آن همه اشتیاق برای طلا کجا رفت ؟ / تب داغ طلا سرد شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی کاهش نگرانی‌ها در مورد ناآرامی اسرائیل و حماس، از میزان تقاضا برای پناهگاه امن کاسته شد که این امر به نوبه‌ی خود، شور و اشتیاق نسبت به طلا را سرد کرد.

آن همه اشتیاق برای طلا کجا رفت ؟ / تب داغ طلا سرد شد

به گزارش  اینوستینگ، قیمت طلا در روز جمعه اندکی کاهش یافت. هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1957.01 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر با 0.4 درصد کاهش، به 1961.90 دلار در هر اونس رسید. هر دو شاخص در این هفته، حدود 2 درصد از دست دادند که در واقع، بدترین هفته‌ی آنها از اواخر سپتامبر رقم خورد.

گفتنی است در پی یک رشته اظهارنظرهای تندروانه از سوی مقامات فدرال رزرو که بازارها را به سوی تفکر توقف افزایش بیشتر نرخ بهره هدایت کرد، فلز زرد در انتظار کاهش شدید هفتگی بود.

در پی کاهش نگرانی‌ها در مورد ناآرامی اسرائیل و حماس، از میزان تقاضا برای پناهگاه امن کاسته شد که این امر به نوبه‌ی خود، شور و اشتیاق نسبت به طلا را تا حد زیادی سرد کرد.

البته با نگاهی به نوسانات اخیر فلز زرد، می‌توان دید که پس از جهش 10 درصدی در ماه اکتبر، قیمت طلا در اوایل نوامبر با درجات قابل ملاحظه‌ای از سود مواجه شد و از این رو، فلز زرد در این هفته، به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود رسید. با این حال، قیمت‌ها همچنان در حدود 1900 دلار باقی مانده است.

با این حال، در روز پنج‌شنبه در پی کاهش ناامیدکننده‌ی بازده خزانه‌داری که مسیر افزایش فروش اوراق قرضه دولتی را هموار، و برخی معامله‌گران را به سمت فلز زرد جذب کرد، قیمت طلا افزایش یافت.

البته از سوی دیگر، جهش در جهت مخالف در بازدهی خزانه‌داری، هرگونه افزایش قیمت طلا را محدود نگه می‌دارد.

در این هفته، به دنبال برخی اظهارنظرهای تندروانه از سوی مقامات فدرال رزرو، دلار از پایین‌ترین سطح شش هفته‌ی اخیر خود جهش کرد. جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، روز پنج‌شنبه به تفکر فدرال رزرو مبنی بر ناکافی‌بودن محدودیت سیاست پولی در راستای کاهش تورم اشاره کرد و از افزایش بیشتر نرخ بهره در صورت تداوم تورم خبر داد. البته اظهارات وی در راستای چندین اظهار نظر مشابه از سوی دیگر مقامات فدرال رزرو منتشر شد که به کاهش بهای طلا در طول هفته دامن زد.

از سوی دیگر، از آنجا که معامله‌گران اظهارات پاول را میانه‌رو ارزیابی کردند، انتظارات برای پایان‌دادن به چرخه‌ی افزایش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو هفته‌ی گذشته به طور قابل توجهی تقویت شد. افزون بر آن، با اینکه بخش عمده‌ای از این شرط‌بندی‌ها همچنان ادامه داشت، بازارها اکنون کمتر اطمینان دارند که بانک در سال 2024 نرخ‌ها را با حاشیه‌ی وسیع کاهش خواهد داد.

با توجه به اینکه نرخ‌های بهره‌ی بالا، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های غیربازده را افزایش می‌دهد، حامل خبر بدی برای طلاست. این موضوع هر گونه افزایش عمده‌ی طلا را محدود نگه داشته است و با توجه به اینکه رویکرد فدرال رزرو «حفظ نرخ‌های بالاتر به مدت طولانی‌تر» است، چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای فلز زرد نامشخص باقی ماند.

و اما در چشم‌انداز فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جمعه اندکی کاهش یافت. معاملات آتی مس منقضی در دسامبر، با 0.1 درصد کاهش به 3.6303 دلار در هر پوند رسید و در مقیاس هفتگی نیز، 1.4 درصد کاهش را ثبت کرد.

مس در پی یک رشته آمار اقتصادی ناامیدکننده از کشور چین، به سمت اولین کاهش هفتگی خود در سه ماه اخیر پیش رفت. در همین راستا، داده‌های روز پنج‌شنبه حاکی از آن بود که چین، به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده‌ی مس جهان، برای دومین بار در سال جاری وارد حوزه‌ی کاهش تورم شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما