آیا تثبیت طلا، موقتی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه، به لطف کاهش دلار و اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری، در حوالی سطح 1985 دلار تثبیت شد.

آیا تثبیت طلا، موقتی است؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه، در حوالی سطح 1985 دلار تثبیت شد. گفتنی است کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در کنار افت ارزش دلار آمریکا (USD)، گام مؤثری در راستای حرکت مثبت فلز زرد برداشت. با این حال، بازیگران بازار ترجیح می‌دهند در آستانه‌ی پیش‌بینی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه، که انتظار می‌رود به افزایش 180000 شغلی در ماه اکتبر اشاره کند، در موضع احتیاط باقی بمانند. 

در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، پس از جهش از پایین‌ترین سطح هفتگی 105.81، در حدود 106.17 در نوسان بود. در چشم‌انداز بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، بازدهی 10 ساله خزانه داری با کاهش 4.663 درصدی، پایین‌ترین سطح از 13 اکتبر را به تصویر کشید.

پیرو اظهارات صریح جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه شرایط مالی برای جلوگیری از افزایش بیشتر نرخ بهره باید محدود بماند، فشار مضاعفی بر دلار وارد شد و در عوض، طلای دلاری مورد حمایت قرار گرفت.

گفتنی است بازارها به این اطمینان رسیده‌اند که فدرال رزرو به پایان چرخه‌ی انقباضی خود نزدیک می‌شود.

در کنار این‌ها، از آنجا که چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده‌ی طلا در جهان است، داده‌های ضعیف چین، عامل دیگری است که می‌تواند روند صعودی این فلز گرانبها را محدود کند. معامله‌گران منتظر PMI خدمات Caixin چین در ماه اکتبر هستند. در اوایل این هفته، PMI تولیدی Caixin کشور در اکتبر در مقابل 50.6 قبلی، به 49.5 کاهش یافت که نتوانست به افزایش مورد انتظار 50.8 برسد.

ناگفته نماند که در روزهای اخیر، داده‌های نه‌چندان مطلوب که کمتر از میزان برآوردشده بود، شک و تردید را در مورد بهبود در دومین اقتصاد بزرگ جهان برانگیخت.

و اما داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه در مرکز توجه خواهد بود. علاوه بر آن، نرخ بیکاری و میانگین درآمد ساعتی ماه اکتبر نیز در آینده منتشر خواهد شد که معامله‌گران به منظور حصول به فرصت‌های معاملاتی پیرامون قیمت طلا ، همواره به ارزیابی این داده‌ها می‌پردازند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما