فتح یک قله به دست طلا!

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) افت روزانه را به منطقه 1990 دلار معکوس می‌کند و در اوایل جلسه‌ی اروپا، به فتح قله‌ی روزانه‌ی تازه‌ای نائل می‌آید.

فتح یک قله به دست طلا!

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در روز سه‌شنبه پس از کاهش بین روزی به منطقه 1990 دلار، برخی خریدهای در کف را به خود جلب کرد.

انتظار رویکرد تندروانه از فدرال رزرو منجر به افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده و تقویت نسبی دلار شد که طبعأ رشد بهای طلا را محدود خواهد کرد. 

بررسی اجمالی بنیادین

قیمت طلا (XAU/USD) افت روزانه را به منطقه 1990 دلار معکوس می‌کند و در اوایل جلسه‌ی اروپا، به فتح قله‌ی روزانه‌ی تازه‌ای نائل می‌آید. با این وجود، در بحبوحه‌ی انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو به منظور بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود، درها را برای یک افزایش نرخ بهره دیگر در سال 2023 باز خواهد داشت، فلز زرد گرانبها در زیر سطح روانی 2000 دلار باقی می‌ماند.

و اما چشم‌انداز جنگ‌طلبانه‌ همچنان حامی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است که نه‌تنها تقویت تقاضای دلار آمریکا (USD) را به همراه دارد، بلکه ممکن است فلز زرد بدون بازده را نیز محدود کند.

در حوزه‌ رویدادهای ژئوپلیتیک، با بروز برخی رفتارهای محافظه‌کارانه‌تر از سوی اسرائیل در تشدید تهاجم به غزه، از میزان نگرانی‌ها پیرامون گسترش بحران در خاورمیانه کاسته شد و این موضوع، قیمت امن طلا را تضعیف کرد. البته این آرامش می‌تواند موقتی باشد و خطر تشدید بیشتر در مناقشه اسرائیل و حماس همچنان وجود دارد. گفتنی است این احتمال در کنار عدم اطمینان در مورد بهبود اقتصادی در چین، مسیر طلا XAU/USD را برای جذب برخی از خریدهای نزولی در نزدیکی منطقه 1990 دلار هموار خواهد کرد.

محدودیت رشد طلا

با تمام این‌ها، قبل از تعیین موقعیت برای هر گونه کاهش اصلاحی معنادار، اندکی احتیاط لازم است. این موضع احتیاطی ممکن است پیش از نشست دو روزه سیاست پولی FOMC که از این سه شنبه آغاز می‌شود، نیز معامله‌گران را درگیر کند.

با نگاهی به افق‌های پیش رو، فدرال رزرو قرار است روز چهارشنبه از تصمیم‌گیری خود پیرامون نرخ بهره خبر دهد و به طور گسترده نیز پیش‌بینی می‌شود که نرخ در محدوده 5.25٪ الی 5.50٪ ثابت نگه دارد که در واقع، بالاترین میزان در 22 سال اخیر تلقی می‌شود.

گذشته از آن، از آنجا که مسیر آتی نرخ بهره، علاوه بر اثرگذاری بر دلار آمریکا، انگیزه‌ی جدیدی برای جهت‌گیری جدیدی قیمت طلا ایجاد می‌کنند، همواره در کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.

ضمنأ داده‌های کلان ایالات متحده با موعد انتشار روز سه شنبه نیز می‌تواند مهم و کلیدی باشند.

بررسی اجمالی تکنیکال

از منظر تکنیکال، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه از محدوده خرید اشباع، عقب‌نشینی کرده است و از چشم‌انداز ظهور برخی خریدهای نزولی پیرامون قیمت طلا پشتیبانی می‌کند. از این رو، هر کاهش بعدی به احتمال زیاد، حمایتی را در نزدیکی نقطه‌ی شکست مقاومت افقی 1985 الی 1986 دلار به خود اختصاص خواهد داد. با این حال، شکست متقاعدکننده در این سطح، ممکن است باعث فروش فنی شود و طلا XAU/USD را بیشتر به سمت حمایت متوسط 1964 دلاری در مسیر پایین‌ترین نرخ هفته گذشته، در حدود منطقه 1954-1953 دلار هدایت کند.

از طرف دیگر، هم‌اکنون به نظر می‌رسد که رقم گرد 2000 دلاری و پس از آن اوج چند ماهه که در حوالی 2005 دلار است و جمعه گذشته لمس شد، به عنوان یک مانع فوری عمل کند. افزایش پایدار فراتر از آن، باید راه را برای گسترش روند صعودی سه هفته‌ای هموار کند و قیمت طلا را به سد مربوطه‌ی بعدی، نزدیک به منطقه 2022 دلار برساند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما