آیا کاهش بهای طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در حالی که معامله‌گران در انتظار داده‌های مطالبات بیکاری و سخنرانی فدرال رزرو هستند، طلا امروز در سطح زیر 1950 دلار باقی ماند.

آیا کاهش بهای طلا ادامه دارد؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا در معاملات اولیه‌ی روز پنج‌شنبه، ارتباط خود را با سطحی دقیقأ زیر 1950 دلار یا پایین‌ترین سطح سه هفته‌ی اخیر حفظ کرده است. 

و اما در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، دلار آمریکا (USD) در بحبوحه‌ی کاهش مداوم بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و جو مختلط بازار، یک کاهش کلی را تجربه می‌کند.

در حال حاضر، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر روز در کانون توجه قرار دارد. چرا که جهت‌گیری‌های بعدی را تا حدی آشکار خواهد کرد.

پاول قرار است در یک پنل سیاستی با عنوان «چالش‌های سیاست پولی در اقتصاد جهانی» در بیست و چهارمین کنفرانس تحقیقاتی سالانه‌ی ژاک پولاک شرکت کند. بدیهی است که اظهارات وی در مورد چشم‌انداز سیاست پولی، تاثیر قابل توجهی بر ارزش دلار آمریکا و از این رو بر قیمت طلای دلار خواهد داشت.

از آنجا که اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو، متفاوت بوده است، در مورد اینکه آیا فدرال رزرو هنوز در مسیر ارائه‌ی یک افزایش نرخ دیگر است یا خیر، عدم اطمینان گسترده‌ای ایجاد شده است. اما ایده‌ی حمایت از نرخ بهره‌ی بالاتر برای مدت طولانی‌تر، همچنان در افق دید قرار دارد و این امر، طلا را وادار می‌کند تا در سایه‌ی فروش مستمر بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده در سراسر منحنی، همچنان در وضعیت نزولی باقی بماند.

پس از آنکه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده 40 میلیارد دلار اسکناس 10 ساله را به حراج گذاشت، بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده در مقابل نرخ 4.61 درصدی که قبلا مشاهده شده بود، به 4.519 درصد رسید.

از سوی دیگر، در پی یک رشته گزارش‌های درآمدی، روند بهبود دلار آمریکا همگام با صعود وال استریت محدود شد، اما این ابدأ به نفع طلا نبود و فلز زرد نتوانست از آن سرمایه‌گذاری کند و علت روشن آن است که در واقع انتظارات پایدار از فدرال رزرو هدایتگر احساسات پیرامون این فلز درخشان هستند. افزون بر آن، انتظارات از کاهش قیمت انرژی و قدرت‌گرفتن ارزش یورو با وجود اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) بر دلار آمریکا سایه افکند.

در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های رسمی حاکی از آن بود که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه اکتبر در چین 0.2 درصد کاهش یافته که رقمی فراتر از افت 0.1 درصدی مورد انتظار است. شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) کمی کمتر از کاهش 2.7 درصدی مورد انتظار، به میزان 2.6 درصد کاهش یافت.

در حال حاضر، معامله‌گران طلا برای داشتن انگیزه‌ی معاملاتی جدید، در انتظار اطلاعات هفتگی مطالبات بیکاری از ایالات متحده و سخنرانی پاول هستند. پرواضح است که اگر پاول به موضعی میانه‌روتر پایبند باشد، یک فرصت قابل توجه برای قیمت طلا ایجاد خواهد شد. در عوض، اگر رئیس فدرال رزرو اشاره‌ای به چشم‌انداز آتی نرخ بهره نداشته باشد، تضعیف طلا یک امر قطعی است.

نمودار روزانه با تأیید مثلث نزولی نشان می‌دهد که طلا در حال امتداد روند نزولی است. به علاوه، میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-SMA) در سطح 1964 دلار در روز بسته شد. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (14-RSI) در حال آزمایش سطوح زیر 50 است که به وضوح بیان می‌کند ممکن است شرایط به نفع فروشندگان طلا تغییر کرده باشد.

در ادامه، لایه‌ی امن فوری در SMA افقی 200 روزه با سطح 1935 دلار مشاهده می‌شود که در زیر آن تلاقی SMA های 50 و 100 روزه نزدیک به 1925 دلار وارد عمل می‌شوند. چنانچه قیمت طلا شاهد یک بسته‌شدن روزانه پایین‌تر از سطح اخیر باشد، یک روند نزولی جدید به سمت پایین‌ترین سطح 1908 دلاری 16 اکتبر استارت می‌خورد.

خریداران طلا برای پیشروی بیشتر، میانگین متحرک ساده 21 روزه را در سطح 1964 دلار بازپس می‌گیرند. گفتنی است مانع صعودی بعدی مربوطه در خط مثلث حمایت تبدیل‌شده به مقاومت در سطح 1987 دلار دیده می‌شود. پس از آن، سقف قیمت 1993 دلاری روز دوشنبه به چالش کشیده خواهد شد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما