چه کشوری طلا را کشف کرد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: دوره‌های اصلی تولید طلا در ایران پیش از اسلام در اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره اول پیش از میلاد، در دوره هخامنشی (قرن 6 تا 4 ق. م.) و در اوایل هزاره اول پس از میلاد برمی‌گردد.

چه کشوری طلا را کشف کرد؟

تاریخچه طلا در ایران

ایران در داخل مرزهای خود منابع طلایی دارد. در مواقعی، منابع طلای خارج از ایران نیز برای تولید مهم بود. در داخل خود ایران، ذخایر طلا در شمال غربی آذربایجان و زنجان، در نزدیکی کاشان  و در لبه غربی فلات مرکزی وجود دارد.

جالب است بدانید که در سال 1804 با کشف طلا در ایالت کالیفرنیای آمریکا، بزرگ‌ترین هجوم طلا در این دوران به وقع پیوست. در سال 1885 کشف و جستجوی طلا در آفریقای جنوبی آغاز شد!

طلا نجیب است!

اگر تا اینجا پیش رفته باشید، می‌دانید که طلا دارای سابقه طولانی است که قدمت آن به بیش از 6000 سال می‌رسد. از اولین باری که بشر به طلا چشم دوخت، به اشتیاق سیری ناپذیر برای این فلز منجر شد که هرگز تزلزل نکرده است. آن میل متقابل به طلا که تمدن‌های سراسر جهان را مستقل از یکدیگر مجذوب خود کرد، پذیرش جهانی طلا را به عنوان وسیله مبادله و البته بعداً استاندارد طلا را تسهیل کرد. از زمان پایان استاندارد طلا، قیمت و تولید طلا در سطح جهانی و همراه با آن، تقاضا نیز افزایش یافته است. با قضاوت در حدود 5000 سال گذشته، بعید به نظر می رسد که وسواس ما نسبت به این فلز گرانبها به این زودی ها تغییر کند!

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما