آیا طلا در مسیر رشد است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه تقاضا برای طلا در روز پنج‌شنبه رونق بیشتری پیدا کرد، اما فلز زرد در زیر سطح 2000 دلار باقی ماند. با نگاهی به آینده، ریسک‌ها برای طلا به سمت صعود هستند

آیا طلا در مسیر رشد است؟

به گزارش«اف‌ایکس استریت» در پی انتشار گزارش مشاغل اکتبر که حکایت از افزایش 150000 نفری حقوق و دستمزد غیرکشاورزی داشت، طلا با چرخش به سمت شمال، به بیش از 2000 دلار رسید. با این حال، این وضعیت دیری نپائید و تغییر مثبتی که در احساسات ریسک مشاهده شد، سود این فلز گرانبها را محدود کرد و باعث شد طلا (XAU/USD) به سمت 1990 دلار عقب‌نشینی کند.

گرچه تقاضا برای طلا در روز پنج‌شنبه رونق بیشتری پیدا کرد، با این حال فلز زرد در زیر سطح 2000 دلار باقی ماند. با نگاهی به آینده، ریسک‌ها برای طلا به سمت صعودی گرایش دارند، زیرا چندین تقاطع گاو نر در جریان هستند و شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) درست در زیر قلمرو اشباع خرید قرار دارد.

بررسی اجمالی بنیادین

قیمت طلا در اوایل روز جمعه برای از سرگیری یک شتاب جدید به سمت آستانه‌ی 2000 دلاری در حال تجدید قواست، در حالی که بازده دلار (USD) و اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده در بحبوحه‌ی انتظارها برای انتشار اطلاعات مهم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP)، ضرر هفتگی خود را تثبیت می‌کنند.

همه نگاه‌ها به داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده

بدیهی است که طلا از عملکرد ضعیف دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، که در تلاش برای تثبیت هستند، حمایت دریافت می‌کند و این امر در پی زیان‌های شدید ناشی از پیامدهای چشم‌انداز سیاست غیرتعهدی فدرال رزرو آمریکا روی داده است.

از آنجا که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به مدد تشدید انتظارات پیرامون افزایش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو، از سطح کلیدی 4.70 درصدی عبور کرد، فروش دلار آمریکا روز پنج‌شنبه افزایش یافت. افزون بر آن، یک مکث جنگ‌طلبانه از سوی بانک انگلستان (BoE) جفت پوند/دلار آمریکا را تقویت کرد و عامل فشار بر دلار آمریکا شد. BoE همانگونه که انتظار می‌رفت، نرخ بهره را در سطح 5.25 درصد ثابت نگه داشت، اما سه سیاستگذار به افزایش نرخ‌ها رای مثبت دادند که این امر بیان می‌کند درها برای افزایش نرخ بهره در آینده باز است.

داده‌های نزولی هفتگی در حوزه‌ی بیکاری آمریکا، نه تنها بر درد دلار افزود، بلکه خریداران طلا را ترغیب کرد تا بار دیگر، برای مدت کوتاهی حصول به سطح 1900 دلار را در نظر بگیرند. مطالبات اولیه‌ی بیکاری در ایالات متحده در هفته‌ی منتهی به 27 اکتبر با افزایش 5000، به بالاترین سطح در هفت هفته‌ی گذشته رسید.

گزراش مشاغل

با این حال، سهام ایالات متحده در روز پنج‌شنبه، نزدیک به 2.0 درصد افزایش یافت و با گسترش ریسک جهانی تحت رهبری فدرال رزرو، از میزان تقاضای پناهگاه امن برای طلا و همچنین دلار آمریکا کاست.

مطابق با گزارش ابزار CME نظارت بر نرخ فدرال، بازارها با احتمال 80 درصدی قیمت‌گذاری کردند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ‌های خود را بدون تغییر نگه دارد و این امر به قیمت طلا کمک کرد تا در جایگاه خود پایدار بماند و روز را در نزدیکی 1985 دلار به پایان برساند.

و اما با نگاهی به آینده، همه نگاه‌ها به گزارش بازار کار ایالات متحده باقی می‌ماند، با تمرکز اصلی بر روی رقم اصلی NFP، که در مقابل افزایش 336 هزار نفری در سپتامبر، در ماه اکتبر 180 هزار نفر، پیش‌بینی شده است. میانگین درآمد ساعتی که در سپتامبر 4.2 درصد رشد کرد، در دوره‌ی گزارش‌شده 4.0 درصد افزایش یافت. آمار ضعیف NFP و تورم ملایم دستمزد، انتظارات بازار را تأیید می‌کند که چرخه‌ی انقباض فدرال رزرو به احتمال زیاد به پایان رسیده است و از سرگیری موج جدیدی از فروش دلار را استارت می‌زند. در چنین حالتی، بهای طلا می‌تواند برای بازپس‌گیری سد 2000 دلاری، صعودی تازه داشته باشد.

با این حال، روند معکوس نیز صدق می‌کند؛ به این معنا که برای تقویت شرط‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر، به یک تحول بزرگ در داده‌های مشاغل ایالات متحده نیاز است که این سناریو کمکی برای رشد و جبران ضررهای هفتگی دلار آمریکا خواهد بود. مطابق با گزارش قدرتمند NFP آمریکا، قیمت طلا احتمالاً اصلاح خود را به سمت 1950 دلار از سر خواهد گرفت.

تحلیل اجمالی تکنیکال

میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-SMA) بالاتر از همه SMA های اصلی کلیدی شکست و در اوایل این هفته، چندین تقاطع گاوی را تأیید کرد.

اگر جهش قیمت طلا امتداد یابد، مقاومت فوری در سقف قیمت روز چهارشنبه 1993 دلار مشاهده می‌شود که بالاتر از آن، آستانه‌ی 2000 دلاری مجددا مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

گفتنی است پذیرش بالاتر از سقف 2009 دلاری چند ماهه برای احیای روند صعودی به سمت اواسط ماه مه نزدیک به 2020 دلار، بسیار مهم است.

در جهت نزولی، حمایت قوی در پایین‌ترین سطح 1970 دلاری روز چهارشنبه، در انتظار است. ناکامی در مقاومت در برابر سطحی بالاتر از این رقم، حمایت ثابت را در 1963 دلار هدف قرار می‌دهد و راه را برای رسیدن به سطح روانی 1950 دلار هموار می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما