داستان طلا به جاهای خوب رسید!

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری بین اسرائیل و حماس، روند صعودی فوق‌العاده‌اش را حفظ کرد.

داستان طلا به جاهای خوب رسید!

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری بین اسرائیل و حماس، روند صعودی فوق‌العاده‌اش را حفظ کرد. گفتنی است طلا (XAU/USD) با 1929.20 دلار در هر اونس معامله می‌شود که پس از جهش از پایین‌ترین سطح روزانه 1868.69 دلار، بیش از 3 درصد رشد کرد.

از سوی دیگر، مسلم است که همزمان با پیشرفت دلار آمریکا (USD)، معامله‌گران در زمان عدم اطمینان به سمت فلز زرد رو می‌آورند. 

طلا (XAU/USD) به 2000 دلار نزدیک می‌شود

در بحبوحه‌ی درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بدتر‌شدن احساسات مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده، طبیعی است که سرمایه‌گذاران در جستجوی پناهگاه امن باشند.

فلز زرد امن

با بروز ناآرامی‌ها در نوار غزه، طلا (XAU/USD) در مسیر رشد 3 درصدی، تا حدی خریداران خود را از دست داد و برخی نگرانی‌ها را مبنی بر سرایت این درگیری به سایر مناطق خاورمیانه برانگیخت. نتیجه اینکه دارایی‌های امن تا آخر هفته به پیشنهاد فروش خود ادامه می‌دهند و به این ترتیب، شانس رسیدن این فلز بدون بازده به مرز 2000 دلار افزایش می‌یابد.

و اما شاخص دلار آمریکا (DXY) با رشد 0.08 درصدی، بر روی 106.66 قرار می‌گیرد که معمولاً یک باد مخالف برای بهای طلاست، و از این رو، هر دو پناهگاه امن، که معمولاً همبستگی منفی دارند، به طور متوالی به سمت صعودی حرکت می‌کنند.

از طرفی، داده‌های اقتصادی ایالات متحده از وخامت احساسات مصرف‌کننده در بین آمریکایی‌ها خبر داد و در همین راستا، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، بر عدم نیاز به افزایش نرخ اضافی تأکید کرد.

عدم نیاز به افزایش نرخ بهره

و همین داستان منجر به کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده شد، به ویژه بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده، که در پی کاهش 7 واحد پایه اوراق معیار 10 ساله و رسیدن به بازده 4.629٪، با کاهش واحد مشابه، در 2.289٪ باقی ماند.

چشم‌انداز تکنیکال و تحلیل قیمت طلا XAU/USD

روند رشد قیمت طلا، شاهد صعود فلز زرد به بالای میانگین متحرک 20، 50 و 100 روزه بود.خریداران طلا، در بررسی‌ حرکت قیمت، 200-DMA را در سطح 1929.47 دلار هدف قرار دادند. شکست قاطع از دومی می‌تواند طلا را پیش از رسیدن به سقف قیمت نوسانی 20 جولای در 1987.42 دلار، به سمت منطقه روانی 1950 دلار هدایت کند.

برعکس، شکست در 200-DMA می‌تواند طلا XAU/USD را در معرض فشار فروش قرار دهد و فلز گرانبها را به سمت تلاقی 50-DMA و رقم 1900 دلار بکشاند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما