مزایا و معایب استفاده از طلا برای مردان

طلا و جواهر اقتصاد 100: آیا طلا برای مرد ضرر دارد؟ تحقیقات انجام شده نشان داده است که استفاده از انواع طلا می‌تواند برای مردان خطراتی را به دنبال داشته باشد.

مزایا و معایب استفاده از طلا برای مردان

آیا طلا برای مرد ضرر دارد؟

برخی از محققان بر این باورند که طلا می‌تواند کم‌خونی بیاورد. برخی دیگر نیز دلیل منع مردان برای استفاده از طلا را به خطر افتادن سلامت جنسی‌شان می‌دانند. برخی از افراد این موضوع را شایعه ضرر طلا برای مرد می‌دانند. اما برخی دیگر بر این باورند که استفاده از طلا در برخی مردان می‌تواند واقعا ریسک ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش دهد.

 در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با مضرات طلا برای مرد صحبت کنیم. با اینکه نیمی از مصرف کنندگان طلا در سراسر جهان را مردان تشکیل می‌دهند اما همواره نگرانی‌هایی از بابت عوارض طلا برای مرد وجود دارد که لازم است به آن پرداخته شود. اگر شما نیز دوست دارید بدانید که آیا واقعا طلا برای مرد ضرر دارد یا خیر، توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مضرات طلا برای مردان از نظر علمی

لازم است تا به تمامی مسائل نگاهی علمی داشته باشیم؛ به همین دلیل به بررسی طلا برای مرد از نظر پزشکی می‌پردازیم. 

استفاده از طلا در مردان و کم خونی

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا مردان از استفاده طلا منع شوند، اختلالات خونی است که استفاده از این فلز ممکن است برای این افراد به دنبال داشته باشد.

فرقی ندارد فرد از انگشتر طلا مردانه استفاده کند یا گردنبند طلا مردانه، در هر صورت ممکن است فرد مصرف کننده تجربه‌گر کم‌خونی باشد. حال ممکن این این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چه چیزی باعث می‌شود تا مردان پس از استفاده از طلا دچار کم خونی شوند؟

در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که آناتومی و فیزیولوژی بدن مردان و زنان یک سری تفاوت جزئی با یکدیگر دارد. هنگامی که مردی از طلا استفاده می‌کند، میزان گلبول‌های سفید خون او افزایش می‌یابد و به همین میزان میزان گلبول‌های قرمز دچار کاهش می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا فرد به کم‌خونی مبتلا شود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که این عارضه ممکن است تنها در چند درصد از مردان رخ دهد. به عبارت دیگر استفاده از طلا برای تمامی مردان خطر کم خونی ندارد. 

از دیگر مضرات طلای زرد برای مردان مانند دستبند طلا مردانه، می‌توان به کاهش میل جنسی اشاره کرد. در بررسی ضرر طلا برای مرد از نظر علمی آمده است که اشعه تولید شده از طلا بر روی هورمون‌های جنسی مردانه تاثیر می‌گذارد و با ایجاد اختلال در آن‌ها میل جنسی مرد را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دسته دیگری از محققان بر این باورند که بیشترین مضرات استفاده طلا برای مردان مربوط به سیستم جنسی و همچنین قدرت باروری آن‌ها است.

سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که چرا همه مردانی که از طلا استفاده می‌کنند دچار این عارضه نمی‌شوند؟ گفتنی است که همه مردان این حالت را تجربه نخواهند کرد و این عارضه تنها در چندین درصد از مردان مشاهده شده است. 

حکم طلا برای مرد در قرآن

حالا که به بررسی معایب طلا برای مردان پرداختیم، خوب است تا ضرر طلا برای مردان از جنبه دینی را نیز بررسی کنیم. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای مردان پیش آید این است که حکم حلقه طلا برای مرد چیست؟

در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که قرآن هیچ اشاره‌ای به حرام بودن استفاده از طلا برای مردان نکرده است؛ اما احادیثی از پیامبر وجود دارد که بیان می‌کند استفاده از طلا برای زنان مفید و برای مردان حرام است. این موضوع باعث شده است تا استفاده مردان از طلا نسبت به زنان در بسیاری از کشورهای مسلمان کمتر باشد.

آیا حلقه طلا برای مرد ضرر دارد؟

در پاسخ به این سوال و سوالات مشابه دیگری که می‌گوید آیا طلا سفید برای مرد ضرر دارد؟ آیا انگشتر طلا برای مرد ضرر دارد؟ آیا گردنبند طلا برای مرد ضرر دارد؟ آیا طلای زرد برای مرد ضرر دارد؟ باید بگوییم که استفاده از هر نوع طلا ممکن است برای مرد ضرر داشته باشد. بنابراین هنگامی که در رابطه با مضرات حلقه طلا برای مرد، می‌توانیم ضررهای بیان شده را برای سایر اکسسوری‌های ساخته شده با طلا نیز در نظر بگیریم. 

فواید طلا برای مرد

حالا که به بررسی معایب طلا پرداختیم، خوب است تا نیم نگاهی نیز به مزایای این فلز برای مردان داشته باشیم. تحقیقات انجام شده بر روی استفاده از فلز طلا برای مردان تنها به معایب آن‌ها محدود نمی‌شود. دسته‌ای از محققان در پی یافتن فوایدی هستند که استفاده از اکسسوری‌های طلا می‌تواند برای مردان داشته باشد. 

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از طلا می‌تواند گردش خون فرد را کنترل کند و بهبود بخشد. اکسیژن خون را نیز افزایش دهد و به طور مستقیم بر روی سلامت قلب و ریه تاثیرگذار باشد.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا اسلام استفاده از این فلز را حرام کرده است؟ معایب استفاده از این فلز که بسیار کمتر از مزایای آن است؟ باید بدانید که دانشمندان دائما در حال تحقیق هستند تا در نهایت متوجه شوند که چه چیزی باعث شده تا استفاده از طلا حرام اعلام شود و مزایای آن نادیده گرفته شود. 

جایگزین طلا برای مرد

یکی دیگر از سوالات مهمی که ممکن است برای هر مرد علاقه‌مند به طلا پیش آید این است که چه جایگزینی برای طلا وجود دارد؟ نقره و پلاتین از میان فلزات گرانبهایی که در ساخت اکسسوری مورد استفاده قرار می‌گیرند، طرفداران بسیار بالاتری دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا گفته شود این دو فلز می‌توانند به عنوان جایگزین طلا مورد استفاده قرار گیرند.

ناگفته نماند که نقره نیز دارای یک سری معایب است که قبل از خرید حتما باید به آن توجه شود. یکی از مضرات نقره برای مردان این است که فشار خون را کمی کمتر از حد نرمال تنظیم می‌کند. این موضوع ممکن است برای بسیاری از افراد چالش برانگیز شود.

البته باید بدانید که نقره مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود تا معایب آن کمتر دیده شود. به عنوان مثال این فلز خاصیت ضد باکتریایی دارد، درد را تسکین می‌دهد، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و در درمان اختلالات روانی موثر است. این فلز همچنین نسبت به طلا قیمت بسیار کمتری دارد که باعث می‌شود تا افراد با میزان بودجه مختلف شرایط خرید آن را داشته باشند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما