از مزایای سرمایه گذاری طلای آب شده چه می دانید ؟ / تحلیل 6 فایده برای سرمایه گذاران

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از اشکال طلا که به عنوان بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم نیز شناخته می‌شود، طلای آب شده است.

از مزایای سرمایه گذاری طلای آب شده چه می دانید ؟ / تحلیل 6  فایده برای سرمایه گذاران

طلای آب شده شکلی از طلا است که به صورت خام و بدون اجرت معامله می‌شود و به همین خاطر نقدینگی آن بسیار بالا است. هم‌چنین می‌توان از طلای آب شده برای ساخت مصنوعات طلای مورد نظر هم استفاده شود.  

مزایای سرمایه گذاری طلای آب شده

بسیاری از افراد از ما می‌پرسند: «‌آیا طلای آب شده برای سرمایه گذاری مناسب است؟» در ادامه برای پاسخ به این سوال مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری طلای آب شده را برای شما توضیح می‌دهیم:

۱. حداقل ریسک نقدینگی:

یکی از مهم‌ترین چالش‌های هر نوع سرمایه گذاری این است که اگر نتوانیم سرمایه خود را سریع و راحت نقد کنیم چه؟ اما در سرمایه گذاری طلای آب شده آنلاین یا به‌صورت سنتی این مشکل پیش نمی‌آید؛ چراکه سرمایه گذاری در طلای آب شده، به دلیل عدم وابستگی به فعالیت‌های اقتصادی، مالی و بورس، ریسک کمتری نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها دارد.

۲. ماندگاری بالای ارزش:

اگر تاریخچه طلا را بررسی کنیم، می‌بینیم که این ارزش طلا در بلند مدت به طور قابل توجهی ثابت است و زمانی که مجموعه سهام خریداری‌ شده توسط سرمایه گذاران را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که طلا به‌عنوان یک دارایی کم ریسک بسیار ارزشمند است.

۳. مقابله با تورم:

سرمایه گذاران همیشه نگران افت ارزش پول خود هستند، اما طلا به‌عنوان یکی از مقاوم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در برابر تورم شناخته می‌شود. 

۴. آسان بودن سرمایه گذاری طلای آب شده:

بسیاری از افراد با شنیدن سرمایه گذاری طلا گمان می‌کنند این روش پیچیدگی‌های زیادی دارد. اما با رونق گرفتن سرمایه گذاری طلای آب شده آنلاین، این روش بسیار ساده‌تر و کارامد‌تر از خرید و فروش طلا از طریق طلا فروشی‌ها است.

 ۵. بدون نیاز به پرداخت اجرت و مالیات:

یکی از معایبی که روش سرمایه گذاری طلای دست دوم دارد این است که شما باید در هنگام خرید یا فروش، مبلغی را به عنوان اجرت طلا به فروشنده یا خریدار بپردازید. این درحالی است که طلای آب شده هیچ گونه اجرت ساخت ندارد. به‌علاوه از دیگر مزیت‌های آن، نداشتن مالیات بر ارزش افزوده است. نداشتن مالیات و اجرت و تنها یک درصد کارمزد باعث شده‌ است که افراد بتوانند نسبت به معاملات دیگر طلا، سود بیشتری به دست بیاورند.

۶. ثابت بودن عیار طلای آب شده

قیمت خرید و فروش طلای آب شدهاساس عیاری که بر روی آن حک شده است، محاسبه می‌شود. اما هنگامی که طلای نو را با عیار ۱۸ یا همان ۷۵۰ از مغازه خریداری کرده باشید، هنگام فروختن آن را با عیار ۷۴۵ خریداری می‌کنند؛ چرا که طلا دست دوم محسوب می‌شود.

نکات مهم در سرمایه گذاری طلای آب شده

در هنگام خرید طلاهای آب شده از مکان‌های معتبر با عیار و کیفیت مشخص، طلای خود را خریداری کنید.

قبل از خرید طلای آب شده آن را به افراد معتبر و حرفه‌ای در این زمینه نشان دهید تا از خالص بودن آن مطمئن شوید.

 هنگام خرید به کدهای حک شده (انگ) بر روی طلای آب شده توجه نمایید.

یادتان باشد که طلاهای آب شده در قالب‌های مخصوصی به نام ریژه ریخته می‌شوند که این ریژه ها دارای مشخصات کارگاهی هستند که طلا در آن جا ذوب می شود؛ این مشخصات خود نشانی از معتبر بودن طلای آب شده است.

طلای آب شده، بدون فاکتور ، انگ و شناسنامه مشخص، معتبر شناخته نمی‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما