هفته‌ گذشته بر طلا چه گذشت؟ / ورود طلا به مرحله تثبیت

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا پس از حصول به حوالی سطح 2000 دلار در روز جمعه، پس از ورود به مرحله‌ی تثبیت، اصلاح نزولی را آغاز کرد.

هفته‌  گذشته بر  طلا  چه گذشت؟ / ورود طلا به مرحله تثبیت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا در نزدیکی سطح 2000 دلاری با عدم پذیرش مواجه شد؛ با این حال، در این هفته دشواری خاصی برای یافتن جای پای خود نداشت.

در چشم‌انداز رو به جلو، همزمان با عقبگرد رویدادهای ژئوپلیتیک، نشست آتی سیاست پولی فدرال رزرو در کنار داده‌های مشاغل ماه اکتبر ایالات متحده، می‌تواند هدایتگر حرکت قیمت طلا XAU/USD در هفته‌ی آینده باشد.

طلا پس از حصول به حوالی سطح 2000 دلار در روز جمعه، برای شروع هفته، اصلاح نزولی را انجام داد. اخبار مربوط به تأخیر اسرائیل در حمله زمینی و آزادی دو گروگان اسرائیلی از سوی حماس، به بهبود وضعیت بازار در اوایل روز سه‌شنبه کمک کرد و از این رو، کار طلا XAU/USD برای جمع‌آوری حرکت صعودی دشوار شد.

در عین حال، داده‌های ایالات متحده حاکی از تداوم رشد فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی در اوایل اکتبر، آن هم با سرعت کمی بیشتر از ماه سپتامبر اشاره داشت و PMI ترکیبی S&P گلوبال، از 50.2 به 51 رسید و PMI خدمات از 50.1 به 50.9 افزایش یافت، حال آنکه PMI ساخت و ساز از 49.8 در همان دوره به 50 بازگشت.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P گلوبال مارکت اینتلجنس، ضمن اشاره به امید به فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده، به بهبود وضعیت در ماه اکتبر تأکید کرد. 

از طرفی، در حالی که داده‌های PMI، به خصوص در مقایسه با منطقه یورو و انگلیس، انعطاف‌پذیری بیشتر اقتصاد ایالات متحده را منعکس می‌کند، دلار آمریکا (USD) شروع به سبقت از رقبای خود کرد و اجازه نداد طلا به سمت شمال حرکت کند.

اما موضوع خلاف روال همیشگی آن بود که گرچه دلار (USD) موقعیت خود را در اواسط هفته حفظ کرد، اما طلا XAU/USD توانست قدرت خود را بازیابد. علاوه بر آن، افزایش شدیدی که در جفت‌های XAU/EUR و XAU/GBP مشاهده شد، بیانگر آن بود که طلا قادر به جذب سرمایه‌ی خروجی از یورو و پوند است.

در کنار این موارد و در ادامه‌ی مسیر، تشدید مجدد تنش‌ها در خاورمیانه، به این فلز گرانبها اجازه داد تا از موقعیت خود به عنوان تقاضای پناهگاه امن بهره‌مند شوند.

در حوزه‌‌ی داده‌ها، دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) روز پنج‌شنبه گزارش داد که تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در سه ماهه‌ی سوم، در مقیاس سالانه 4.9 درصد رشد کرد. این رقم به دنبال رشد 2.1 درصدی ثبت‌شده در سه ماهه دوم و البته فراتر از انتظار 4.2 درصدی بازار بود. داده‌های دیگر ایالات متحده حکایت از آن داشت که مطالبات اولیه بیکاری هفتگی از 200000 به 210000 افزایش یافته است و سفارشات کالاهای بادوام در ماه سپتامبر 4.7 درصد رشد را تجربه کرد.

و اما در روز جمعه، در نبود داده‌های کلیدی، طلا وارد مرحله تثبیت شد و تلاش کرد تا حرکتی تعیین‌کننده در هر دو جهت داشته باشد. 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما