چشم انداز قیمت طلا و تحلیل کارشناسان / طلا دوباره اوج می گیرد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا پس از ثبت کف روزانه‌ی 1843.80 دلار، با افزایش بیش از 1.30 درصدی، هم‌اکنون با قیمت 1856.63 دلار معامله می‌شود.

چشم انداز قیمت طلا و تحلیل کارشناسان / طلا دوباره اوج می گیرد؟

​به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا به بالاترین سطح هفتگی 1857.69 دلار رسید. فلز زرد پس از ثبت کف روزانه‌ی 1843.80 دلار، با افزایش بیش از 1.30 درصدی، هم‌اکنون با قیمت 1856.63 دلار معامله می‌شود.

بازارهای مالی تحت تأثیر ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری بین اسرائیل و گروه حماس در آخر هفته بودند که این موضوع، تمایل به جایگاه طلای امن را افزایش داد.

درگیری‌های ژئوپلیتیک در کنار اظهارات فدرال رزرو، عامل تقویت طلا

با تداوم درگیری، روحیه‌ی سرمایه‌گذاران تضعیف شد؛ برخی مقامات فدرال رزرو ایالات متحده از جمله فیلیپ جفرسون، معاون رئیس بانک مرکزی آمریکا و لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، بیاناتی در شبکه‌های خبری ارائه دادند.

جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، با اشاره به سیاست پولی محدودکننده‌ی فعلی، از ضرورت انجام کار برای کاهش تورم سخن گفت. وی همچنین خاطرنشان کرد که باید در رابطه با آنچه در اقتصاد اتفاق می‌افتد، زیرک و ریزبین باشند.

البته پیش از این، لوگان رئیس فدرال رزرو دالاس با تأکید بر ضرورت تمرکز بر روی ریسک‌های تورمی، به تداوم اقدامات بیشتر مقامات اشاره کرد. بنا به اظهار این مقام فدرال رزرو، قدرت شگفت‌انگیز اقتصاد، ریسک‌های صعودی را بر تورم تحمیل می‌کند.

ریسک‌های تورم

در کنار این‌ها، عامل دیگری که حامی افزایش بهای طلا بود، کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، به ویژه بازده واقعی است. گفتنی است بازدهی اوراق بهادار 10 ساله تحت تورم خزانه‌داری ایالات متحده (TIPS) با بسته‌شدن بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده در سطح 2.47 درصد باقی می‌ماند، در حالی که بازده 10 ساله با کاهش 15 واحدی، از 4.797 درصد به 4.657 درصد می‌رسد.

در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی این هفته، داده‌های تورمی ایالات متحده در سمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده در کانون توجهات خواهد بود، چرا که در تعیین مسیر بعدی فدرال رزرو ایالات متحده، نقش بنیادین دارد.

چشم‌انداز تکنیکال و تحلیل قیمت طلا (XAU/USD)

طلا پس از سقوط به حوالی 1810.00 دلار، به دلیل ریسک‌گریزی حاکم در بین فعالان بازار، روند صعودی خود را از سر گرفته است و در حال حاضر، خریداران به سطح مقاومت بعدی یعنی میانگین متحرک 20 روزه (20-DMA) در 1884.00 دلار چشم دوخته‌اند.

رد این سطح، 50-DMA را در 1905.52 دلار، و به دنبال آن 100-DMA را در 1925.73 دلار و 200-DMA را در 1928.75 دلار، به همراه خواهد داشت. برعکس، ناکامی در شکستن 20-DMA در را برای عقب‌نشینی باز می‌کند.

و در نهایت، پایین‌ترین سطح هفته‌ی گذشته یعنی 1810 دلار و به دنبال آن رقم گرد 1800.00 دلار،  اولین حمایت خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما