۵ نکته ضروری در مورد نگهداری از جواهرات عروسی

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از پرکاربردترین زیورآلات در ایران، طلا و جواهرات عروسی است و برای حفظ درخشندگی آنها باید ترفندهایی را بدانید؛ در ادامه می‌خواهیم به ذکر نکات مهمی در مورد مراقبت از طلا و جواهرات بپردازیم.

۵ نکته ضروری در مورد نگهداری از جواهرات عروسی

۱. بازدید منظم

مهم نیست که از زیورآلات خود استفاده می‌کنید یا آنها را در صندوق نگه می‌دارید؛ بهتر است هر ۶ تا ۸ ماه جواهرات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که گردوغبار و آلودگی روی آنها وجود ندارد. همچنین می‌توانید یک بار در سال با مراجعه به طلافروشی و استفاده از محلول‌های مناسب، جواهرات خود را تمیز کنید.

۲. نگهداری از جواهرات در محل مناسب

طلا و جواهرات عروسی را حتما در محل مناسب نگهداری کنید. بهتر است هر قطعه جواهر را در جعبه جداگانه که داخل آن با پارچه پوشیده شده، قرار دهید. علاوه‌براین بعد از شستشو و تمیز کردن زیورآلات، اجازه دهید که آنها کاملا خشک شوند یا از دستمال کاغذی برای خشک کردن طلا و جواهرات استفاده کنید، سپس در جعبه بگذارید. برای دور نگه داشتن جواهرات از رطوبت، می‌توانید از ژل رطوبت‌گیر سیلیکا هم استفاده کنید.

۳. دور نگه داشتن جواهرات عروسی از مواد شیمیایی

هرگز طلا و جواهرات عروسی خود را نزدیک مواد شیمیایی مثل عطر، دئودورانت، اسپری یا هرگونه مواد آرایشی قرار ندهید. این مواد موجب تغییر رنگ طلا، نقره و پلاتین می‌شوند، همچنین می‌توانند به سنگ‌های قیمتی مثل مروارید و فیروزه نیز آسیب برسانند.

۴. اجتناب از نور و گرما

از قرار‌دادن طلا و جواهرات عروسی در معرض نور و گرما جدا خودداری کنید. گرما و نور می‌توانند تأثیر ناخوشایندی روی جواهرات شما بگذارند، به‌عنوان مثال سنگ‌هایی مثل فیروزه و مروارید در برابر گرما به شدت آسیب‌پذیر هستند و تغییر رنگ می‌دهند. برخی از جواهرات نیز در مقابل نور خورشید سفید و مات می‌شوند؛ علاوه‌براین گرمای زیاد باعث ایجاد ترک یا شکستن جواهرات می‌شود. اگر تمایل دارید که به‌صورت روزانه از زیورآلات استفاده کنید، ما به شما جواهرات مناسب محل کار گروه طلای آرین را پیشنهاد می‌دهیم. این جواهرات طوری طراحی شده‌اند که شما می‌توانید از آنها بدون احساس ناراحتی یا مزاحمت در طول روز استفاده کنید.

۵. تمیز کردن طلا و جواهرات با پارچه مناسب

پارچه میکروفایبر یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن و جلا دادن جواهرات عروسی است. توصیه ما این است که بعد از هر بار استفاده از طلا و جواهرات، آنها را با دستمال مرطوب تمیز کنید و بعد از خشک شدن، در محل مناسب قرار دهید. هنگام تمیز کردن زیورآلات صبور باشید و این کار را به‌آرامی انجام دهید؛ اگر سطح جواهرات با مواد چسبنده آلوده شده است، برای پاک کردن آن از چاقو یا ابزار تیز استفاده نکنید و حتما از یک متخصص برای این کار کمک بگیرید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما