چه موقع طلا بخریم که ارزان باشد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: توجه‌کردن به نکات ساده‌ای در هنگام خرید طلا، می‌تواند سود مطمئن‌تر شما را تضمین کند. باید بدانیم که چه موقع طلا بخریم؟

چه موقع طلا بخریم که ارزان باشد؟

 چه ساعتی در روز برای خرید طلا بهتر است؟ هر هفته طلا بخریم یا هر ماه؟ کدام عوامل بر نوسانات قیمت طلا تأثیرگذارند؟

بهترین زمان خرید طلا در طول سال چه موقع است؟

تجربیات سال‌های گذشته و رصد روندهای بازار طلا می‌توانند به ما بگویند که چه موقع طلا بخریم. بر همین اساس، چنین به نظر می‌رسد که در پاسخ به سوال چه موقع طلا بخریم می‌توان به نکات زیر دقت کرد:

ثبات قیمت طلا در ایران در شش‌ماههٔ اول سال وجود دارد.

علی‌الخصوص ثبات نسبی قیمت را تا پایان ماه صفر در هر سال می‌توان مشاهده کرد.

بازار طلای ایران در شش‌ماههٔ دوم معمولاً با نوسانات قدرتمندی مواجه می‌شود.

نمودارها نشان می‌دهند که کمترین قیمت طلا در هر سال، از کمترین قیمت در سال گذشته پایین‌تر نمی‌رود. پایین‌ترین و ثابت‌ترین قیمت‌های هر بازهٔ یک‌ساله را می‌توان از اواخر بهمن و اسفند تا مرداد سال بعد مشاهده کرد؛ بنابراین بهتر است که اگر قصد خرید طلا را دارید، در شش‌ماهه اول سال خرید خود را نهایی کنید و به سال بعد یا نیم‌سال دوم موکول نکنید.

کی طلا بخریم؟

باید بدانید که یک پاسخ صددرصد برای اینکه چه موقع طلا بخریم وجود ندارد. بسیاری از فروشندگان طلای بازار، کار خود را از ۱۰ صبح آغاز می‌کنند و قیمت اعلام‌شدهٔ پیش از آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

بهتر است که خرید و فروش در زمان‌هایی انجام شود که پایداری و ثبات نسبی قیمت را مشاهد می‌کنید. ساعات ابتدایی و انتهایی روز نوسانات زیادی دارند و خرید و فروش در این ساعات پیشنهاد نمی‌شود. پیک کاری مغازه‌داران طلافروش ۱۱ تا ۱۲ صبح و ۴ تا ۸ بعدازظهر است. بنا بر موارد گفته شده، از حدود ۱۱ صبح تا ۷ شب، بهترین زمان خرید طلا به نظر می‌رسد.

در بازه‌های چند وقته طلا بخریم؟

نوسانات ماهانهٔ طلا، قابل رصدتر و امن‌تر از بازه‌های کوتاه‌تر از آن است و در این بازه دقیق‌تر می‌توان گفت که کی طلا بخریم. پس پیشنهاد می‌شود که بر اساس بودجهٔ موردنظرتان به‌صورت ماهانه خرید انجام دهید. بهتر است در هر ماه نوسانات کلی طلا را بررسی کنید و ۲ الی ۳ روز پس از آغاز روند نزولی شدن قیمت طلا، خرید خود را انجام دهید.

بر اساس تحلیل‌های نموداری، به طور میانگین، قیمت طلا در هر سال با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل مواجه است و پایین و بالا شدن‌های ناگهانی طلا به طور معمول دائمی نیستند و پس از مدت‌زمان کوتاهی به حالت قبل برمی‌گردند. نترسیدن از نوسانات ناگهانی و غلبه بر هیجانات ناگهانی، به ما کمک می‌کنند تا بدانیم چه موقع طلا بخریم یا چه موقع بفروشیم.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما