قیمت طلا همچنان در مرز سقوط / طلا امروز به پایین ترین حد خود رسید

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز در سایه‌ی جهش دلار تا سطوح بسیار بالا و افزایش بی‌وقفه‌ی بازدهی خزانه‌داری، به پایین‌ترین حد خود در 7 ماه اخیر رسید.

قیمت طلا همچنان در مرز سقوط / طلا امروز به پایین ترین حد خود رسید

به گزارش اینوستینگ، طلا در روز دوشنبه در سایه‌ی جهش دلار تا سطوح بسیار بالا و افزایش بی‌وقفه‌ی بازدهی خزانه‌داری، به پایین‌ترین حد خود در 7 ماه اخیر رسید و از این رو، نتوانست کشش چندانی به دست آورد.

با نگاهی به نوسانات شاخص‌های مرتبط با فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که شاخص معاملات آتی طلای ایالات متحده، هفته‌ی گذشته 4 درصد سقوط کرد تا بزرگترین افت هفتگی خود را از زمان سقوط نزدیک به 6 درصدی در هفته‌ی منتهی به 11 ژوئن 2021، رقم بزند. طلای کامکس نیز پس از افت 4 درصدی در سه ماهه‌ی دوم، کاهش 3 درصدی را در سه ماهه‌ی سوم تجربه کرد.

در این بین، قیمت نقدی طلا که برخی از معامله‌گران بیش از معاملات آتی در صدد دنبال‌کردن آن هستند، تا ساعت 15:15 به وقت شرقی (19:15 به وقت گرینویچ) به 1823.93 دلار رسید که 3.95 دلار یا 0.2 درصد کاهش داشت. گفتنی است پایین‌ترین سطح جلسه‌ی معاملاتی، 1815.32 دلار بود که در واقع از زمان کاهش 1809.40 در ماه مارس، کمترین سطح تلقی می‌شود.

و اما فعال‌ترین قرارداد آتی طلا در کامکس نیویورک در دسامبر، با کاهش 0.3 درصدی یا 5.70 دلاری، به 1841.50 دلار در هر اونس رسید.

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین اوآندا ضمن اشاره به اینکه پایبندی طلا به سطح 1830 دلار می‌تواند به حمایت اصلی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: «قیمت طلا پس از سقوط به پایین‌ترین حد در 7 ماه گذشته، حمایتی پیدا کرده است. بازده خزانه‌داری همچنان در حال افزایش است و می‌تواند تداوم یابد. البته به دلیل چشم‌انتظاری بازار برای گزارش NFP در آستانه‌ی یک آخر هفته‌ی طولانی، ما یقینأ شاهد یک فرسودگی خواهیم بود.»

به دنبال اعلام افزایش فراتر از انتظار تعداد فرصت‌های شغلی در ماه آگوست توسط وزارت کار، بازده و دلار تغییرات جدیدی را به ثبت رساندند.

بر اساس آخرین گزارش ماهانه JOLTS، حدود 9.61 میلیون شغل در ماه اوت ایجاد شد. در حالی که در ماه جولای، تنها 8.92 میلیون افتتاحیه وجود داشت که البته پیش‌بینی اقتصاددانان وال استریت که در نظرسنجی رسانه‌های ایالات متحده شرکت کردند، فقط در حدود 8.8 میلیون فرصت‌ شغلی در ماه اوت بود.

گزارش JOLTS پیش از گزارش کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در سپتامبر منتشر شد. این موضوع در کانون توجه فدرال رزرو خواهد بود، چرا که در جهت تصمیم‌گیری این بانک در مورد نرخ بهره، تأثیر خواهد داشت. بانک مرکزی بارها پیش از این، تکرار کرده بود که لازمه‌ی تعدیل تورم، کاهش مشاغل و رشد دستمزدهاست.

اما افزایش داغ بازدهی و دلار در پی اظهارات رافائل بوستیک، سیاست‌گذار ارشد فدرال رزرو تا حدودی قدرت خود را از دست داد؛ چرا که وی تصریح کرد که بانک مرکزی در مسیر کنترل مجدد تورم، عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره‌ی آمریکایی‌ها ندارد. 

افزایش نرخ بهره

وی همچنین بر ضرورت یک سیاست پولی محدودکننده برای جلوگیری از خروج هزینه‌ها و رشد مشاغل از دیگر بخش‌های اقتصاد تأکید کرد.

علاوه بر این، بوستیک، که رئیس فدرال رزرو آتلانتاست، با اشاره به افزایش بازدهی خزانه‌داری و جهش دلار به بالاترین سطح 11 ماهه، خاطرنشان کرد که نرخ بهره حتی ممکن است تا پایان سال 2024 افزایش یابد.

سخنان او نه‌تنها چیزی بیش از تسکین طولانی‌مدت در کالاها و سهام بود، بلکه حکایت از آن داشت که پیش از افزایش گسترده نرخ بهره در نوامبر یا دسامبر - و پس از توقف ماه سپتامبر - بانک مرکزی ممکن است در پی 11 افزایش نرخ بهره بین مارس 2022 و ژوئیه 2023، افزایش‌های جدیدتری را اعمال کند

گفتنی است عامل دیگری که غیر از اظهارات بوستیک، مسیر افزایش دلار را هموار کرد، مداخله دولت ژاپن در بازار فارکس برای تقویت ین بود و این مداخله زمانی اتفاق افتاد که تجارت دلار و ین از سطح 150 بالاتر رفت.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما