آیا قیمت طلا پایدار و در مسیر نزولی ادامه دارد ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا که در سایه‌ی ریسک‌گریزی بازار و به دلیل تقویت دلار، تحت فشار نزولی قرار دارد، امروز به روند نزولی خود که از 25 سپتامبر آغاز شده، ادامه داد.

آیا قیمت طلا  پایدار  و در مسیر نزولی ادامه دارد ؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا در اوایل معاملات آسیایی در روز چهارشنبه حدود 1820 دلار در هر اونس معامله شد و به این ترتیب، روند نزولی خود که از 25 سپتامبر آغاز شده بود، همچنان ادامه می‌دهد. البته این فلز امن، بی‌شک در بحبوحه‌ی احساس ریسک‌گریزی و در سایه‌ی تقویت دلار آمریکا (USD) با فشار نزولی مواجه شده است.

با نگاهی به حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، داده‌های متوسط اقتصادی چین که در آخر هفته منتشر شد، نتوانست هیچ حمایتی از طلا این فلز گرانبها به عمل آورد. شاخص PMI تولید NBS چین در ماه اوت، از 49.7 قبلی به 50.2 رسید که از رقم 50.0 پیش‌بینی‌شده فراتر بود. به طور مشابه، PMI غیر تولیدی نیز از 51.0 قبلی به 51.7 افزایش یافت که از رقم مورد توافق 51.5 بازار، پیشی گرفت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز به لطف داده‌های قوی اشتغال ایالات متحده و بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات متحده، در جلسه‌ی قبل به بالاترین حد در 11 ماه گذشته رسید که در زمان نگارش این مقاله، حوالی سطح 107.10 نوسان داشت.

و اما میزان افتتاح فرصت‌های شغلی براساس گزارش JOLTS ایالات متحده نیز از انتظارات فراتر رفت و منجر به تقویت بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده شد. به طوری که بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله‌ی ایالات متحده، با 4.81 درصد افزایش، به بالاترین سطح خود از سال 2007 رسید.

گفتنی است گزارش JOLTS حاکی از آن بود که فرصت‌های شغلی در ماه آگوست، در مقایسه با 8.92 میلیون نفر قبلی، به 9.61 میلیون نفر افزایش یافته است که این میزان فراتر از انتظارات بازار بود.

اما عامل دیگری که مسیر افزایش دلار را هموار کرد، احساسات محتاطانه پیرامون مسیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بود.

در مقابل رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، که دیدگاه صبورانه‌ای را در مورد چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو به اشتراک گذاشت و اظهار داشت که هیچ عجله‌ای برای افزایش یا کاهش نرخ‌ها وجود ندارد، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، بر احتمال حمایت از افزایش نرخ بهره در جلسه‌ی آتی، در صورت تداوم شرایط اقتصادی فعلی خاطرنشان کرد.

فعالان بازار در حال حاضر، در انتظار انتشار گزارش ADP در روز چهارشنبه و لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، هستند تا آمار اشتغال ایالات متحده روشن شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما