قیمت طلا در ادامه مسیر کاهشی قرار گرفت ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در آستانه‌ی نشست فدرال رزرو و به دلیل کاهش نگرانی‌ها پیرامون ناآرامی منطقه، مسیر کاهش خود را امتداد داد.

قیمت طلا در ادامه مسیر کاهشی قرار گرفت ؟

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در روز چهارشنبه، مسیر کاهش خود را امتداد داد. گفتنی است کاهش فلز زرد امن، به دلیل تشدید عدم اطمینان پیش از اتمام جلسه‌ی فدرال رزرو و اعلامیه‌ی کلیدی خزانه‌داری در روز چهارشنبه اتفاق افتاد.

هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش به 1975.99 دلار رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در دسامبر با 0.5 درصد کاهش، به 1984.45 دلار در هر اونس رسید.

افزون بر آن، کاهش نگرانی‌های ناشی از عدم تشدید درگیری‌های اسرائیل و حماس، معامله‌گران را بر آن داشت تا ریسک کمتری را برای طلا در نظر بگیرند. 

علیرغم قدرت‌گرفتن بازدهی دلار و خزانه‌داری قبل از نشست این هفته‌ی فدرال رزرو، طلا در ماه اکتبر به دنبال ناآرامی‌های منطقه، افزایش چشمگیری را تجربه کرد و به ویژه در جلسات اخیر، با درجه‌ی بالایی از سود مواجه شد.

در حال حاضر، صورت‌جلسه‌ی  نشست فدرال رزرو در اواخر روز، در کانون توجه فعالان بازار است که در این جلسه انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ‌های بهره را متوقف کند. با این حال، از آنجا که برخی نشانه‌های دیگر از جمله تقویت بازار کار، تورم چسبنده در ایالات متحده، و همچنین انعطاف‌پذیری کلی اقتصادی نیز وجود دارند، مقامات فدرال رزو احتمالاً بر موضع خود برای نرخ‌های بالاتر، به مدت طولانی‌تر پایبند خواهند ماند.

نرخ بهره

و بدان دلیل که نرخ‌های بهره‌ی بالاتر، هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بی‌بازده را بالا می‌برد، چنین سناریویی یقینأ حامل خبرهای بدی برای طلاست.

البته غیر از آن، بازارها تمرکز را بر اعلامیه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده نیز قرار می‌دهند که بیانگر برنامه‌های آتی این بانک برای تامین مالی مجدد بدهی‌های عظیم است.

در چشم‌اندازی دیگر، بازدهی خزانه‌داری در روز چهارشنبه با افزایش مواجه شد و نرخ 10 ساله نیز 0.8 درصد افزایش یافت و به 4.9 درصد رسید که با اوج 16 ساله خود در اکتبر، فاصله‌ی اندکی داشت.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز چهارشنبه در پی انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی بیشتر از سوی چین، کاهش بیشتری یافت. در همین راستا، معاملات آتی مس با 0.2 درصد کاهش، به 3.6452 دلار در هر پوند رسید.

همچنین در حوزه‌ی داده‌ها، گزارش شاخص مدیران خرید خصوصی (PMI) نیز حاکی از کاهش و رکود در بخش تولید چین، آن هم به طور غیرمنتظره‌ای در ماه اکتبر بود. گفتنی است این بخش، که محرک اصلی تقاضای مس چین است، تحت تأثیر بدتر‌شدن شرایط اقتصادی در بزرگترین شرکای تجاری چین، با بادهای مخالف کاهش تقاضای خارج از کشور مواجه شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما