قیمت طلا در صدد تثبیت موقعیت

طلا و جواهر اقتصاد 100: در حالی که فعالان بازار در آستانه‌ی انتشار گزارش داده‌های تورمی، در موضع احتیاط به سر می‌برند، طلا در تلاش است تا روند بهبودی خود را امتداد دهد.

قیمت طلا در صدد تثبیت موقعیت

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا روند بهبود خود را امتداد دهد.

تثبیت این فلز گرانبها با حضور سرمایه‌گذارانی در بازار صورت می‌گیرد که ترجیح می‌دهند پیش از ایجاد موقعیت‌های جدید، در انتظار گزارش‌های آماری کلیدی و در موضع احتیاط بمانند. چرا که این گزارش‌ها و از جمله داده‌های تورمی، وضوح بیشتری را در مورد چشم‌انداز سیاست پولی ارائه می‌دهد.

جدای از داده‌های تورم ایالات متحده، سخنرانی‌های سیاست‌گذاران فدرال رزرو از جمله فیلیپ جفرسون، مایکل بار و آستن گولزبی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

از سوی دیگر، گرچه تورم اصلی تا حدی کاهش یافته است، اما اقتصاددانان سرعت رشد ثابتی را در شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) پیش‌بینی کرده‌اند. 

اما گزارش تورم ایالات متحده، انتظارات در مورد سیاست‌های سختگیرانه‌ی فدرال رزرو را برانگیخت. فدرال رزرو که تعهد آن، بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی است، بر این نکته تصریح کرد که در صورت ریشه‌دارشدن تورم، در افزایش بیشتر نرخ‌ها تردید نخواهد کرد.

از این رو، رویکرد آتی مقامات کاملأ وابسته به داده‌هاست؛ چرا که تداوم تورم در ایالات متحده می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های بعدی، نقش مهمی ایفاء کند. 

ناگفته نماند که جروم پاول پیش از این، هشدار داد که عدم کنترل تورم توسط فدرال رزرو اشتباه بزرگی خواهد بود و بانک مرکزی در تشدید سیاست‌های پولی بیشتر، بدون تردید عمل خواهد کرد.

در عین حال، پیش‌بینی می‌شود که CPI سرفصل ماهانه از رشد 0.4 درصد در سپتامبر، به 0.1 درصد در ماه اکتبر کاهش یابد. گفتنی است در همین بازه‌ی زمانی، تورم اصلی با سرعت ثابت 0.3 درصد در حال رشد است.

پیش از انتشار آمار تورم آمریکا، قیمت طلا در محدوده‌ی محدودی قرار گرفت. حرکت اصلاحی در فلز گرانبها به نزدیکی فیبوناچی 38.2% اصلاحی (از پایین‌ترین سطح 6 اکتبر در 1810.50 دلار تا سقف قیمت 27 اکتبر در 2009.50 دلار) در حدود 1933.80 دلار افزایش یافته است.

از آنجا که این فلز زرد در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20-EMA) معامله می‌شود و 50-EMA نزدیک به 1938.00 دلار همچنان به پشتیبانی خود ادامه می‌دهد، چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا نزولی شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما