شانس با طلا یار نبود!

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه کاهش یافت و هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش، به 1984.24 دلار رسید.

شانس با طلا یار نبود!

به گزارش  اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه کاهش یافت؛ هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش، به 1984.24 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر با 0.4 درصد کاهش به 1991.15 دلار در هر اونس رسید.

گرچه احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در بازارهای مالی وجود داشت، اما معامله‌گران همچنان دارایی‌های ریسک‌محور را بر فلز زرد ترجیح دادند.

با نگاهی به نوسانات اخیر طلا می‌توان مشاهده کرد که در بحبوحه‌ی داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، همزمان با سیگنال‌های معتدل‌تر از سوی فدرال رزرو که باعث تضعیف عمیق دلار و بازدهی خزانه‌داری شد، طلا در هفته‌ی گذشته، تا حدودی قدرت گرفت.

البته از آنجا که معامله‌گران عمدتاً به سمت دارایی‌های ریسک‌محور مانند سهام و ارزها رفتند، تداوم رشد در فلز زرد، محدود شد. افزون بر آن، کاهش ریسک در درگیری اسرائیل و حماس، از میزان تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد کاست.

پیش از این، نگرانی‌ها در مورد ناآرامی‌های منطقه، منجر به افزایش قیمت طلا در ماه اکتبر شده بود. اما با توجه به اینکه اکنون بعید به نظر می‌رسد که این درگیری به منطقه‌ی گسترده‌تر خاورمیانه سرایت کند، معامله‌گران چندان به سود خود بر روی فلز زرد نمی‌اندیشند.

در حال حاضر، درصد احتمال معامله‌گران از عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، 95.2 درصد است. علاوه بر آن، انتظار می‌رود بانک مرکزی کاهش نرخ بهره را تا ژوئن 2024 آغاز کند. گرچه با وجود این کاهش، فدرال رزرو از حفظ نرخ پایه‌ی خود حداقل تا پایان سال 2024 در سطحی بالای 5 درصد خبر داده است. 

از قرار معلوم، نرخ‌های آمریکا برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند و بدیهی است که این موضوع، عامل فشار بر دارایی‌های غیر بازدهی مانند طلاست. سناریویی که در سال گذشته، فلز زرد را تحت فشار قرار داده بود.

و اما در چشم‌انداز فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه با افزایش ریسک‌پذیری، بهبود یافت. معاملات آتی مس که در ماه دسامبر منقضی می‌شوند، با جهش 0.7 درصدی به 3.6987 دلار در هر پوند رسید.

به علاوه در حالی که تمرکز بر داده‌های کلیدی تجارت و تورم از چین، بزرگترین واردکننده‌ی مس در جهان است، برخی امیدواری‌ها در میان فعالان بازار وجود دارد که پایان چرخه‌ی تشدید نرخ فدرال رزرو به کاهش فشار بر فعالیت‌های صنعتی جهانی کمک خواهد کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما