خریداران طلا بشتابید!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز تحت حمایت کاهش بازده اوراق قرضه و تضعیف دلار توانست خریداران را جذب کند و در سطح 1946 دلار معامله شد.

خریداران طلا بشتابید!

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در ساعات اولیه معاملات آسیایی در روز سه شنبه، موفق شد برخی از خریداران را به سمت خود جذب کند؛ فلز زرد به مدد این کشش موفق، در حال حاضر حدود 1946 دلار معامله می‌شود.

گفتنی است عواملی که از فلز گرانبها حمایت کردند و منجر به افزایش قیمت آن شدند، از یک سو تضعیف دلار آمریکا (USD) و از سوی دیگر، کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بود.

در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، فعالان بازار به منظور حصول به انگیزه‌های معاملاتی جدید، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده (CPI) در ماه اکتبر را در کانون توجه قرار می‌دهند. انتظار می‌رود این شاخص 0.1% در ماه اوت و 3.3% در مقیاس سالانه افزایش یابد. در مورد CPI اصلی نیز برآوردها بر آن است که در مقیاس ماهانه 0.3٪ و به صورت سالانه 4.1٪ رشد کند.

در عین حال، دلار آمریکا پس از عقب‌نشینی از نقطه 106.00، به سطح 105.65 می‌رسد و بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده با بازدهی 10 ساله، با کاهش 4.63 درصد همراه است.

در چشم‌انداز رویدادهای کلیدی، سیاستگذاران جهانی همچنان بر دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه‌ی خود پایبند هستند و هدف آنها از پافشاری بر این اظهارات، کاهش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر پایان چرخه‌ی انقباض و کاهش نرخ‌ها برای سال 2024 به عنوان گزینه‌ای بر روی میز است.

پس از اینکه اکثر بانک‌های مرکزی بزرگ از افزایش نرخ‌ها برای دو یا چند جلسه‌ی متوالی خودداری کردند، سود سفته‌بازی منجر به افزایش شرط‌بندی کاهش نرخ شد و این در حالی بود که شرایط مالی محدودکننده، تضعیف رشد اقتصادی را رقم زد.

اما علیرغم همه‌ی اقدامات اصلاحی، تورم همچنان بالاتر از سطوحی است که سیاستگذاران آنها را سطوح امن تلقی می‌کنند و از این رو، ریسک افزایش فشار قیمت‌ها همچنان بالاست. علاوه بر این، از آنجا که بازارهای کار عمدتاً وضعیت محدودی دارند، نمی‌توانند کمک چندانی برای ارتقای کندی اقتصاد باشند و از این رو سهمی در کاهش تورم ندارند.

نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک از انتظارات مصرف‌کنندگان حاکی از آن بود که دورنمای تورم یک ساله و پنج ساله به ترتیب به 3.57 و 2.72 درصد کاهش یافته است. از آنجا که دیدگاه سیاست پولی مقامات فدرال رزرو، کاملأ وابسته به داده‌هاست، انتظار می‌رود که سطوح تورم ایالات متحده در روز سه‌شنبه فدرال رزرو را برای تشدید بیشتر نرخ‌ها مجاب کند.

گذشته از این، برخی از مقامات که اظهاراتشان می‌تواند طی این هفته، رهنمون بیشتری در مورد مسیر آتی برای معامله‌گران طلا به همراه داشته باشد، عبارتند از: فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک و لیزا کوک. 

مطابق با نمودار چهار ساعته، قیمت طلا به اولین سطح مقاومت حوالی میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ ساعته در ۱۹۶۰ دلار خواهد رسید. فیلتر صعودی اضافی در نزدیکی سقف قیمت 8 نوامبر در 1971 دلار و پس از آن رقم روانشناختی در 2000 دلار مشاهده می‌شود. از جنبه‌ی نزولی، سطح حمایت اولیه در 1930 دلار قرار دارد که در مسیر رسیدن به پایین‌ترین سطح 16 اکتبر در 1908 دلار و در نهایت رقم گرد 1900 دلار است.

در کوتاه‌مدت و بر اساس نمودار 4 ساعته، از آنجا که جفت طلا در زیر 20 SMA نزولی معامله می‌شود، ریسک به سمت نزولی منحرف خواهد شد.

از طرف دیگر SMA 200 فاقد جهت باقی می‌ماند. در این میان اندیکاتورهای تکنیکال، کشش صعودی را به دست می‌آورند، البته با مومنتوم محدود و در سطوح منفی، از پیش‌بینی یک گام دیگر به سمت شمال، ناکام می‌مانند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما