تنها تکنیک تشخیص ساعت طلای قدیمی و عتیقه

طلا و جواهر اقتصاد 100: آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که اجناس طلایی و قدیمی میپسندید و همیشه نگران این هستید که نتوانید یک ساعت طلای واقعی را از نسخه تقلبی آن تشخیص دهید؟

تنها تکنیک تشخیص ساعت طلای قدیمی و عتیقه

برای برخی افراد ساعت جیبی طلایی بیشتر یک لباس است تا یک اکسسوری و منشا این موضو به دوران ملکه ویکتوریا برمیگردد. در آن زمان افرادی که از ساعت طلایی استفاده میکردند به عنوان یک جنتلمن شناخته میشدند. اگر قصد خرید یا فروش ساعت جیبی طلایی را دارید باید از اصالت آن مطمئن شوید. در ادامه به روش های تشخیص اصل بودن ساعت طلای قدیمی به شما توضیح خواهیم داد.

تست استامپ

بیشتر جواهرات طلا از طلای خالص ساخته نمیشوند. طلای تقلبی یک فلز نرم و ناپایدار است که نمیشود آن را به دور دست بست. طلا باید با سایر آلیاژهای فلزی ترکیب شود تا ساعت جیبی محکم و بادوام ساخته شود. تمام جواهرات طلای اصل یک مهر مشخص دارد که محتوا و سازنده آن را مشخص میکند.

تست پوستی

این یک آزمایش ساده است که به راحتی میتوانید در خانه انجام دهید. برای انجام این آزمایش باید ساعت را چند دقیقه در بین دستان خودتان نگه دارید. اگر فلز ساعت تقلبی باشد یا دستان شما عرق میکند و یارنگ پوست شما تغییر میکند. طلای تقلبی باعث میشود پوست شما سیاه، سبز و یا آبی شود.

تست آهنربا

طلا یک فلز مغناطیسی نیست. اگر یک آهنربای قوی در کنار ساعت خود نگه دارید و ساعت به آن چسبید، به احتمال زیاد ساعت طلای واقعی ندارید. همچنین ممکن است آلیاژهای غیرطلا در ساعت به سمت آهنربا کشیده شوند. اما حتی در این مورد، یک جاذبه فوق العاده قوی ممکن است نشان دهد که خلوص طلا در ساعت شما بسیار کم است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما