قیمت طلا، بر پلکان ترقی!

طلا و جواهر اقتصاد 100: همگام با ضعیف‌شدن دلار و بازدهی خزانه‌داری که در پی لحن ملایم‌تر از انتظار فدرال رزرو اتفاق افتاد، طلا امروز افزایش یافت.

قیمت طلا، بر پلکان ترقی!

به گزارش اینوستینگ، هر اونس طلا در روز پنج‌شنبه با 0.2 درصد افزایش به 1986.07 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر، با 0.3 درصد افزایش به 1993.70 دلار در هر اونس رسید.

در واقع آنچه به روند افزایشی بهای طلا کمک کرد، ضعیف‌شدن دلار و بازدهی خزانه‌داری بود که در پی لحن ملایم‌تر از انتظار فدرال رزرو اتفاق افتاد؛ با این حال، رشد بهای فلز زرد تداومی نداشت و به دلیل بهبود ریسک‌پذیری، محدود شد.

روز چهارشنبه داستان نرخ‌های بهره به گونه‌ای دیگر رقم خورد و بانک مرکزی اقدام به توقف نرخ‌ها کرد. اما علیرغم این توقف، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بازارها را بر آن داشت که مکث احتمالی هر گونه افزایش نرخ را در افق دید خود قرار دهند و البته ابراز عقیده‌ی رئیس فدرال رزرو مبنی بر تنگنای شرایط مالی در ماه‌های اخیر نیز بر این تفکر، صحه گذاشت.

گذشته از آن، معاملات آتی صندوق فدرال رزرو، در کنار احتمال 80 درصدی توقف نرخ در دسامبر، کاهش نرخ بهره را تا اواسط 2024 برای معامله‌گران ترسیم می‌کند.

توقف نرخ بهره

بدیهی است که این سناریو، همزمان با برداشتن قدم مثبتی برای طلا، بازده دلار و خزانه‌داری را کاهش داد. با این حال، از آنجا که معامله‌گران ترجیحأ در مورد فلز زرد امن، رویکردی محافظه‌کارانه دارند، توجه بیشتری به دارایی‌های ریسک محور مانند سهام اختصاص می‌دهند.

در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، داده‌های آتی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که قرار است روز جمعه ارائه شود، در مرکز توجه قرار دارد و دلیل اهمیت این داده‌ها آن است که چنانچه بیانگر هرگونه نشانه‌ای از قدرت در بازار کار باشند، انگیزه‌ی بیشتری برای افزایش نرخ بهره به فدرال رزرو می‌دهد که پاول نیز روز چهارشنبه بر این مهم، تأکید کرد. البته آمار حقوق و دستمزد خصوصی که در روز چهارشنبه منتشر شد، حکایت از سردشدن بازار کار داشت. 

افزون بر آن، پاول که قبلاً اعلام کرده بود نرخ هدف بانک مرکزی حداقل تا پایان سال 2024، بالای 5 درصد باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد که فدرال رزرو تا رسیدن به هدف تورم 2 درصدی خود، هنوز راه درازی را در پیش دارد.

با نگاهی به نوسانات اخیر بهای طلا می‌توان دید که گرچه فلز زرد به لطف افزایش تقاضای پناهگاه امن که ناشی از درگیری اسرائیل و حماس بود، از ماه اکتبر به سودهای قوی نشست، اما نرخ‌های بالاتر به دلیل افزایش هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده، حامل خبر خوبی برای طلا نخواهد بود.

و در نهایت، در چشم‌انداز فلزات صنعتی، بهای مس در روز پنج‌شنبه، از کاهش ارزش دلار منتفع شد و اندکی افزایش یافت. معاملات آتی مس نیز با 0.3 درصد افزایش، به 3.6710 دلار در هر پوند رسید. البته با بروز نگرانی‌های مستمر در مورد چین که ناشی از داده‌هایی مبنی بر ضعف فعالیت‌های تولیدی بود، افزایش بیشتر در فلز سرخ محدود شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما