راهنمای انتخاب و خرید انگشتر نامزدی مناسب

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از مهم‌ترین خریدهای عروس و داماد قبل از ازدواج که یادگاری از روز یکی شدن زوجین است، انگشتر نامزدی یا حلقه ازدواج است. انگشتر نامزدی حلقه‌ای است که تا آخر در دست شما خواهد بود؛ زیرا نمادی است که نشان می‌دهد شما ازدواج کرده‌اید.

راهنمای انتخاب و خرید انگشتر نامزدی مناسب

انگشتر طلا زنانه به ویژه انگشتر نامزدی برای خانم‌ها از حساسیت زیادی برخوردار است؛ از همین رو تمایل دارند بهترین مدل و نوع آن را برای خود کنند. اکنون در بازار مدل‌های متنوعی از انگشتر نامزدی وجود دارد به خاطر همین باید قبل از خرید درباره ویژگی‌ها، جنس، مدل و… تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انگشتر را بر اساس سلیقه و بودجه‌تان خریداری کنید. 

حلقه ازدواج یا همان انگشتر نامزدی با انتخاب زوجین به صورت ست برای عروس و داماد خریداری می‌شود و زمانی که خطبه عقد خوانده شد به دست یکدیگر می‌اندازند. انگشتر نامزدی از نظر ظاهری با انگشتر نشان بسیار متفاوت است؛ زیرا در قالب ست با انگشتر مردان انتخاب می‌شود. بسیاری از زوجین برای اینکه در انگشتر نامزدی‌شان تنوع ایجاد کنند اقدام به حکاکی اسم یا تاریخ عقد روی حلقه‌ها می‌کنند.

 استفاده از انگشتر نامزدی توسط زوجین به معنای تعهد و پایبندی به همسر و زندگی مشترک است؛ همچنین نشان‌دهنده شروع عشق و رابطه عاطفی بین دو طرف است به خاطر همین آن را همواره به دست پوشیده و از آن نگهداری می‌کنند.

انگشتر نامزدی با سایر انگشترها چه تفاوتی دارد؟

حلقه نامزدی با سایر انگشترها فرق دارد. انگشترهای بزرگ و پر از نگین ایده انگشتر نشون بوده و حلقه نامزدی محسوب نمی‌شوند؛ زیرا حلقه‌های نامزدی ظریف، بدون نگین و ساده هستند یا رویشان یک ردیف نگین ظریف کار شده است. حلقه ازدواج یا نامزدی فقط عروس به دست نمی‌کند بلکه آن را عروس و داماد هر دو به دست می‌اندازند. از تفاوت‌های دیگر انگشتر نامزدی با سایر انگشترها می‌توان گفت که زوجین این انگشتر را به دست چپ می‌اندازند و هدیه‌ای است که روز عقد بین عروس و داماد هدیه داده می‌شود. انگشتر نامزدی برخلاف انگشتر نشان که خانواده انتخاب و خریداری می‌کنند توسط عروس و داماد قبل از عقد انتخاب و خریداری می‌شود.

جنس انواع حلقه نامزدی

 انگشتر نامزدی همچون سرویس طلای عروس لاکچری با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند جنس یا مدل انتخاب می‌شود؛ از همین رو انتخاب جنس آن اهمیت زیادی دارد؛ زیرا از فلزهای قیمتی زیادی ساخته شده که می‌توانید با توجه به بودجه و مدلی که پسند می‌کنید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در حال حاضر استفاده از طلای زرد و سفید برای انگشترهای نامزدی بسیار رایج است؛ اما اگر بودجه کافی ندارید برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید فلزات دیگری را انتخاب کنید.

انگشتر نامزدی از جنس طلای زرد

مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای عروس و دامادها انتخاب انگشتر نامزدی با طلای زرد است که از طلای ۱۸ عیار، ۱۴ عیار و ۹ عیار ساخته شده باشد؛ زیرا این انگشترها  با فلزات مقاوم و محکم‌تری ترکیب شده و برای استفاده روزمره گزینه مناسبی است.

انگشتر نامزدی از جنس طلای سفید

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای جنس انگشتر نامزدی، طلای سفید است. طلای سفید در عین اینکه بسیار شیک و زیباست سبکی ساده و مینیمال دارد که انتخاب بسیاری از عروس و دامادها است.

انگشتر نامزدی از جنس پلاتین

اخیرا استفاده از انگشتر نامزدی که جنس پلاتین دارند در بین دختران جوان بسیار طرفدار پیدا کرده است؛ به طوری که آن را به طلای زرد و سفید ترجیح می‌دهند. پلاتینیوم فلزی سفید رنگ و بسیار مقاوم است که می‌توانید در طول روز بدون اینکه خط و خش روی آن بیفتد استفاده کنید. پلاتینیوم از طلای خالص‌تر و نایاب‌تر ساخته شده به خاطر همین قیمت بالاتری نسبت به طلا دارد.

معرفی انواع انگشتر نامزدی

انتخاب انگشتر نامزدی از بین مدل‌های مختلف طبق سلیقه افراد و با توجه به شغل افراد  انتخاب می‌شود تا در هنگام کار کردن آسیبی به آن وارد نشود؛ از همین رو اکثر افراد تمایل دارند حلقه‌های ساده انتخاب کنند. به طور کلی انواع مدل انگشتر نامزدی به شرح زیر است:

حلقه ساده: یا همان انگشتر رینگ انتخاب بسیاری از افراد است؛ زیرا به دلیل مشغله کاری زیادی که دارند ترجیح می‌دهند این مدل را انتخاب کنند تا آسیب نبیند.

انگشتر نگین‌دار: اگر جزو افرادی هستید که به زرق و برق و سنگ‌های قیمتی علاقه دارید و نیز از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید انگشتر الماس نشان که برش مربعی یا دایره‌ای دارد را انتخاب کنید؛ زیرا جزو پرطرفدارترین برش‌های الماس برای انگشتر نامزدی محسوب می‌شود.

مدل‌های مفهومی: برخی از عروس و دامادها طرحی را برای انگشتر نامزدی خود سفارش می‌دهند که برایشان معنی و مفهوم خاصی دارد.

مدل‌های سفارشی: این مدل‌ها نیز مانند مدل مفهومی توسط زوجین سفارش داده می‌شود که روی آن تاریخ عقد یا نام خودشان حکاکی شده است.

اما بعد از اینکه مدل انگشتر را انتخاب کردید به دو مورد توجه کنید:

به نگین‌های انگشتر دقت کنید: هنگام خرید انگشتر نامزدی نگین دقت کنید که نگین داخل یک قالب از طلا قرار گرفته باشد؛ زیرا در غیر این صورت احتما افتادن و گم شدن نگین زیاد است. اگر نگین با چسب به انگشتر چسبیده باشد احتمال اینکه با یک ضربه بشکند و آسیب ببیند زیاد است و جایگزینی مجدد آن نیز هزینه بالایی در پی دارد.

حلقه جفت یا ست بخرید: بهترین پیشنهاد برای عروس و دامادها خرید حلقه ست است. با وجود اینکه پیدا کردن حلقه‌ای مناسب برای دست آقا و در عین حال ظریف برای خانم سخت است اما به لطف طراحی‌های جدید و متنوع انگشترهای نامزدی ست زیادی در بازار موجود است که می‌توانید انتخاب کنید.

انواع سبک‌های انگشتر نامزدی

انگشتر نامزدی را می‌توان در سبک‌های متفاوتی انتخاب کرد که از جمله آن موارد زیر هستند:

انگشتر نامزدی سبک سولیتر یا تک نگین

انگشتر نامزدی با یک نگین که اصطلاحا سولیتر یا (تک نگین) گفته می‌شود شایع‌ترین شکل انگشتر نامزدی است. این انگشتر با یک نگین درشت الماس به انگشتر محکم شده است.

انگشتر نامزدی سبک هالو

انگشتر نامزدی هالو از یک نگین الماس بزرگ درست شده که اطراف آن نگین‌های ریز به کار رفته است. این مدل انگشتر به دلیل درخشندگی و جذابیت زیادی که دارد در بین بانوان بسیار محبوب است.

انگشتر نامزدی سبک سه نگین

این انگشتر روی خود سه نگین دارد که به صورت هماهنگ در یک ردیف قرار گرفته‌اند و اندازه نگین وسطی ازسایر نگین‌ها بزرگتر است. نگین وسط با نگین‌های جانبی چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا را به وجود آورده است.

طراحان جواهرات همواره در تلاش هستند تا طاهر انگشتر نامزدی را به گونه‌ای طراحی کنند که هم برای حلقه و هم برای فردی که که آن را می‌اندازد مشکلی به وجود نیاورد. اما باز هم به دلیل وجود مشغله‌های کاری امکان اینکه انگشتر نامزدی دچار آسیب شود زیاد است. پس عاقلانه‌ترین تصمیم آن است که انگشتر نامزدی را ساده انتخاب کنید که بتوان به صورت روزمره نیز از آن استفاده کرد. در انتخاب و خرید انگشتر نامزدی مواردی را که در ادامه بیان می‌کنیم در نظر بگیرید:

نگین‌های کوچک و کم ارتفاع را انتخاب کنید

به همان اندازه که به شکل ظاهری و مدل انگشتر نامزدی اهمیت می‌دهید باید به ابعاد و سایز آن نیز توجه کنید. اگر در حیطه کارهای هنری مانند مجسمه‌سازی، یا خدماتی همچون پزشکی و مهندسی مشغول به کار هستید نباید حلقه‌هایی انتخاب کنید که ارتفاع داشته باشد؛ چون احساس راحتی نخواهید کرد. اگر حلقه ارتفاع داشته باشد با هر حرکت دست کج یا شل خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود به سنگ و نگین انگشتر آسیب وارد شود حتی می‌تواند در استفاده روزانه نیز مشکل ساز شود.

با توجه به رنگ پوست انگشتر نامزدی انتخاب کنید

هنگام انتخاب انگشتر نامزدی به رنگ پوست دست توجه کنید اگر رنگ پوستتان سفید و روشن است طلای سفید را انتخاب کنید؛ اما اگر رنگ پوستتان تیره است طلای زرد جلوه زیباتری به دست می‌دهد.

به رکاب انگشتر نامزدی توجه کنید

علاوه بر سایز انگشتر نامزدی باید به رکاب حلقه نیز توجه کنید؛ زیرا پهنای رکاب را باید با توجه به بند انگشتتان انتخاب کنید. پس نباید انگشتری انتخاب کنید که رکاب آن بخش زیادی از بند انگشت شما را پوشش دهد.

به نگین انگشتر نامزدی دقت کنید

حتما دقت کنید که نگین‌ها در یک قاب محکم شده باشند؛ زیرا اگر نگین‌ها با چسب محکم شده باشند ممکن است بعد از مدتی از حلقه جدا یا گم شوند.

جنس انگشتر نامزدی را در نظر بگیرید

از میان طلای زرد، سفید و پلاتین هر کدام را که مطابق با سلیقه و بودجه‌تان است انتخاب کنید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما