نقش برند بوچرون در ایران و خزانه ملی / زندگی جالب این مرد ثروتمند را بخوانید

طلا و جواهر اقتصاد 100: از قدیم تاکنون انسان‌ها همواره از جواهرات برای زینت بخشیدن به ظاهر خود استفاده می‌کنند و رابطه بسیار عمیقی بین آن‌ها وجود دارد. جواهرات علاوه بر زیبایی، نشان‌دهنده ثروت و موقعیت اجتماعی افراد هستند.

نقش برند بوچرون در ایران و خزانه ملی / زندگی جالب این مرد ثروتمند را بخوانید

 در این‌ میان برندهای معروفی مانند برند جواهرات بوچرون و برند طلا شوپارد به خلق آثار بی‌نظیری برای مشتریان در سراسر جهان دست می‌زنند؛ اما چه چیزی باعث می‌شود تا یک برند به موفقیت خود ادامه دهد و سالیان دراز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار باشد؟ در این مقاله قصد داریم یکی موفق‌ترین و ماندگارترین برندهای جواهرات لوکس یعنی برند جواهرات بوچرون را به شما معرفی کنیم.

بوچرون یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برند جواهرات مانند برند طلا دیور است که برای اولین بار در پاریس تأسیس شد و اکنون یکی از برندهای بین‌المللی زیورآلات محسوب می‌شود. بنیان‌گذار این برند «فردریک بوچرون» است که اولین بار در سال ۱۸۵۸ فروشگاه خود را تأسیس کرد. او در سال ۱۸۶۶ آتلیه خود را افتتاح کرد و یک سال بعد برنده مدال طلا در جریان نمایشگاه‌های بین‌المللی شد. این اولین افتخار در تاریخچه این برند و یک نقطه عطف برای گسترش جهانی بوچرون بود.

تاریخچه تاسیس برند بوچرون

شهرت و استعداد بوچرون باعث شد تا همه افراد ازجمله خاندان سلطنتی فرانسه او را به‌عنوان یک جواهرساز حرفه‌ای بشناسند؛ همچنین در جواهرات خاندان سلطنتی بریتانیا برند بوچرون به‌وفور مشاهده می‌شود. لوئیس، پسر فردریک، بوچرون را گسترش داد و شعبه‌های دیگری در مسکو، نیویورک و لندن افتتاح کرد. از آن زمان به بعد بوچرون محبوبیت زیادی به دست آورد و بسیاری از چهره‌های مشهور مانند بیگم خان، مهاراجه پاتیالا، پرنسس کارولین موناکو و… که از کلکسیونرهای معروف جواهرات هستند از این برند حمایت کردند. امروزه این برند جواهرات زیبا و مجللی را به بازار عرضه کرده و به شکوفایی خود ادامه می‌دهد. 

چند اثر خلاق و هنرمندانه برند جواهرات بوچرون

فردریک بوچرون یک نقاش، جواهرساز و هنرمند فرانسوی بود عناصر بسیاری را در طراحی جواهرات خود در نظر می‌گرفت. دقت، پیچیدگی و تعادل سه عنصر اصلی و مهم در طراحی برند جواهرات بوچرون هستند. در ادامه چند اثر به‌یادماندنی از این برند را به شما معرفی می‌کنیم.

یکی از آثار این برند انگشتر گابریلا، همسر فردریک بوچرون است. فردریک این انگشتر مجلل و زیبا را با کمک سنگ‌های جدا شده از جواهرات سلطنتی تولید کرد. اکنون این انگشتر یکی از مهم‌ترین آثار هنری بوچرون محسوب می‌شود.

بوچرون به طراحی‌های قرن نوزدهم که شامل هنرهای ایرانی، ژاپنی و چینی هستند بسیار علاقه‌مند بود. او با الهام گرفتن از این طرح‌ها و هنرها به خلق آثار بسیاری دست زد. یکی از این طرح‌های خارق‌العاده و ماندگار یک تاج سلطنتی است که از یک نقاشی ژاپنی الهام گرفته شده است. روی این تاج امواج دریا به شکل حرفه‌ای طراحی شده است.

راز موفقیت برند بوچرون و گسترش آن در سراسر جهان این بود که فردریک تخیلاتش را به واقعیت تبدیل می‌کرد؛ همچنین همواره به اعضای تیم خود پیاده کردن تخیلات در جواهرات را یاد می‌داد. او هنرمندان زیادی مانند رنه لالیک را در تیم خود تربیت کرد. انگشتر مدوسا یکی از آثار هنری و معروف وی است.

علاوه بر جواهرسازی، بوچرون در تولید لوازم دیگر مانند ساعت‌ها نیز تبحر داشت. او برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ ساعت‌های با قابلیت تعویض بند را ارائه داد که رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرد.

در قرن بیست و یکم برند جواهرات بوچرون با الهام از سنگ‌فرش‌های خیابان کلکسیون “Quatre” را ارائه داد و به‌سرعت طرفداران زیادی را به دست آورد.

در سال‌های اخیر نیز کلکسیون‌های زیادی از این برند عرضه شده است که یکی از این کلکسیون‌ها انگشترهای متنوع و رنگی طرح گل‌های واقعی بود.

پس از فوت بوچرون چه کسانی مدیریت برند او را بر عهده گرفتند؟

بوچرون در دوران زندگی خود بهترین آثار از جواهرات لوکس و مجلل را با روش‌های حرفه‌ای و هوشمندانه خود به دنیا عرضه کرد. او همواره با الهام گرفتن از طبیعت، حیوانات و فرهنگ کشورهای مختلف به خلق آثار شگفت‌انگیز می‌پرداخت. پس از فوت او پسرش لویی برند بوچرون را مدیریت کرد. لویی نیز نقش پررنگی در شهرت بوچرون داشت. او در سفرهای بسیار خود جواهرات بوچرون را به مردم در سراسر دنیا می‌فروخت و از آن‌ها سنگ‌های قیمتی خریداری می‌کرد.

ادامه این روندها باعث شد تا بوچرون کم‌کم به یک برند جهانی تبدیل شود؛ تا جایی که او شعبه‌های زیادی در سراسر جهان افتتاح کرد. پس از لویی جرارد و فرد بوچرون هدایت این برند را بر عهده گرفتند. در این دوره طلای زرد با برند جواهرات بوچرون تلفیق پیدا کرد که به خلق آثار زیبایی منجر شد. پس از آن‌ها مدیریت بوچرون به پسر جرارد رسید. او در این دوره به تفکر فردریک جانی دوباره بخشید و آثار زیادی با الهام از طبیعت و حیوانات به بازار عرضه کرد.

نقش بوچرون در ایران و خزانه ملی

لویی بوچرون و نمایندگان او سفرهای زیادی به شرق داشتند و همواره در جستجوی مشتریان جدید برای جواهرات خود بودند. در حدود سال ۱۹۳۰ شاه ایران استقبال زیادی از برند جواهرات بوچرون کرد. ازآن‌پس لویی و پسرانش به افرادی قابل‌اعتماد برای محافظت و ارزیابی گنجینه جواهرات ایران منصوب شدند. در نهایت اقدامات جرارد بوچرون مبنی بر گرد آوردن صنعتگران و طراحان ایرانی برای احیای طلا و جواهرات به تاسیس خزانه ملی طلا و جواهرات ایران منجر شد. در این خزانه جواهرات با ارزشی مانند الماس نورالعین، الماس دریا نور، تخت نادری و… نگهداری می‌شوند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما