طلا در صدد گریز از قلمرو منفی

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز به دلیل عدم تشدید تنش‌های خاورمیانه و در سایه‌ی پیام‌های جنگ‌طلبانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همکارانش، نتوانست درخشش چندانی پیدا کند.

طلا در صدد گریز از قلمرو منفی

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی روز دوشنبه اروپا در تلاش است تا افزایش خود را به سطوح بالاتری امتداد دهد. اما علیرغم این تلاش، فلز گرانبها به دلیل عدم تشدید تنش‌های خاورمیانه و در سایه‌ی پیام‌های جنگ‌طلبانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همکارانش، نتوانست درخشش چندانی پیدا کند. البته در این بین، پیش از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) در ماه اکتبر، نوعی عدم اطمینان نیز در بازارها حاکم است که رشد طلا را محدود می‌کند. 

طلا در زمان نگارش این متن، در حدود 1940 دلار معامله می‌شود که افزایش 0.18 درصد در روز را به تصویر می‌کشد.

هم‌اکنون سرمایه‌گذاران به منظور داشتن انگیزه‌های معاملاتی جدید، منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده مورد انتظار ایالات متحده (CPI) در روز سه شنبه هستند. در حوزه‌ی داده‌ها، در حالی که برآورد می‌شود که CPI اصلی بدون تغییر در 0.3 درصد باقی بماند، انتظار می‌رود شاخص تورم ماهانه در ماه اکتبر 0.1 درصد افزایش یابد. 

با بررسی رویدادهای کلیدی در بازارها می‌توان مشاهده کرد که پس از اینکه جروم پاول با اشاره به تورم مهارنشده، قاطعانه از عدم اطمینان در مورد سیاست نرخ بهره فعلی و ابعاد محدودکننده‌ی آن سخن گفت، جذابیت طلا به طور قابل توجهی کاهش یافت.

اما در ادامه‌ی راه، این داده‌ها هستند که مسیر حرکت قیمت دلار آمریکا، بازارهای اوراق قرضه و طلا را هدایت می‌کنند و البته در مورد یک موضوع دیگر نیز می‌توانند تعیین‌کننده باشند که آیا به افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نیاز هست یا خیر.

بررسی نمودار چهار ساعته بیان می‌کند که قیمت طلا زیر میانگین متحرک نمایی 50 و 100 ساعته، باقی می‌ماند و در حال حاضر، با حمایت از فروشندگان آنها را به بازار دعوت می‌کند.

گفتنی است طلا در قلمرو نزولی زیر 50 قرار دارد که خود به وضوح بیان می‌کند که مسیر کمترین مقاومت در کوتاه‌مدت به سمت نزولی است.

در ادامه‌ی حرکت، قیمت طلا به اولین سطح مقاومت نزدیک به متحرک نمایی 100 ساعته در 1960 دلار خواهد رسید و فیلتر صعودی اضافی در نزدیکی مرز بالایی باند بولینگر در سطح 1969 دلار مشاهده می‌شود. با پیشروی بیشتر به سمت شمال، مانع بعدی در علامت گرد روانی 2000 دلار قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، سطح 1930 دلار به عنوان سطح حمایت اولیه برای طلا عمل می‌کند و در نهایت، سطح رقابتی بعدی نزدیک به کف قیمت 16 اکتبر در 1908 دلار و پس از آن، رقم گرد 1900 دلار ظاهر می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما