این سنگ برای متولدین آبان ماه وفاداری و شانس می آورد

طلا و جواهر اقتصاد 100: در طبیعت سنگ‌های گرانبهای متعددی وجود دارد که براساس صور فلکی تفکیک شده‌اند و هر کدام در یک ماه و بعضاً ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. یکی از آنها توپاز است که سنگ ماه تولد آبان است.

این سنگ برای متولدین آبان ماه وفاداری و شانس می آورد

سنگ ماه تولد آبان (‌نوامبر): توپاز

معنای سنگ ‌توپاز: آتش

رنگ: آبی / ‌شیری

توپاز یک سنگ محکم اما بسیار شکننده است. درجه سختی آن در مقیاس موس 8 از 10 است. اما به دلیل شکل ورقه‌ای و شکاف و درزهای اساسی که دارد، بسیار مستعد شکستن یا ترک برداشتن است. «توپاز» در واقع یک واژه سانسکریتی به معنی «آتش» است که به عنوان یک سنگ سخت و قیمتی در صنعت جواهرسازی کاربرد زیادی دارد.

توپاز در خالص‌ترین حالت بی‌رنگ است اما ناخالصی‌های موجود در آن باعث ایجاد تفاوت در رنگ‌های این سنگ می‌شود. به طور کلی، توپاز یک گوهر شفاف تا نیمه شفاف با جلای شیشه‌ای است و ناخالصی‌هایی به شکل بلور و بعضاً به شکل ستاره‌ی دنباله‌دار دارد.

با اینکه همه‌ی رنگ‌های این سنگ زیبایی خاص خود را دارند اما صورتی را می‌توان مرغوب‌ترین و کمیاب‌ترین رنگ توپاز نامید. رنگ طلایی آن که به نام «توپاز سلطنتی» مشهور است نیز قیمتی گران‌تر از بقیه رنگ‌ها دارد.

مصری‌ها سنگ ماه تولد آبان را سمبل‌ خورشید می‌‌دانند. یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌‌دهد و طلسم‌ و جادو را باطل‌ می ‌کند. در گذشته‌ بر این‌ باور بودند اگر کسی‌ سنگ‌ توپاز را همراه‌ داشته‌ باشد از نظرها دور می‌‌ماند. رومی‌ها هم اعتقاد داشتند که‌ توپاز هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می ‌دهد. حتی‌ در مواردی‌ از این سنگ به‌ عنوان‌ پادزهر استفاده‌ می‌‌شده‌ است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما