آیا قیمت طلا دستخوش نوسانات می‌شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: با بروز ناآرامی‌ها در خاورمیانه و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، قیمت طلا و شاخص‌های آن، وضعیت مختلطی داشت.

آیا قیمت طلا دستخوش نوسانات می‌شود؟

به گزارش  اینوستینگ، قیمت طلا روز کذشته در محدوده‌ی مختلطی معامله شد، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1975.71 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر، با 0.1 درصد کاهش، به 1986.55 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار امروز در نزدیکی بالاترین سطح سه ماهه باقی ماندند.

در چشم‌انداز فلزات صنعتی، قیمت مس در روز گذشته با اندکی افزایش، از پایین‌ترین سطح یک ساله خود بهبود یافت. در همین راستا، معاملات آتی مس منقضی در ماه دسامبر، با 0.4 درصد افزایش به 3.5927 دلار در هر پوند رسید.

علاوه بر تحولات جاری پیرامون درگیری اسرائیل و حماس ، مجموعه‌ای از قرائت‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده که قرار است در هفته‌ی جاری ارائه شود، در کانون توجه فعالان بازار قرار دارد.

گفتنی است از آنجا که درگیری اسرائیل و حماس باعث تقویت بیشتر گرایش‌ها به سمت پناهگاه امن شد، تقاضای کوتاه‌مدت برای طلا همچنان ادامه دارد و از این رو قیمت‌های نقدی رو به افزایش است.

در دو هفته‌ی اخیر با شروع جنگ اسرائیل و حماس، سرمایه‌گذاران مستقیماً به سمت پناهگاه‌های امن هجوم بردند و هم‌اکنون نیز اگرچه به نظر می‌رسد که هیئت‌های دیپلماتیک چندین قدرت جهانی، در تلاش برای تعدیل تنش هستند، اما بازارها به تشدید درگیری می‌اندیشند.

اما از سوی دیگر، کاهش قیمت‌ قراردادهای آتی طلا حکایت از موضع احتیاطی گاوهای نر طلا نسبت به نرخ‌های بهره بالاتر و طولانی‌تر دارد. با این حال، شمش توانست از افت ارزش دلار و بازدهی از اوج‌های اخیر، نفع ببرد.

با نگاهی به بازارهای مالی می‌توان مشاهده کرد که در حالی که دلار در این هفته به دلیل نشانه‌های اقتصادی، کاهش یافت، بازدهی اوراق خزانه‌داری نیز از اوج‌های چند ماهه خود فاصله گرفت.

اما در روزهای آینده، داده‌های شاخص مدیران خرید ایالات متحده (PMI) اواخر روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود به سیگنال‌های بیشتری پیرامون فعالیت تجاری اشاره کند. علاوه بر آن، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نیز با سخنرانی خود در روز چهارشنبه، سرنخ‌هایی از مسیر آتی سیاست پولی ارائه خواهد کرد. وی اخیرا با تمرکز بر احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری، بر قصد این بانک برای حفظ نرخ‌های بهره‌ی بالاتر به مدت طولانی‌تر تأکید کرد.

برخی گزارش‌های کلیدی از جمله داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم ایالات‌متحده و همچنین داده‌های تورم PCE - شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - در اواخر این هفته، موضوعات مورد توجه فعالان بازار خواهند بود. بدیهی است که هرگونه نشانه‌ای از انعطاف‌پذیری اقتصادی و ازدیاد تورم، به فدرال رزرو انگیزه‌ی بیشتری برای حفظ نرخ‌های بالاتر می‌دهد که خود خبر بدی برای طلای بدون بازده خواهد بود.

گذشته از آن، در صورت ثابت‌ماندن رشد اقتصادی ایالات متحده، فلز زرد یقینأ شاهد کاهش تقاضای پناهگاه امن خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما