خانم های خوش تیپ بخوانند / هنگام خرید نیم ست طلا به چه نکاتی توجه شود ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: نیم ست طلا به طلای سفید یا زرد یا ترکیب این طلاها گفته می‌شود که اجزای آن (دستبند، گوشواره و گردنبند) با همدیگر یک مجموعه را تشکیل می‌دهند و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با هم دارند.

خانم های خوش تیپ بخوانند /  هنگام خرید نیم ست طلا به چه نکاتی توجه شود ؟

راهنمای خرید نیم ست طلا

 برای خرید آن باید همه تکه‌ها را با هم خریداری کنید. خرید نیم ست طلا با توجه به عوامل مختلفی انجام می‌گیرد‌. این روزها که تنوع محصولات بالاست، انتخاب نوع مناسب آن کمی سخت شده است. ما در مطلب امروز قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم تا با توجه به آن‌ها بهترین نیم ست طلا زنانه را انتخاب کنید؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

معرفی اقلام نیم ست طلا

 زیباترین نیم ست طلا همیشه حداقل دارای دو عضو اصلی است. اعضای آن ممکن است از یک جفت گوشواره طلا با یک گردنبند تشکیل شده باشد یا شامل یک انگشتر با دستبند یا گردنبند و دستبند طلا باشد. این موارد زمانی با هم یک ست طلا را به وجود می‌آورند که دارای طرح مشترکی باشند و از متریال و نگین‌های شبیه به هم در آن‌ها به کار رفته باشد؛ بنابراین در نیم ست طلا بین اعضای آن هماهنگی خاصی وجود دارد. اقلام نیم ست طلا عبارتند از:

گردنبند طلا در نیم ست

 یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقلامی که در نیم ست طلا دیده می‌شود گردنبند است. معمولا تمام مدل‌های نیم ست از جمله سرویس طلا عروس لاکچری، گردنبند را در خود دارند؛ چرا که گردنبند طلا هسته مرکزی نیم ست به شمار می‌رود و اقلام دیگر را با توجه به آن می‌سازند. به همین خاطر باید در هنگام انتخاب و خرید نیم ست به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. این انتخاب بستگی به فرم صورت و گردن و موقعیتی دارد که قرار است از نیم ست استفاده شود.

اگر قصد دارید از آن به صورت روزانه استفاده کنید بهتر است به انتخاب گردنبندی بپردازید که از ساختار و قفل محکمی برخوردار است‌؛ چرا که نیم ست دارای گردنبند محکم از گوشواره محکم با قفل قوی برخوردار است. اگر می‌خواهید مدلی را خریداری کنید که در مهمانی‌ها استفاده کنید، انتخاب مدل‌های ظریف پیشنهاد می‌شود.‌

گوشواره طلا در نیم ست

گوشواره طلا، اکسسوری دیگری است که حتما در بین نیم ست‌ها قرار دارد. گوشواره طلا را  متناسب و هماهنگ با گردنبند می‌سازند و این تناسب، زیبایی نیم ست را دو چندان می‌کند و استفاده از آن جلوه خاصی به استایل شما می‌بخشد. برای خرید گوشواره باید به فرم صورت و موهای خود توجه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید به قفل گوشواره مربوط می‌شود. اگر قفل آن محکم و ایمن نباشد احتمال گم شدن آن و ناقص شدن نیم ست وجود دارد.

انگشتر طلا در نیم ست

در برخی از نیم ست‌های طلا انگشتر هم دیده می‌شود. اگر چه انگشتر طلا عضو اصلی آن به حساب نمی‌آید، اما وجود آن در زیبایی نیم ست تاثیر زیادی دارد. در صورتی که انگشتر در نیم ست قرار دارد باید از تناسب داشتن آن با دستان خود مطمئن شوید. اگر قصد دارید از آن به صورت روزانه استفاده کنید باید مدلی محکم و مقاوم را خریداری کنید. لازم به ذکر است که نیم ست‌های همراه با انگشتر معمولا قیمت گران‌تری دارند.

دستبند طلا در نیم ست

در اقلام برخی از نیم ست‌های طلا دستبند طلا هم  موجود است. دستبند نیم ست می‌تواند استایل شما را زیباتر کند. معمولا نیم ست طلا از آویز و گوشواره تشکیل می‌شود؛ اما در بعضی از موارد شامل انگشتر و دستبند هم می‌شود.

خرید نیم ست طلا می‌تواند تکمیل کننده استایل شما باشد؛ به همین دلیل باید در هنگام خرید آن به نکاتی توجه کنید تا مدلی را انتخاب نکنید که در گوشه جعبه جواهرات و اکسسوری شما قرار گیرد و بلااستفاده بماند. این نکات که بسیار هم مهم هستند، عبارتند از:

توجه کردن به کیفیت اصلی آن

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب نیم ست طلا از اهمیت خاصی برخوردار است، کیفیت آن است. سعی کنید حتی‌المقدور نیم ست مورد نظر را از فروشگاه مطمئن خریداری کنید. هم اینک در فروشگاه ما یعنی در گالری طلا و جواهری حقانی، بهترین مدل‌ها متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای در معرض فروش به هموطنان از سراسر کشور است.

 شما می‌توانید مدل‌های متنوع نیم ست طلا را از طریق سایت مشاهده کرده و با اطمینان کامل از ما خرید کنید. برای تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی می‌توانید از روش‌هایی کمک بگیرید که یکی از روش‌های تشخیص از طریق بررسی خاصیت غیر آهنربایی زیورآلات طلا است.

هماهنگ بودن نیم ست با تیپ و استایل شما

 وقتی قصد خرید نیم ست طلا را دارید که البته چندان هم قیمت پایینی ندارد باید نیم ستی را انتخاب کنید که با تیپ و استایل شما هماهنگ باشد. اگر خانمی هستید که تیپ و استایل رسمی به هم می‌زنید به سراغ مدل های کلاسیک بروید. اگر قصد دارید در دورهمی‌های دوستانه یا مهمانی‌های خودمانی شرکت کنید نیم ستی مناسب شماست که از مدل‌های فانتزی و ساده باشد. اگر خانمی جوان و پرشوروحال هستید و استایل کژوال یا اسپورت رقم می‌زنید، می‌توانید با توجه به استایل‌تان مدل مناسب را انتخاب کنید.

گاهی اتفاق می‌افتد که افراد تحت تاثیر عکس جواهرات افراد مشهور یا نظر طلافروش به خرید نیم ستی روی می‌آورند که با استایل آنها متناقض است و معمولا در گوشه جعبه جواهرات جای می‌گیرند و هیچ وقت استفاده نمی‌شوند؛ از این رو توصیه ما این است که نیم ست طلا را متناسب با سبک و استایل همیشگی خود انتخاب کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

نوع مناسب قفل نیم ست

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای خرید نیم ست طلا اهمیت دارد و باید به آن توجه شود سالم و ایمن بودن قفل  آن است. گردنبند، دستبند و گوشواره باید قفل‌های محکمی داشته باشند تا احتمال گم شدن آنها کم شود. امروزه تولیدکنندگان زیورآلات طلا از قفل‌های خاصی برای این منظور استفاده می‌کنند. در هنگام خرید باید با توجه به نوع استفاده خود، قفل مناسب را انتخاب کنید. محبوب‌ترین و محکم‌ترین قفل‌ها برای گردنبند، قفل‌های خرچنگی هستند.

 قفل مناسب برای گوشواره، قفل پیچشی فرانسوی است اما در برخی از مدل‌ها امکان استفاده از این قفل وجود ندارد. در گوشواره‌های میخی، استفاده از پشتی پلاستیکی برای محکم نگه داشتن گوشواره توصیه می‌شود. نوع دیگری از گوشواره‌ها که قفل محکمی دارند می‌توان به گوشواره بخیه‌ای اشاره کرد. 

توجه به استحکام محصول

 نکته دیگری که در راهنمای خرید نیم ست طلا باید رعایت کنید، کیفیت و دوام محصول مورد نظرتان است. در هنگام خرید آنها از اتصال درست و محکم وصل شدن سنگ‌ها روی سطح طلا مطمئن شوید و نیم ست‌هایی که سنگ‌های رویی آن با چسب به همدیگر وصل شده‌اند را خریداری نکنید؛ چرا که این سنگ‌ها به مرور زمان و با استفاده‌ مکرر و همچنین تعریق شما از نیم ست کنده می‌شوند.

هارمونی داشتن نیم ست‌‌ها  با نوع چهره و رنگ پوست

از نکات مهم دیگر در هنگام انتخاب نیم ست طلا می‌توان به هارمونی آن با نوع چهره و رنگ پوست شما اشاره کرد. توصیه ما به افرادی که صورت‌های گردی دارند استفاده از نیم ست‌های بلند است تا صورتشان را کشیده‌تر نشان دهد. برای خانم‌هایی که صورت کشیده دارند استفاده از نیم ست‌های کوتاه مناسب‌تر است. خانم‌هایی که از پوست روشن یا سبزه با تناژ سرد برخوردار هستند بهتر است طلای سفید یا رنگ‌های سرد مانند بژ را انتخاب کنند.

افراد سبزه یا گندمی که تناژ پوستشان گرم است، بهتر است از طلای زرد یا رزگلد بهره ببرند. البته چون رنگ پوست این افراد متعادل است می‌توانند هر رنگ طلا و جواهراتی را مورد استفاده قرار دهند.‌ در سالیان اخیر طلاهایی در دو رنگ و در ترکیب‌های زرد- سفید، زرد- رزگلد و سفید- رزگلد هم تولید شده است که افراد می‌توانند آنها را متناسب با رنگ پوستشان انتخاب کنند.

توجه به قیمت نیم ست طلا

از نکات دیگری که در راهنمای خرید نیم ست طلا آورده می‌شود، قیمت آن است. اگر از بودجه کافی برخوردار هستید بدون شک دست شما برای انتخاب طلا بازتر است. بعضی از نیم ست‌ها به دلیل دارا بودن وزن بیشتر، استفاده از جواهرات با ارزش و نگین‌های الماس تراش برلیان یا مارکیز، اجرت ساخت بالا و … گران‌تر از انواع دیگر هستند. اگر بودجه‌ای که در اختیار دارید محدود است نیم‌ ست‌های ساده و بدون نگین یا مدل‌هایی با نگین اتمی را خریداری کنید.

 البته مدل‌هایی دیگری هستند که با ایجاد تراش روی طلا حالتی شبیه نگین دارند که با قیمت مناسب‌تری به مشتری ارائه می‌شوند. اغلب خانم‌های جوان مدل‌های ظریف با نگین‌های کمتر را می‌پسندند و خانم‌های میانسال معمولا مدل‌های درشت‌تر با نگین‌های زیاد را دوست دارند. در هنگام خرید آنها به این موارد و بودجه‌ خود توجه کنید. 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما