ساعت های سه موتوره چه چیزی را نشان می دهند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: منظور از ساعت های ۳ موتوره دسته ی خاصی از ساعت های آنالوگ است.

ساعت های سه موتوره چه چیزی را نشان می دهند؟

 در این ساعت های آنالوگ شما علاوه بر عقربه های اصلی، چند عقربه ی کوچک تر نیز در دایره هایی مجزا مشاهده می کنید. اما آیا به راستی این ساعت ها چند موتوره هستند؟

پاسخ این سوال منفی است. اصطلاح ساعت های سه موتوره اصطلاحی اشتباه است. در واقع تمامی این ساعت ها به یک موتور مجهز هستند! مگر در موارد خیلی خاص که واقعا چند موتور در یک ساعت مچی به کار رفته شود. تنها فرقشان با ساعت های آنالوگ دیگر این است که چند عقربه ی کوچک تر نیز دارند که هر یک امکاناتی به شما می‌دهد. در ادامه کاربرد عقربه های کوچک در این ساعت های آنالوگ را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد عقربه های کوچک در ساعت های آنالوگ

دایره های موجود در صفحه ی ساعت شما هر کدام نشان دهنده ی پارامتری خاص هستند. بسته به مدل و برند ساعت شما کارایی عقربه های این دایره ها نیز متفاوت است. به طور کل اکثر این ساعت ها کوارتز هستند. ساعت های کوارتزی که به کرنوگراف مجهز اند. علاوه بر آن امکان دارد برای نمایش ۲۴ ساعته یا به عنوان تاریخ شمار نیز در ساعت استفاده شوند.

در برخی از ساعت های تقلبی نیز این عقربه های کوچک کارایی خاصی ندارند. فقط چون ساعت تقلبی از روی مدلهای اورجینال ساعت کپی شده است این دایره ها را به صورت تزئینی در ساعت طراحی می کنند.

در ادامه انواع امکاناتی که ساعت های به اصطلاح سه موتوره در اختیار شما قرار میدهند را مطالعه خواهید کرد.

کرنوگراف

آیا می دانید کرنوگراف چیست؟ ساعت های کرنوگراف در درجه ی اول به زمان سنج مجهز هستند. یعنی این ساعت ها می توانند در بازه های مشخص زمان را اندازه گیری کنند. ساعت های کرنوگراف همچنین می توانند ضربان قلب شما را اندازه گیری کنند. از دیگر کاربرد های این ساعت ها اندازه گیری میانگین سرعت شما است. علاوه بر آن می توانید آن هارا به گونه ای تنظیم کنید که شما را از یک رویداد خاص با خبر سازند.

شما با خریدن یک ساعت کرنوگراف در واقع دو محصول را در یک ساعت مچی خریداری کرده اید. یک ساعت مچی و یک زمان سنج. بنابراین کارایی ساعت های کرنوگراف باعث می شود که این ساعت ها ارزش خرید را داشته باشند و مقرون به صرفه تلقی شوند.

مزیت ساعت کرنوگراف نسبت به ساعت های دیگر چیست؟

این ساعت ها توسط Nicolas Mathieu Rieussec برای اندازه گیری مدت زمان لازم برای تکمیل یک مسابقه توسط اسب های مسابقه تولید شد. از آنجایی که تعداد مایلی که اسب ها میدوند از قبل ثابت است، همچنین برای ناظران مسابقه راحت تر بود که سرعت هر اسبی که دنبال میکردند را محاسبه کنند. بنابراین بزرگترین تفاوت بین کرنوگراف و ساعت های معمولی، توانایی ساعت های کرنوگراف برای اندازه گیری زمان نسبی است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که زمان را با ساعت های معمولی هم میتوانید اندازه بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نقطه مرجع برای شروع انتخاب کنید. با این حال با ساعت کرنوگراف فقط باید دکمه شروع-ایست را فشار دهید.

تفاوت بین کرنوگراف و کرنومتر چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که تفاوت بین کرنوگراف و کرنومتر چیست. یک واقعیت بسیار جالب در این مورد وجود دارد؛ یک ساعت کرنوگراف همیشه میتواند کرنومتر باشد اما این به آن معنا نیست که این دو با هم یکسان هستند. یک کرنوگراف با عملکرد کرونومتر در داخل سیستم ساخته شده است تا به کاربر اجازه دهد زمان سپری شده را بدست آورد. این با یک دکمه تنظیم مجدد طراحی شده است که کاربر همیشه می تواند هر زمان که بخواهد دوباره زمان را از صفر اندازه گیری کند.

از طرف دیگر یک کرنومتر ساعتی است که برای نگه داشتن زمان دقیق برای بازه زمانی طولانی تری در شرایط مختلف ساخته میشود. ساعت هایی که این تست را پشت سر میگذارند معمولا دارای ویژگی های زیر هستند:

گواهی رسمی رتبه بندی از COSC برای جشن گرفتن این شاهکار

آزمایشات گسترده در یک دوره ۱۵ روزه مداوم برای تعیین صحت و دقت.

همچنین چندین حقیقت جالب در این مورد وجود دارد ک در ادامه اشاره خواهیم کرد:

یک کرنوگراف همیشه کرنومتر نیست.

کرنومترها میتوانند به یک کرنوگراف مجهز شوند.

یک کرنومتر نباید کرنوگراف هم باشد.

نمایش ۲۴ ساعته زمان

ساعت های آنالوگ امکان دارد یک ضعف بسیار کوچک نسبت به ساعت های دیجیتال داشته باشند. شما در ساعت های آنالوگ زمان را به صورت فرمت ۱۲ ساعته مشاهده می کنید. برخی از برند ها از عقربه های کوچتر در ساعت های آنالوگ برای نمایش ۲۴ ساعته زمان استفاده می کنند. اگر دوست دارید ساعت شما هم انالوگ باشد، هم در فرمتی ۲۴ ساعته زمان را نشان دهد این دسته از ساعت های آنالوگ برای شما است.

تاریخ شمار

در دسته ای دیگر از برند ها نیز از این دایره های کوچک تر برای نمایش تاریخ استفاده می کنند. اینگونه شما می توانید علاوه بر ساعت، تاریخ را نیز به وسیله ی ساعت آنالوگ خود مشاهده کنید. مطمئنا این موضوع باب میل اکثرعلاقه مندان ساعت است و به آنها این اجازه را می دهد که با خیال راحت ساعت های آنالوگ را نیز به زندگی روزمره ی شان اضافه کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما