بازار طلا تحت فشار مضاعف!

طلا و جواهر اقتصاد 100: بازار طلا همچنان تحت فشار فروش قوی قرار دارد؛ هر اونس طلا در دسامبر آخرین بار با 1 درصد کاهش، در سطح 1948.50 دلار معامله شد.

بازار طلا تحت فشار مضاعف!

به گزارش«کیتکونیوز» بازار طلا همچنان تحت فشار فروش قوی قرار دارد؛ هر اونس طلا در دسامبر آخرین بار با 1 درصد کاهش، در سطح 1948.50 دلار معامله شد.

گفتنی است با اینکه موضوعاتی مانند تورم مستمر و داده‌های ضعیف در حوزه‌ی شاخص مصرف‌کننده وجود دارد، اما کمک چندانی به فلز زرد نکرده است. در همین راستا، دانشگاه میشیگان در روز جمعه از کاهش قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف کننده به 60.4 خبر داد که نسبت به مقدار بازبینی‌شده 63.8 در اکتبر کاهش یافته است. این داده‌ها نتوانست انتظار خوانش پایدار 63.7 اقتصاددانان را برآورده کند.

از سوی دیگر، در حال حاضر داده‌های اقتصادی ناامیدکننده چندان مورد توجه فعالان بازار نیست و تحلیلگران بر این باورند اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو همچنان در کانون تمرکز بازار خواهد ماند.

پاول روز پنج‌شنبه در رویدادی به میزبانی صندوق بین‌المللی پول از عدم اطمینان بانک مرکزی مبنی بر میزان محدودکنندگی سیاست‌های پولی حرف زد و دلیل واضح آن را سطح کنترل‌نشده‌ی تورم و ناتوانی از حصول به هدف 2 درصدی دانست. علاوه بر آن، پاول خاطرنشان کرد که در صورت تداوم افزایش فشارهای تورمی، بانک مرکزی در مورد افزایش مجدد نرخ بهره تردید نخواهد داشت.

از سوی دیگر، با توجه به داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده در این نظرسنجی، انتظارات برای بالاماندن نرخ‌های بهره در آینده‌ی قابل پیش‌بینی توسط فدرال رزرو، همچنان به قوت خود باقی است. بنا بر این گزارش، در یک سال آینده، مصرف‌کنندگان در مقایسه با پیش‌بینی تجدیدنظرشده‌ی تورم یک ساله 4.2 درصدی سپتامبر، شاهد افزایش تورم 4.4 درصدی خواهند بود.

افزون بر آن، گزارش بر این موضوع تأکید دارد که موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو و عدم قطعیت ژئوپلیتیک، دو عامل مهمی هستند که بر احساسات مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارند.

جوآن هسو، مدیر نظرسنجی مصرف‌کنندگان، در این گزارش، با اشاره به کاهش احساسات مصرف‌کنندگان کم‌درآمد، نگرانی‌های فزاینده در مورد اثرات منفی نرخ‌های بهره‌ی بالا را دلیل کاهش 12 درصدی چشم‌انداز اقتصادی برشمرد و افزود: «یقینأ بحران‌های جاری در غزه و اوکراین، اثرات زیادی بر مصرف‌کنندگان خواهد داشت.» وی همچنین افزایش شدید ماه سپتامبر را غیرتصادفی نامید.

گرچه هفته‌ی گذشته، پس از اینکه نرخ بهره بدون تغییر ماند، پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود، به تثبیت تورم اشاره کرد، با این حال در حوزه‌ی داده‌ها، انتظارات تورمی بلندمدت از 3.0 درصد در ماه گذشته به 3.2 درصد در این ماه افزایش یافته است.

گفتنی است آمار فعلی بالاترین رقم از نوامبر 2022 بوده و بسیار بالاتر از محدوده 2.3 الی 3.0 درصدی است که در دو سال پیش از همه‌گیری مشاهده شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما