مسیری که طلا پیمود

طلا و جواهر اقتصاد 100: از قرار معلوم، طلا در سایه کاهش تقاضا برای دلار، هفته را با زیان قابل توجهی به پایان رساند.

مسیری که طلا پیمود

قیمت طلا پس از افتتاحیه در جلسات معاملاتی ایالات متحده، تمایل نزولی خود را حفظ می‌کند. در زمان نگارش این مقاله، طلا (XAU/USD) نزدیک به 1940 دلار معامله می‌شود که در واقع، پایین‌ترین سطح چهار هفته‌ی اخیر است.

گذشته از آن، فلز درخشان قرار بوده با وجود کاهش تقاضا برای دلار، هفته را با زیان قابل توجهی به پایان برساند.

با نگاهی به نوسانات در بازارهای مالی می‌توان ملاحظه کرد که دلار آمریکا در نیمه‌ی اول روز، لحن مثبت خود را حفظ کرد، اما پس از افتتاحیه‌ی بازارهای آمریکا تغییر مسیر داد. در نتیجه، طلا (XAU/USD) که اغلب در جهتی معکوس با ارز ایالات متحده حرکت می‌کند، از پایین‌ترین سطح هفتگی 1944.71 دلار به بالای 1960 دلار رسید.

با وجود اینکه سیاست‌گذاران اصرار دارند تا درها را برای افزایش بیشتر نرخ بهره باز نگه دارند، اما بازارهای مالی امیدوار به پایان انقباض پولی از سوی بانک‌های مرکزی هستند و بر موضع محتاط خوش‌بینانه‌ی خود پایبند مانده‌اند.

در این راستا، توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند، روز پنج‌شنبه، با بیان سخنان دلگرم‌کننده‌ای در مورد اقتصاد سالم، به تورم فزاینده اشاره کرد و افزود که کار فدرال رزرو هنوز انجام نشده است. وی در پایان، با تأکید بر بازار کار متعادل‌تر، خاطرنشان کرد که هر رکودی ممکن است نسبت به رکودهای گذشته چشمگیرتر باشد. همچنین، رافائل بوستیچ، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز در رویدادی جداگانه، بر سیاست‌های اخیر و اثرات آن تصریح کرد.

پس از آن، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، در میزگردی با عنوان «چالش‌های پولی در اقتصاد جهانی» در صندوق بین المللی پول (IMF) در مورد سیاست‌های پولی اظهار نظر می‌کند.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD) حاکی از آن است که هدف این جفت غلبه بر 23.6% اصلاح فیبوناچی، از 1810.41 دلار / 009.34 دلار در سطح 1962.20 دلار است و این نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش مجدد هستند.

افزون بر آن، گرچه روند این جفت برای روز مثبت شد، اما در عین حال که زیر میانگین متحرک ساده (SMA) صعودی 20 قرار گرفت، یک سقف و کف پایین‌تر را نیز ثبت کرد. در نهایت، شاخص‌های فنی هرچند در سطوح خنثی، اما اندکی بالاتر قرار می‌گیرند.

بر اساس نمودار 4 ساعته و در کوتاه‌مدت، طلا (XAU/USD) که فروشندگان را حول 20 SMA نزولی ملاقات می‌کند، کاهش خود را به زیر 100 SMA به ثبت می‌رساند. پیشروی فراتر از این اندیکاتور، نه‌تنها منجر به سود بیشتر می‌شود، بلکه خریداران را نیز تشویق می‌کند. در این میان، اندیکاتورهای تکنیکال، حین حرکت در سطوح منفی، جهت شمال را هدف قرار می‌دهند.

سطوح پشتیبانی: 1,945.20 1,933.20 1,923.10

سطوح مقاومت: 1,965.30 1,978.30 1,989.00

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما