کارتیه به 3 زوج معروف قرن بیستم دستبند عشق هدیه داد

طلا و جواهر اقتصاد 100: امروزه کارتیه یکی از صد برند با ارزش دنیاست و به یکی از معتبرترین برندها در صنعت طلا و جواهرات و ساعت‌های لوکس بدل شده است. رقبای اصلی کارتیه طراحانی مانند دیور، شانل، تیفانی، گلدمن ساکس و خانه وینستون هستند.

کارتیه به 3 زوج معروف قرن بیستم دستبند عشق هدیه داد

کارتیه یا کارتیر

همیشه اختلافات زیادی در مورد تلفظ صحیح اسم این برند در میان مردم جهان وجود دارد. برخی آن را به اسم کارتیر می شناسند و برخی دیگر آن را کارتیه می‌دانند. اما واقعیت این است که با توجه به اینکه کارتیه یک برند فرانسوی است و مسلماً بهتر است با لهجه‌ی فرانسوی خوانده شود، پس تلفظ صحیح آن «کارتیه» است. البته منظور این نیست که تلفظ «کارتیر» کاملاً اشتباه است. چون اگر بخواهیم تلفظ انگلیسی را در نظر بگیریم، اسم این کمپانی کارتیر خوانده می‌شود.

پلنگ، سمبل برند کارتیه

پلنگ، سمبل برند کارتیه است. نماد پلنگ از اوایل قرن بیستم وارد طرح‌های کارتیه شد. در حقیقت، پلنگ، لقب یکی از طراحان این شرکت به نام جینی توسنت بود که به خاطر زیرکی و علاقه‌اش به گربه‌سانان، به این عنوان معروف شده بود. داستان این بود که در سال ۱۹۱۷ لویی کارتیه یک زیرسیگاری با طرح پلنگ به «جینی توسنت» هدیه داد. کمی بعد وقتی جینی توسنت به جمع طراحان کارتیه پیوست، از این پترن جذاب در طراحی یک حلقه‌ی ساخته شده از طلای زرد استفاده کرد و به این ترتیب باعث شکل‌گیری این کلکسیون شد. پس از گذشت بیش از صد سال از تولید اولین محصول با پترن پلنگی، کارتیه همچنان از این نماد در محصولات خود استفاده می‌کند. طرح پلنگ در بیشتر محصولات کارتیه مثل ساعت مچی، حلقه، گردنبند و سنجاق استفاده می‌شود. معمولاً چشم‌های پلنگ را از زمرد و لکه‌های تیره پوست آن را با عقیق یا یاقوت کبود می‌سازند.

معروف‌ترین جواهرات کارتیه

دستبند “Cartier Love” از جواهرات نمادین طراحی شده توسط این کمپانی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. دستبندی راحت، جذاب که برای زنان و مردان به یک شکل طراحی شده است. دستبند کارتیر مدل love نماد جهانی عشق و تعهد است. این دستبند در واقع النگوی صافی است که با پیچ‌هایی آراسته شده و به مچ دست قفل می‌شود. این پیچ‌ها با یک پیچ گوشتی که همراه دستبند عرضه می‌شود باز و بسته می‌شوند. شاید همین مکانیزم خاص و دشوار باز و بسته کردن دستبند است که لقب عشق همیشگی را به آن داده است.

هنگامی که دستبند عشق برای اولین بار ساخته شد، کارتیه آنها را به برخی از معروف‌ترین زوج‌های قرن بیستم از جمله الیزابت تیلور و ریچارد برتون، الی مک گرو و استیو مک کویین و سوفیا لورن و کارلو پونتی تقدیم کرد.

ساعت‌های کارتیر

لویی کارتیه اولین طراحی بود که ساعت مچی‌های مردانه را رواج داد. این ایده زمانی به ذهنش رسید که « آلبرتو سانتوس» دوست خلبانش از مشکلات استفاده از ساعت جیبی برای ثبت زمان پرواز شکایت می‌کرد. سر انجام وی در سال ۱۹۰۴ اولین ساعت مچی را با نام سانتوس معرفی کرد. در آن زمان این سبک جنجالی معرفی شده توسط برند کارتیه در بین طراحان به پا کرد و با انتقادهای زیادی روبرو شد. چرا که مردم ساعت‌های مچی را مناسب خانم‌ها می‌دانستند. اما راحتی استفاده از این ساعت‌ها باعث شد به سرعت مورد توجه آقایان قرار بگیرد.

گل سینه یاقوت پلنگ

این پلنگ یه نماد کارتیه تبدیل شده است و یکی از جواهراتی بود که والیس سیمپسون از طرفداران محکم آن بود. این سنجاق سینه در سال ۱۹۴۹ از یاقوت کبودی کاملا گردی به اندازه ۱۵۲.۳۵ قیراط ساخته شده بود. سنجاق سینه Sapphire Panthere همچنین حاوی الماس برای خز پلنگ و دو قطعه الماس زرد برای چشم آن است.

تاج و گردنبند رویال پیرل

یکی از معروف ترین آثار کمپانی طلای کارتیر ، تاج و گردنبند رویال پیرل است که با یک مروارید بسیار درشت تزیین شده است. این تاج برای مادربزرگ ملکه الیزابت ساخته شده بود و نسل به نسل در خانواده سلطنتی منتقل شده است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما