مسیر حرکت صعودی طلا، هموار شد + تجزیه و تحلیل تکنیکال طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی رجوع سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های سنتی، قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه به بالاترین حد سه هفته‌ی اخیر، در حدود 1932 الی 1933 دلار افزایش یافت

مسیر حرکت صعودی طلا، هموار شد + تجزیه و تحلیل تکنیکال طلا

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه به بالاترین حد سه هفته‌ی اخیر، در حدود 1932-1933 دلار افزایش یافت؛ فلز زرد این روند صعودی را مدیون تشدید درگیری اسرائیل و حماس بود، چرا که این ناآرامی سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که به دارایی‌های امن سنتی پناه ببرند.

گذشته از آن، عامل دیگری که تقویت بیشتری برای فلز زرد غیر بازده ایجاد کرد، انتظاراتی مبنی بر این بود که فدرال رزرو به پایان چرخه‌ی افزایش نرخ خود نزدیک می‌شود.

با این حال، گاوها در صدد بهره‌گیری از شتاب فراتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (200-SMA) بودند و این امر، همزمان با افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، در ابتدای هفته‌ی جدید، باعث افزایش سود در حوالی قیمت طلا شد.

با این حال، گرچه طلا XAU/USD به لطف کاهش قیمت دلار آمریکا (USD) بالاتر از مرز 1900 دلار قرار گرفت، اما در آستانه‌ی ورود به بازار اروپا، همچنان در رکود به سر می‌برد. بدیهی است که دلار ملایم‌تر، به نفع کالاهای دلاری از جمله طلا XAU/USD خواهد بود.

و اما رویکرد آتی نرخ بهره از یک سو، و آمار اقتصاد کلان از چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان از سوی دیگر، موضوعاتی هستند که در کانون توجه معامله‌گران قرار دارند و البته این فعالان بازار، ترجیح می‌دهند قبل از شرط‌بندی جدید در مورد بهای طلا، در موضع احتیاط و منتظر نشانه‌های تازه در مورد مسیر افزایش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در آینده بمانند.

افزون بر آن، گزارش شاخص تولید امپایر استیت از ایالات متحده در کنار روند بازده اوراق قرضه و همچنین اظهارات مقامات فدرال رزرو، بر پویایی قیمت دلار تأثیر خواهد گذاشت. ناگفته نماند که احساس ریسک گسترده‌تر نیز باید انگیزه‌ای برای فلز گرانبهای امن ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال طلا

قیمت طلا در ایجاد حرکتی قوی، فراتر از میانگین متحرک 200 روزه ناکام می‌ماند. از منظر تکنیکال، احتمال بیشتری دارد که هر افت متعاقب آن، حمایت مناسبی در نزدیکی رقم گرد 1900 دلار پیدا کند. سطح مذکور با SMA-100 روزه مصادف می‌شود و اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند.

لازم به ذکر است که شکست متقاعد‌کننده در زیر این سطح، می‌تواند قیمت طلا را قبل از سقوط به منطقه 1,860-1,855 دلار، برای آزمایش حمایت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه‌ی افقی 1,868 دلار آسیب‌پذیر کند.

از طرف دیگر، گاوها ممکن است قبل از شرط‌بندی جدید، منتظر خریدهای بعدی فراتر از سقف قیمت نوسانی روز جمعه، در حدود منطقه 1932 الی 1933 دلار باشند. پس از آن، قیمت طلا ممکن است حرکت به سمت منطقه‌ی عرضه سنگین 1945-1947 دلار را تسریع بخشد. قدرت پایدار فراتر از این سطح، به عنوان یک محرک تازه برای گاوهای نر در نظر گرفته می‌شود و راه را برای حرکت صعودی بیشتر، هموار می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما