آماده‌باش طلا برای تداوم صعود دوباره

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا با پشت سر گذاشتن آخرین روند صعودی، هم‌اکنون بیش از 30 درصد از زیان‌های ثبت‌شده‌ی خود در ماه سپتامبر را جبران کرده است.

آماده‌باش طلا برای تداوم صعود دوباره

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در جریان جلسه‌ی معاملاتی آسیایی روز پنج‌شنبه، به بالاترین حد دو هفته‌ی اخیر صعود کرد و علاوه بر آن، به نظر می‌رسد که آماده است تا حرکت بهبود قوی اخیر خود را از منطقه 1810 دلار یا پایین‌ترین سطح هفت ماهه هفته‌ی گذشته امتداد دهد.

قیمت طلا با پشت سر گذاشتن آخرین روند صعودی، هم‌اکنون بیش از 30 درصد از زیان‌های ثبت‌شده‌ی خود در ماه سپتامبر را جبران کرده و به نظر می‌رسد لحن کلی مثبت در بازارهای سهام نتواند این روند بهبودی را تحت تأثیر قرار دهد. این موضوع در کنار گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در حال نزدیک‌شدن به پایان چرخه‌ی افزایش نرخ خود است، بیان می‌کند که مسیر کمترین مقاومت برای طلا XAU/USD همچنان رو به صعود خواهد بود.

با نگاهی به رویدادها پیرامون فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که با شعله‌ور شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، این فلز گرانبها نه‌تنها حمایت بیشتری از کاهش اخیر دلار آمریکا (USD) به دست آورده، بلکه جایگاه خود را به عنوان یک پناهگاه امن، پررنگ‌تر کرده است. جدای از این، کاهش بازده اوراق قرضه‌ی جهانی یکی دیگر از عواملی است که به نفع فلز زرد غیر بازده بوده و به رالی طلا کمک کرده است.

طلا و دلار

با تمام این‌ها، آخرین ارقام تورم مصرف کننده از ایالات متحده احتمالأ گزارش کلیدی مورد توجه معامله‌گران خواهد بود.

و اما شکی نیست که هرگونه نشانه‌ای از تعدیل در فشارهای تورمی ایالات متحده، علاوه بر شرط‌بندی‌ها پیرامون احتمال کاهش نرخ بهره در سه ماهه‌ی دوم سال 2024، این گمانه‌زنی را در بازارها تقویت می‌کند که فدرال رزرو در ماه نوامبر وضعیت موجود را حفظ خواهد کرد. بدیهی است که چنین تصوری، زمینه را برای یک حرکت نزولی بیشتر برای دلار فراهم می‌کند و در عوض، افزایش تقاضا برای طلای دلاری، درها را برای حداقل یک افزایش نرخ بهره‌ی دیگر از سوی فدرال رزرو تا پایان سال جاری باز نگه می‌دارد و این موضوع باعث می‌شود که طلا XAU/USD تا حدودی منتفع شود.

تحلیل تکنیکال: به نظر می‌رسد قیمت طلا برای تداوم روند صعودی آماده است

به نظر می‌رسد حرکت پایدار یک شبه فراتر از مانع افقی 1865 الی 1866 دلار، زمینه را برای سودهای بیشتر به سمت مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه 1885 دلاری فراهم کند.

در عین حال، شاخص‌های تکنیکال در نمودار روزانه - اگرچه از قلمرو منفی تا حدی فاصله گرفته‌اند - اما هنوز یک سوگیری صعودی را تأیید نکرده‌اند. از این رو، هر حرکت صعودی بعدی به احتمال زیاد با مقاومت سخت مواجه می‌شود و در نزدیکی مرز رقم گرد 1900 دلار باقی می‌ماند. با این حال، برخی از خریدهای متعاقب، به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شود و به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا SMA-200 را که در حال حاضر نزدیک به منطقه 1928 الی 1930 دلار است، به چالش بکشد.

از طرف دیگر، نقطه‌ی شکست مقاومت 1866-1865 دلار اکنون ممکن است پیش از منطقه 1853 الی 1850 دلار، از روند نزولی فوری حفاظت کند. گفتنی است حمایت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه 1835 و 1833 دلار قرار دارد که نقطه شکست مقاومت در محدوده‌ی معاملاتی چند روزه را به نمایش می‌گذارد. شکست متقاعدکننده زیر این رقم، نه‌تنها هرگونه چشم‌انداز مثبت کوتاه‌مدت را نفی می‌کند، بلکه قیمت طلا را برای آزمایش مجدد پایین‌ترین سطح چند ماهه، در حدود منطقه‌ی 1810 دلاری که هفته‌ی گذشته به آن رسید، آسیب‌پذیر خواهد کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما