آیا طلا از مرز 2000 خواهد گذشت؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا پس از ناکامی از حفظ سطح خود در بالای مرز 2000 دلار، در حوالی سطح 1984 دلار در نوسان است.

آیا طلا از مرز 2000 خواهد گذشت؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در معاملات اولیه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، با کاهش روبرو شد.

گفتنی است فلز زرد پس از ناکامی از حفظ سطح خود در بالای مرز 2000 دلار، در حوالی سطح 1984 دلار در نوسان است. بازارها ایده‌ی خاصی برای پیش‌بینی نرخ‌ها ندارند و صرفأ در انتظار نشست سیاستی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) هستند.

در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را نسبت به سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در پی جهش از پایین‌ترین سطح 105.90، به تثبیت سودهای اخیر خود در حدود سطح 106.71 دست یافت.

در چشم‌انداز اوراق نیز، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده تنها اندکی تغییر را رقم می‌زند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری در حدود 4.92 درصد است.

آنچه از پیش‌آگاهی‌های FOMC برمی‌آید این نهاد، اشاره‌ای به افزایش نرخ‌ها در نشست نوامبر نکرد؛ از این رو پیام FOMC در طول کنفرانس مطبوعاتی در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود تا احتمال افزایش نرخ‌ها متناسب با شرایط موجود مشخص شود. در همین زمینه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته‌ی گذشته تأیید کرد که امکان افزایش نرخ بهره دیگر، در صورت تداوم رشد اقتصادی و آمارهای ضعیف نیروی کار وجود دارد.

نیروی کار

آنچه مسلم است افزایش نرخ‌های بهره، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد که این به نوبه‌ی خود، حامل اخبار بد برای فلزات گرانبها و انگیزه‌ای برای چشم‌انداز منفی آنهاست.

افزون بر این موارد، در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار چین در روز سه‌شنبه، منجر به تشدید نگرانی‌ها در مورد بهبود اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان شد. به طوری که شاخص مدیران خرید تولیدی چین (PMI) در ماه اکتبر از سطح 50.2 در سپتامبر، به 49.5 رشد کرد که کمتر از رقم 50.2 مورد توافق بود. به علاوه، PMI خدمات در ماه اکتبر از 51.7 قبلی به 50.6 سقوط کرد که به میزانی کمتر از 51.8 مورد انتظار اشاره داشت؛ و از آنجا که نقش چین را به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده‌ی طلا در جهان نمی‌توان نادیده گرفت، این امر به نوبه‌ی خود می‌تواند عاملی برای اعمال فشار فروش بر قیمت طلا باشد.

با تمام این‌ها، وجود خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه می‌تواند از دارایی امنی همچون طلا حمایت کند. در راستای تعدیل این ناآرامی‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، قصد دارد در روز جمعه برای دیدار با اعضای دولت اسرائیل، به این کشور سفر کند.

و اما با نگاهی به سوی آینده، علاوه بر نشست تصمیم‌گیری FOMC و کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، گزارش اشتغال ADP ایالات متحده، JOLTS و PMI تولید ISM در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود. بدیهی است که این رویدادها می‌تواند جهت‌گیری آشکاری به قیمت طلا بدهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما