طلا قدم به مسیر رشد گذاشت

طلا و جواهر اقتصاد 100: با انتشار داده‌های اقتصادی مثبت فراتر از انتظار چین و با وجود ناآرامی‌های منطقه‌ای، طلا امروز به سطح 1940 دلار رسید.

طلا قدم به مسیر رشد گذاشت

​به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا در معاملات روز چهارشنبه‌ی آسیا در حدود 1940 دلار در هر اونس تروی معامله شد و از قرار معلوم، این فلز زرد همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و حماس بار دیگر عاملی برای تقویت تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن سنتی بوده است. به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، گزارش‌های ضد و نقیضی درباره‌ی حمله هوایی اسرائیل به غزه منتشر شد و مقامات از وجود 500 قربانی در بیمارستان‌ها خبر دادند.

گذشته از آن، عامل دیگری که می‌تواند از  طلا حمایت کند، داده‌های اقتصادی مثبت فراتر از انتظار چین خواهد بود. مطابق با آمار و گزارش‌ها، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه‌ی سوم، رشدی 1.3 درصدی را در مقایسه با 1.0 درصدی پیش‌بینی شده نشان داد که رقمی بالاتر از انتظارات بود. همچنین، گزارش سالانه برای سه ماهه‌ی مشابه، حکایت از افزایش 4.9 درصدی داشت که از 4.4 درصد پیش‌بینی‌شده بیشتر بود.

و اما در بخش خرده فروشی، این کشور در مقیاس سالانه، افزایش 5.5 درصدی را تجربه کرد که چیزی فراتر از رقم قبلی 4.6 درصدی و انتظار 4.9 درصدی بود.

در این بین، به دنبال انتشار آمار و ارقام اقتصادی چین، شاخص دلار آمریکا (DXY) که در تلاش برای حفظ جایگاه نزدیک به 106.10 است، رشد روزانه‌ی خود را از دست می‌دهد. در کنار آن، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده بهبود یافت. در همین راستا، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به 4.83 درصد رسید که به نوبه‌ی خود می‌تواند حامی بهای دلار باشد.

طلا و دلار

و اما در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی ایالات متحده، دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) از افزایش 0.7 درصدی خرده‌فروشی خبر داد که از انتظارات 0.3 درصدی در ماه گذشته فراتر رفت. افزون بر آن، براساس گزارش فدرال رزرو، تولید صنعتی برخلاف رکود مورد انتظار 0.0 درصدی، به میزان 0.3٪ بهبود یافته است. 

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، با تأکید بر محدودکننده‌بودن سیاست فعلی، در مورد نشست آتی سیاست پولی FOMC در ماه نوامبر، عدم اطمینان خود را ابراز کرد و اظهار داشت که بانک مرکزی ایالات متحده نمی‌تواند برای اجرای اقدامات سختگیرانه در شرایط پولی، صرفاً به بازده بلندمدت بالاتر اوراق قرضه وابسته باشد.

علاوه بر بارکین، نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، نیز روز سه‌شنبه از افزایش شدید تورم برای مدت طولانی‌تری از آنچه در ابتدا پیش‌بینی می‌شد، خبر داد. چشم‌انداز وی با مواضع تندروانه‌ی چندین مقام دیگر فدرال رزرو مطابقت دارد.

و در نهایت، برخی گزارش‌های کلیدی مانند داده‌های مسکن و سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو در روز چهارشنبه در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود؛ چرا که می‌تواند نکاتی را در مورد مسیرهای آتی سیاست پولی ارائه دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما