پیش‌بینی چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: با وجود موضع احتیاطی در سراسر بازارهای مالی و در سایه‌ی جایگاه پایدار دلار به عنوان پناهگاه امن، طلا امروز برای سومین روز متوالی، کاهش یافت.

پیش‌بینی چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا در معاملات اولیه‌ی روز چهارشنبه، علیرغم تلاش‌های مستمر، نتوانست در برابر مرز 2000 دلاری مقاومت کند و برای سومین بار متوالی، مسیر نزولی را در پیش گرفت.

گفتنی است در آستانه‌ی نشست تصمیم‌گیری فدرال رزرو، نه‌تنها موضعی از احتیاط در سراسر بازارهای مالی سنگینی می‌کند، بلکه لحن شناور پیرامون پناهگاه امن دلار آمریکا (USD) را نیز دست‌نخورده باقی می‌ماند.

در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، علاوه بر اعلامیه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده و رای فدرال رزرو، داده‌های مشاغل ایالات متحده در کانون توجه قرار دارند.

اما در بخش ارز ایالات متحده، دلار آمریکا در بحبوحه‌ی تغییرات منفی در تمایلات ریسک، به تثبیت سودهای بازیابی یک شبه خود دست زد و از این رو، بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده را افزایش داد.

دلار آمریکا

بازارهای آسیایی، بسته‌شدن مثبت وال استریت را نادیده می‌گیرند و علت آن داغی داده‌های شاخص PMI تولیدی Caixin چین است که از انقباض غیرمنتظره در ماه اکتبر حکایت دارد و پیش از انتشار آمارهای کلیدی اشتغال ایالات متحده و تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای نرخ بهره، با همراهی بازارهای آشفته، از اشتهای ریسک می‌کاهد.

موضوع دیگری که سرمایه‌گذاران در بحبوحه‌ی درگیری‌های اسرائیل و حماس و تأثیر آن بر قیمت نفت، با جدیت بررسی می‌کنند، پیش‌بینی‌های ناامیدکننده جهانی از سوی بانک جهانی است.

اما با تمام این‌ها و در سایه‌ی همه‌ی عوامل، دلار آمریکا تا‌کنون در معاملات روز چهارشنبه، جایگاه خود را به عنوان دارایی امن حفظ کرده و همین امر، قیمت طلا را به سمت پایین‌ترین سطح چند روزه، حوالی 1980 دلار هدایت می‌کند.

افزون بر آن، عامل دیگری که بار مضاعفی را بر بهای طلا در سراسر منحنی تحمیل می‌کند، افزایش مجدد بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است؛ در همین راستا، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به سطح 5.0 درصد بازگشته است. از قرار معلوم، سقوط بازار اوراق قرضه ایالات متحده، از جمله جزئیات مورد توجه در مورد ابعاد حراج‌های خزانه‌داری و ترکیب مدت بدهی، از سر گرفته شده است.

روز دوشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا از حراج 776 میلیارد دلار بدهی خود، در سه ماهه‌ی پایانی سال 2023 خبر داد.

گذشته از این، نشست تصمیم‌گیری فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره که توقف کامل در پس پرده‌ی احتمال آن است، همچنان به عنوان ریسک اصلی برجسته می‌شود. از این رو، برای تعیین چشم‌انداز اقتصادی و تورمی، و روشن‌شدن مسیر آتی نرخ بهره، سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو می‌تواند رهنمون اصلی و شفاف‌ساز وضعیت جدید دلار باشد.

مسیر آتی نرخ بهره

با این حال، در بحبوحه‌ی اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده و با وجود شرایط سخت بازار کار و سطح تورم بالا، انتظار یک افزایش دیگر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، موضوعی منطقی در بازارهای مالی است.

با نگاهی رو به آینده نیز، علاوه بر تحولات پیرامون مناقشه اسرائیل و غزه که تأثیر به‌سزایی بر احساسات بازار و قیمت طلا دارد، گزارش تغییرات اشتغال ADP ایالات متحده، گزارش بازگشایی‌های شغلی JOLTs و داده‌های PMI تولید ISM نیز در کانون توجه معامله‌گران قرار خواهند گرفت.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت قیمت طلا همچنان به خریداران طلا لبخند می‌زند و استراتژی «خرید در کف» پیش از نشست تصمیم‌گیری فدرال رزرو بر روی میز باقی می‌ماند.

از طرفی، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) نه‌تنها از منطقه‌ی اشباع خرید، عقب‌نشینی کرده است، بلکه درها را برای صعود بیشتر باز می‌گذارد.

در مسیر حمایت بیشتر از افق صعودی، میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-SMA) و SMA تقاطع گاوی 50 روزه همچنان در بازی باقی می‌مانند، و SMA-21 به منظور صعود، SMA 100 روزه را قطع می‌کند.

از این‌ رو، کاهش بیشتر احتمالاً حمایت ثابت قوی در 1963 دلار را پیدا می‌کند که در زیر آن نمی‌توان آزمون سطح روانی 1950 دلار را رد کرد.

از سوی دیگر، چنانچه خریداران طلا با کنترل مقابله کنند، مقاومت فوری در سطح گرد 1990 دلار قابل پیش‌بینی است که بالاتر از آن، آستانه‌ی 2000 دلاری مجدداً آزمایش خواهد شد.

و در نهایت، پذیرش بالاتر از سقف قیمت چند ماهه 2009 دلاری برای احیای روند صعودی به سمت سقف قیمت اواسط ماه مه نزدیک به 2020 دلار، ضروری است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما