آیا تثبیت طلا، پایدار است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در اولین جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه در زیر سطح روانی 2000 دلار تثبیت شد؛ طلا در حال حاضر باافزایش 0.07، حدود 1996 دلار معامله می‌شود.

آیا تثبیت طلا، پایدار است؟

 به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در اولین جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه در زیر سطح روانی 2000 دلار تثبیت شد. طلا در حال حاضر حدود 1996 دلار معامله می‌شود که به افزایش 0.07 درصدی در روز اشاره دارد.

گفتنی است دو عاملی که توانسته تا حدودی از فلز زرد حمایت کند، اصلاح دلار آمریکا (USD) و عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، تغییرات اندکی را تجربه کرد و بازده اوراق قرضه 10 ساله در حدود 4.90 درصد است.

در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که نمایانگر ارزش دلار نسبت به سبدی از ارزهای جهانی است، به دنبال عقب‌نشینی از بالاترین نرخ هفتگی 106.70، به سطح 106.20 کاهش می‌یابد.

گرچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در هفته‌ی گذشته بر ثابت نگه‌داشتن نرخ بهره در نشست آتی فدارل رزرو تأکید کرد، اما اینکه آیا آنها نرخ را برای دسامبر حفظ خواهند کرد، هنوز موضوعی قطعی نیست و همچنان به داده‌های دریافتی بستگی دارد. افزون بر آن، پاول به امکان افزایش بیشتر نرخ بهره در صورت تداوم رشد اقتصادی بالا و کمبود نیروی کار، اشاره کرد که این امر به نوبه‌ی خود ممکن است صعود طلا را محدود کند.

رشد اقتصادی و طلا

بدیهی است که افزایش نرخ‌های بهره، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد که به خودی خود، دال بر چشم‌انداز منفی برای فلزات گرانبهاست.

و اما در حوزه‌ی آمار و ارقام کلیدی، داده‌های PMI چین که در روز سه شنبه ارائه می‌شود، در کانون توجه معامله‌گران قرار می‌گیرد. مطابق برآوردها، PMI تولیدی چین با رشد به سطح 50.2، در قلمرو انبساطی باقی می‌ماند، در حالی که براساس انتظارات، PMI غیرتولیدی به 51.8 خواهد رسید. از آنجا که چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده‌ی طلا در جهان است، داده‌های قوی‌تر از حد انتظار این کشور، طبعأ بر فلز زرد تأثیر خواهد داشت و ممکن است بهای طلا را افزایش دهد.

و در نهایت، با نگاهی رو به افق‌های آتی، علاوه بر داده‌های چین، شاخص قیمت مسکن و اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده نیز در روز سه‌شنبه ارائه خواهد شد و در ادامه، تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه از نزدیک تحت نظر خواهد بود. اهمیت این رویدادها از آن جهت است که به منزله‌ی رهنمون‌هایی برای معامله‌گران بوده و فرصت‌های معاملاتی را پیرامون جفت دلار/ین(USD/JPY) در اختیار آنها قرار می‌دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما