چشم‌انداز قیمت طلا / آیا طلا تحت فشار است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: شاخص دلار پس از رکورد 10 ماهه‌ی 106.84 در روز چهارشنبه، سرسختانه در حدود 106 باقی ماند و طلا را نیز تحت تأثیر قرار داد.

چشم‌انداز قیمت طلا / آیا طلا تحت فشار است؟

 

به گزارش  اینوستینگ، قیمت نقدی طلا که برخی از معامله‌گران بیشتر از معاملات آتی در صدد رصد آن هستند، در برابر 1864.56 دلار در جلسه‌ی قبل، به 1848.73 دلار رسید. طلای نقدی در هفته‌ی گذشته، به 1924.99 دلار رسید و قیمت آن در پایان ماه ژوئن، 1919.57 دلار بود.

مهم‌تر از آن، طلا در ماه سپتامبر، سطح صعودی کلیدی 1900 دلار در هر اونس را که از اواسط آگوست حفظ کرده بود، کاهش داد. البته این موضوع زمانی اتفاق افتاد که برخی از سرمایه‌گذاران دلار را که در واقع، رقیب اصلی طلاست، به عنوان پناهگاه امن بهتری یافتند که البته به لطف رشد اقتصادی ایالات متحده این امر محقق شده است.

در حوزه‌ی داده‌های کلیدی، تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه ماهه‌ی دوم، پس از 2.2 درصد در سه ماهه اول، 2.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد.

پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی برای کل سال 2023، 2.1 درصد افزایش یابد. در مقابل، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد منطقه یورو در سال جاری تنها 0.7 درصد رشد کند.

دلار علیرغم عقب‌نشینی، بر طلا فشار بیشتری وارد کرد

دلار و طلا

اما بیش از همه‌ی این‌ها، طلا تحت تأثیر فروش اوراق قرضه ایالات متحده در مسیر منفی قرار گرفت که این امر خود انگیزه‌ای برای افزایش دلار بود.

بازده اوراق قرضه که با بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده مشخص شده است، پس از رسیدن به بالاترین رقم 16 ساله نزدیک به 4.69 در روز پنج‌شنبه، در روز جمعه در زیر 4.58 قرار گرفت.

در ادامه‌ی راه، با هجوم سرمایه‌گذاران به سمت سهام، وضعیت طلا با وجود آرامش در بازار اوراق قرضه رو به وخامت رفت. 

از سوی دیگر، شاخص دلار پس از رکورد 10 ماهه‌ی 106.84 در روز چهارشنبه، سرسختانه در حدود 106 باقی ماند.

با وجود آخرین آمارهای تورمی که امیدها را افزایش داد که فدرال رزرو ممکن است در نشست سیاستی خود در نوامبر، نرخ بهره را تمدید کند، دلار همچنان پایدار ماند. شاخص مخارج مصرف شخصی (PCE) که معیار قیمتی است که فدرال رزرو آن را در نظر دارد، ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارات وال استریت برای افزایش 0.5 درصدی بود.

چشم‌انداز قیمت طلا

به گفته‌ی دیکسیت، تحلیلگر بازار طلا، کاهش هفته‌ی گذشته‌ی فلز زرد، یکی از بزرگترین زیان‌های ماه‌های اخیر بود که با تعدیل قیمت نقدی 80 دلاری از 1927 دلار به 1846 دلار همراه شد و البته این امر، تحت تاثیر افزایش بهای دلار و رسیدن آن به 106.84 یعنی به بالاترین حد در 10 ماه گذشته رخ داد.

نوسان طلا

گفتنی است واکنش به دلار صعودی به اندازه‌ای قوی بوده است که طلا را از سطوح حمایتی اصلی عبور دهد. این منطقه‌ شامل میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای 1899 دلار و میانگین متحرک 100 هفته‌ای، یا میانگین متحرک ساده، 1855 دلار است که با باند بولینگر ماهانه همسو می‌شود.

دیکسیت همچنین با اشاره به حرکت قیمت طلا در چارچوب زمانی، خاطرنشان کرد که طلا به شرایط فروش اشباع نزدیک شده است و حمایت عمده بعدی در SMA 200 هفته‌ای 1812 دلار مشاهده می‌شود.

وی افزود: «بازگشت به سمت منطقه مقاومت تبدیل به حمایت، احتمالاً به سمت 1855 دلار شروع می‌شود که بالاتر از آن، سطوح مقاومت 1885 دلار و 1900 دلار قرار دارد.»

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما