زیبا به مقدار آهن موجود در ساختار شیمیایی این سنگ بستگی دارد.

کشف سنگ زبرجد یا پریودت

اگر در این سنگ مقدار زیادی آهن استفاده شود رنگ آن نیز رنگ سبز عمیق تری خواهد داشت. بهترین و زیبا ترین  و محبوب ترین رنگ سبز زبر جد، سبز زیتونی مایل به زرد می باشد. همچنین سنگ سبز عمیق تر ارزش بیشتری دارد نسبت به رنگ های سبز روشن تر و سبز مایل به زرد می باشد همچنین سنگ زبر جد گوهر ملی مصر می باشد.

در مصر باستان افراد مصرباستان آن را به عنوان گوهر خورشید می دانستند. در این سنگ بیش از 3500 سال پیش در جزیره سنت جان استخراج شد. یک شرکت مصری دارای انحصار معادن در اواخر قرن نوزدهم می باشد.

در یک دوره ی تاریخی محل دقیق قرار گیری این جزیره برای چندین قرن مورد معما قرار گرفته بود که در یکی از سال های 1905 کشف شد. جوئل آرام در دائر المعارف رنگی چاپ دوم سنگ قیمتی می نویسد زبر گاد جزیره ای که در دریای سرخ قرار گرفته است که اکثرا در غالب مه می باشد و پیدا کردنش برای ناوگان باستان بسیار دشوار است.

رنگ سنگ زبرجد یا پریودت

این سنگ دارای یک پرتوی سبز رنگ مانند نور خورشیدی است که از وسط درختان سرسبز و زیبا عبور می کند. این سنگ یکی از سنگ های قیمتی می باشد که به دلیل اینکه روح تابستانی ارتعاشات خوش شانسی و توانایی غیر عادی آن برای حفظ آرامش و احساس امنیت بدون توجه به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد.

رنگ سبز چشمک زن آن یکی از علائم ملکه کلئوپاترا بوده اما او دوست داشت خودش را با سنگ زمرد تزیین کند.

بلور های زیبای زبر جد در طیف زیادی از طلایی تاسبز زیتونی و سبز های براق دیگری وجود دارد. در حالی که گاهی اوقات این سنگ را زمرد مرد فقیر نیز می گویند، این سنگ از آتش و انرژی خام حاصل از هسته زمین تولید شده است. این سنگ هدیه ای از قلب مادر طبیعت است که دارای خواص درمانی بسیار زیادی می باشد از جمله:

آرامش عمیق

سلامتی خوب

هماهنگی در بدن

ذهن و روح

و…

ویژگی سنگ زبرجد یا پریودت

سنگ زبرجد یک خواص شفا بخش است که این سنگ دارای ذاتی پاک و شفا بخش و نورآور می باشد. این سنگ که خیلی زیبا و دلنشین است به چاکرای قلب نیز متصل می شود. سنگ زبر جد یا پریودت همیشه آماده کمک به شما به طور گسترده می باشد. پس شما می توانید در لذت جهان هستی نیز شریک شوید.

بسیاری از پزشکان آن زمان و همچنین این دوره معتقد اند که سنگ زبر جد یا همان پریدوت زمانی که صحبت از کبد و مثانه صفرا  و مشکلات هضم می شود که یک درمان کننده طبیعی است. این سنگ برای سم زدایی ایده آل می باشد به دلیل رنگ سبزی که دارد. این سنگ همچنین برای سلامتی نیز می باشد به خصوص هنگامی که صحبت از بهبود و بازسازی سلول ها و بافت های بدن در میان می باشد.

سنگ زبر جد باعث ایجاد قدرت و سرعت در متابولیسم بدن می باشد. سنگ زبر جد یا پریودت نیز باعث درمان بیماری پوستی نیز می باشد. همچنین سنگ زبرجد یا همان پریودت می توان در کم شدن تب بدن مورد استفاده نیز می باشد. این سنگ در تسکین انقباضات دردناک عضلانی نیز درد آن را کاهش می دهد، این سنگ زبر جد و یا پریودت ایجاد کننده ی زندگی و نور می باشد. این سنگ باعث درمان خواص ذهنی و عاطفی نیز می باشد

این سنگ نیز باعث می شود که در زندگی خودتان شاد و خوشحال و سرزنده باشید، همچنین باعث  این می شود که افرادی که احساس حسادت و کینه و… دارند باعث می شود که تمام بدن و ذهن ما می تواند به تفکرات اضطراب آور فرو برود. این افکار و احساسات بر خواب و سلامتی و تعادل عاطفی نیز تاثیرات منفی می گذارند.

سنگ زبر جد به دلیل توانایی ذاتی در دعوت از ذهن به تمرکز دعوت می کند و فرد به دنبال آن نیز می رود و باعث می شود آرامش به فرد برسد. زبرجد و پریودت یک سنگ قیمتی است که به شما کمک می کند تمرکز و انرژی لازم را بدست بیاورید. همان طور که گفتیم این سنگ به چاکرای قلب و هم به چاکرای شبکه خورشیدی متصل می باشد. اگر این چاکرا مسدود شود ممکن است احساس و انگیزه خود را از دست بدهید و دیگر امیدی برای زندگی کردن نداشته باشید و دچار افسردگی شوید.

راه تشخیص سنگ زبرجد یا پریودت

برای تشخیص ، این سنگ را زیر نورخورشید یا نور مهتابی به آن نگاه کنیم و نباید هیچ تغییر رنگی بدهد و راه دیگر آن با استفاده از آهن ربا می باشد. همانطور که گفتیم در مطالب بالا این سنگ در ساختار خودش حاوی آهن است و باید جذب آهن ربا باشد.

سنگ زبرجد یا همان نام دیگر این سنگ پریودت یکی از سنگ های مورد علاقه افراد زیادی می باشد ،که خواص های زیاد و مثبتی نیز در آن وجود دارد. 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما