8 خاصیت طلا که تا کنون نمی دانستید

طلا و جواهر اقتصاد 100: در ادامه با خصوصیات و خواص عالی طلا آشنا خواهید شد.

8 خاصیت طلا که تا کنون نمی دانستید

حال در زیر به خواص طلا اشاره می‌کنیم:

طلا گرما و الکتریسیته را هدایت می‌کند

 مس و نقره بهترین هادی هستند، اما اتصالات طلا از هر دوی آنها بیشتر است زیرا کدر نمی شوند. این به این معنا نیست که طلا دوام بیشتری دارد، بلکه این است که برای مدت طولانی تری رسانا باقی می‌ماند.

طلا انعطاف پذیر است

 می‌توان آن را به نازک ترین سیم کشید. یک اونس طلا را می‌توان به 80 کیلومتر (50 مایل) سیم طلای نازک، پنج میکرون یا پنج میلیونم متر، ضخامت کشید. این نمونه 0.20 میلی متر (0.008 اینچ) قطر دارد.

طلا به شدت گرما و نور را منعکس می‌کند

 رویه کلاه‌های فضایی فضانوردان روکشی از طلا به‌قدری نازک (0.00005 میلی‌متر یا 0.000002 اینچ) دریافت می‌کند که تا حدی شفاف است. فضانوردان می‌توانند از طریق آن ببینند، اما حتی در آن نازکی لایه طلا، تابش خیره کننده و گرمای نور خورشید را کاهش می‌دهد.

طلا به دلیل زیبایی اش ارزشمند است

 جواهر سازان و فلزسازان آن را به عنوان فلزی می‌دانند که می توان آن را برجسته، چکش، ریخته گری، کشیده یا پیچش کرد.

طلا چکش خوار است

 بنابراین می‌توان آن را به ورقه‌های بسیار نازک پهن کرد. دیوارهای اتاق طلا با تقریباً 28 متر مربع (300 فوت مربع) ورق طلای 23 عیار که نمایانگر 3 اونس فلز طلا است پوشیده شده است. ورق طلا، همچنین به عنوان تذهیب شناخته می‌شود که یک تکنیک باستانی است. صنعتگران سنتی طلای خام را بین قطعات چرم می‌کوبیدند تا جایی که تقریباً نازک‌تر از آن بود که دیده نشود. ممکن است یک اونس طلا به اندازه کافی نازک چکش شود که بیش از 9 متر مربع (96.9 فوت مربع) از یک سطح را بپوشاند. ورق طلا ممکن است تنها 0.18 میکرون (هفت میلیونیم اینچ) ضخامت داشته باشد. یک پشته از 7055 ورق ضخیم تر از یک سکه نخواهد بود.

طلا در محیط زیست

طلا به طور گسترده در سطح زمین در سطح زمینه 0.03 گرم در 1000 کیلوگرم (0.03 ppm وزنی) توزیع می‌شود. درونی بودن و چگالی بالای آن باعث می‌شود که در بستر رودخانه‌ها، چه به صورت تکه‌های کوچک یا در تکه‌های بزرگ‌تر، متمرکز شود، که ممکن است با پانینگ از آن خارج شود. در طبیعت آزاد است و با کوارتز، پیریت و سایر مواد معدنی مرتبط است.

بیشتر طلا از معادن استخراج می شود و از سنگریزه‌ها و رگه‌های کوارتز به دست می‌آید یا با رسوبات پیریت همراه است. دو سوم عرضه جهان از آفریقای جنوبی و 2/3 تولید ایالات متحده از داکوتای جنوبی و نوادا است. سایر مناطق معدنی اصلی کانادا و روسیه هستند. طلا در آب دریا یافت می‌شود، اما هیچ فرآیند اقتصادی موثری (هنوز) برای استخراج آن از این منبع طراحی نشده است. تولید جهانی حدود 2500 تن در سال است، اما ذخایر آن ده هزار تن تخمین زده می‌شود.

اثرات طلا بر سلامتی

طلا برای درمان آرتریت روماتوئید تحت درمانی به نام Chrysoteraphy استفاده می‌شود. زمانی تجویز می شود که درمان با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تسکین ندهد.

اثرات زیست محیطی طلا

طلا برای سمیت زیست محیطی آن ارزیابی نشده است. با این حال، انتظار می رود که تجزیه زیستی طلا در شرایط هوازی بسیار ضعیف باشد و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد در صورت رها شدن در محیط، مشکلات اکولوژیکی ایجاد می‌کند. از آنجایی که طلا نامحلول است، اعتقاد بر این است که حداقل ویژگی‌های تجمع زیستی و فراهمی زیستی را دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما