سیگنال ها خبر تازه ای از افزایش صعودی قیمت طلا می دهند

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا توانست حرکت قیمت جنبی خود را به سمت بازارهای اروپا امتداد دهد و جایگاه خود را در بالای سطح 1850 دلار تثبیت کند.

سیگنال ها خبر تازه ای از افزایش صعودی قیمت طلا می دهند

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) که در روز سه‌شنبه بین سودهای خفیف/زیان‌های جزئی در نوسان بود، رشد قوی خود را از منطقه 1810 دلار و در واقع پایین‌ترین سطح هفت ماهه‌ اخیر، تثبیت کرد.

اما در حال حاضر این فلز گرانبها توانسته است بالای سطح 1850 دلار باقی بماند و در روز چهارشنبه، حرکت جانبی قیمت خود را به سمت بازار اروپا امتداد داده است.

به نظر می‌رسد معامله‌گران ترجیح می‌دهند در انتظار سیگنال‌های تازه‌ای در مورد مسیر آتی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بمانند و از شرط‌بندی‌های تهاجمی جهت‌دار پیرامون بهای طلا خودداری کنند.

در حوزه‌‌ی داده‌ها، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) که جمعه گذشته منتشر شد، حاکی از آن بود رشد مطلوب دستمزدها در ماه سپتامبر، از نگرانی‌های تورمی کاسته است. این امر، در کنار برخی اظهارات چندین مقام فدرال رزرو، از چشم‌انداز تغییر در موضع سیاست‌گذاری بانک مرکزی حمایت می‌کند.

افزون بر آن، عاملی که از قرار معلوم از قیمت امن طلا حمایت می‌کند، درگیری اسرائیل و غزه است. در عین حال، بازارها همچنان احتمال حداقل یک افزایش نرخ تا پایان سال جاری را در نظر دارند که با فرض صحت این احتمال، عواملی از قبیل لحن ریسک مثبت و افزایش متوسط دلار آمریکا (USD)، حامل خبر بدی برای طلا خواهد بود و هر گونه سود بیشتر برای این فلز گرانبها را محدود خواهد کرد.

اما با نگاهی به آینده، انتشار شاخص قیمت تولید‌کننده‌ی ایالات متحده (PPI) در روز چهارشنبه‌ی و صورتجلسه‌ی FOMC پیش از انتشار CPI ایالات متحده در روز پنج‌شنبه، می‌تواند انگیزه‌ی معاملاتی جدیدی را برانگیزد.

روز سه‌شنبه، قیمت طلا به بالاترین سطح نزدیک به دو هفته‌ی اخیر، یعنی حدود 1965 دلار رسید. از منظر تکنیکال، شتاب فراتر از نوسان یک شبه، در حدود منطقه 1865 تا 1866 دلار، آنچنان پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند طلا XAU/USD را به مانع مربوطه‌ی بعدی، نزدیک به منطقه‌ی 1885 دلاری برساند.

سپس میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) به رقم گرد 1900 دلار نزدیک می‌شود و هم‌اکنون باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند. در ادامه، برخی از خریدهای متعاقب باید به قیمت طلا اجازه دهد تا به سمت آزمایش SMA-200 صعود کند که در حال حاضر نزدیک به منطقه 1928 الی 1930 دلار قرار دارد.

از طرف دیگر، سطح 1850 دلار ممکن است پیش از نقطه‌ی شکست مقاومت در محدوده معاملاتی چند روزه، پیرامون منطقه 1835-1833 دلار به حفاظت از نزول فوری ادامه دهد.

گفتنی است چنانچه طلا در دفاع از سطوح حمایتی گفته‌شده ناکام باشد، ممکن است فروش فنی رقم بخورد و قیمت فلز زرد را در مسیر پایین‌ترین سطح چند ماهه یعنی حدود منطقه 1810 دلار، به سمت حمایت 1820 دلاری بکشاند.

بدیهی است که یک شکست متقاعد‌کننده به سطحی پایین‌تر از 1810 دلار، تلاقی مرگ نزولی را در نمودار روزانه تأیید می‌کند که در این تلاقی، SMA-50 بسیار پایین‌تر از SMA-200 قرار دارد و راه را برای افت بیشتر هموار خواهد کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما