وقتی مسیر طلا معکوس شد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در معاملات امروز، مسیر قبلی خود را معکوس کرد و به زیر سطح 1980 دلار کاهش یافت.

وقتی مسیر طلا معکوس شد!

به گزارش «اف‌ایکس استریت» معاملات روز چهارشنبه آمریکا از مسیر معکوس طلا خبر می‌دهند. این فلز زرد به زیر سطح 1980 دلار، کاهش یافت.

گفتنی است روند نزولی غیرمنتظره‌ی طلا در سایه‌ی تغییر ارزش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده اتفاق افتاد که پس از کاهش در اوایل روز، در بالای 4.9 درصد، مسیر مثبت را در پیش گرفت و به این ترتیب، طلا XAU/USD را به سمت جنوب هدایت کرد.

بررسی اجمالی بنیادین

آنچه از بررسی نوسانات فلز زرد امن می‌توان دریافت، این است که طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه، کشش مثبتی را به خود اختصاص داد و از پایین‌ترین سطح هفتگی حدود 1954-1953 دلار که روز قبل لمس کرد، فاصله گرفت.

این فلز گرانبها در اوایل جلسه‌ی اروپا، با یک سوگیری مثبت خفیف در بالای سطح 1970 دلار معامله می‌شود و در حال حاضر به نظر می‌رسد در صدد است تا نزول اصلاحی اخیر خود را از حوالی مرز روانی 2000 دلار یا بالاترین سطح پنج ماهه جمعه‌ی گذشته، متوقف کند.

از طرفی، دلار آمریکا نتوانست حمایت چندانی از بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده دریافت کند و از این رو موفق به بهره‌برداری از جهش قوی یک ماهه نشد و بدیهی است که این امر، به نفع فلز زرد بدون بازده بود.

گذشته از آن، خطر رکود در آینده که در سایه‌ی انبوهی از داده‌های اقتصادی ضعیف‌ اروپا و در کنار ناآرامی‌های ناشی از درگیری در خاورمیانه ایجاد می‌شود، حمایت قدرتمندی برای طلا به عنوان پناهگاه امن خواهد بود.

اما از سوی دیگر، چشم‌انداز تشدید سیاست‌های بیشتر توسط فدرال رزرو، مانع شرط‌بندی تهاجمی گاوها می‌شود و این موضوع قیمت طلا را محدود می‌کند.

البته معامله‌گران پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در نشست ایالات متحده، موضع احتیاط را بر اقدام به معامله ترجیح می‌دهند.

افزون بر آن، در حوزه‌ی داده‌ها، تمرکز بر شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده در روز جمعه خواهد بود که خود نقش انگیزشی معناداری برای فلز زرد امن ایفاء می‌کند. 

تحلیل اجمالی تکنیکال

از منظر تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومتی نزدیک به بالاترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 1982 الی 1983 دلار مواجه خواهد شد. علاوه بر آن، برخی از خریدهای متعاقب باید به قیمت طلا اجازه دهند تا تلاش تازه‌ی خود را برای غلبه بر علامت روانی 2000 دلار اعمال کند. حرکت صعودی بعدی این پتانسیل را دارد که طلا XAU/USD را در مسیر افزایش بیشتر، به سمت مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه‌ی 2022 دلاری هدایت کند.

از طرف دیگر، اکنون به نظر می‌رسد که سطح 1964 دلار، قبل از پایین‌ترین سطح هفتگی که در حدود منطقه 1953 و 1952 دلار قرار دارد و روز سه شنبه آزمایش شد، از روند نزولی فوری حفاظت می‌کند. رقم 1952 نشان‌دهنده‌ی یک نقطه‌ی شکست مقاومت افقی قوی است و باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری عمل کند که در زیر آن بهای طلا می‌تواند به میانگین متحرک ساده 200 روزه (200-SMA) برگردد که در حال حاضر نزدیک به منطقه 1932 الی 1931 دلار قرار دارد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما