طلا و پایان تلخ سال 2023 + تحلیل تکنیکال کارشناسان

طلا و جواهر اقتصاد 100: معاملات طلا در روز دوشنبه، در زیر سطح 1840 دلار صورت می‌گیرد که در واقع پایین‌ترین سطح فلز زرد از 10 مارس تلقی می‌شود.

طلا و پایان تلخ سال 2023 + تحلیل تکنیکال کارشناسان

به گزارش«اف‌ایکس استریت» معاملات طلا در روز دوشنبه، در زیر سطح 1840 دلار صورت می‌گیرد که در واقع پایین‌ترین سطح فلز زرد از 10 مارس تلقی می‌شود و بدین ترتیب، سه ماهه‌ی نهایی سال جاری برای طلا نمایانگر یک پایان تلخ است.

و اما از آن طرف، دلار ایالات متحده (USD) به لطف نوسان صعودی جدید، در حال تثبیت جهش قبلی به بالای سطح 106.00 در برابر همتایان اصلی خود است.

خبر بد اینکه در فضای محتاطانه‌ی بازار و در حالی که دلار آمریکا به دنبال یافتن تقاضای جدید است، و علیرغم عدم تعطیلی ایالات متحده، کاهش بهای طلا برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

و اما در حوزه‌ی داده‌های سرزمین اژدها، PMI تجاری چین در پایان هفته به ارقام متفاوتی اشاره داشت و احساسات سرمایه‌گذاران را در بستری از معاملات کوچک تضعیف کرد. گفتنی است شاخص مدیران خرید تولیدی (PMI) برخلاف پیش‌بینی‌های 51.2، در ماه سپتامبر، از 51.0 در ماه قبل به 50.6 کاهش یافت. در کنار آن، شاخص خدمات نیز در سپتامبر در مقابل 51.8 در ماه آگوست، به 50.2 کاهش یافت که در واقع، پایین‌ترین میزان از دسامبر است. داده‌های رسمی منتشر‌شده توسط اداره ملی آمار چین (NBS) در روز شنبه نشان داد که PMI تولیدی و PMI غیر تولیدی در سپتامبر به ترتیب به سمت 50.2 و 51.7 پیش رفته‌اند.

گذشته از آن، اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در کنار اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده، به حفظ جایگاه بازدهی دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده کمک می‌کند که این امر کاهش طلا را به پائین‌ترین سطح هفت ماهه رقم می‌زند. 

نمودار روزانه طلا

بررسی نمودار روزانه طلا، شکست مثلث متقارن و تقاطع مرگ هفته‌ی گذشته را تأیید می‌کند و از این رو، حرکت نزولی بهای طلا به عنوان سناریویی پایدار حفظ می‌شود. با این وجود، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) که در اعماق قلمروی اشباع فروش قرار گرفته است، فروشندگان طلا را بر آن می‌دارد که نسبت به کاهش بهای طلا در مرحله‌ی بعدی، محتاطانه عمل کنند.

گفتنی است حمایت فوری در پایین‌ترین سطح 1828 دلار در 10 مارس پیش‌بینی می‌شود که در زیر آن، حمایت ثابت 1810 دلاری، امری اجتناب‌ناپذیر است.

البته نباید فراموش کرد که هر گونه اصلاح قیمت طلا از پایین‌ترین سطح هفت ماهه می‌تواند یک مانع کوچک در سطح 1850 دلار باشد که بالاتر از آن، سقف قیمت 1880 دلاری 28 و 29 سپتامبر، به عنوان یک مقاومت قدرتمند ظاهر می‌شود. در صورت پذیرش سطحی بالاتر از این سقف قیمت، می‌توان در انتظار آستانه‌ی 1900 دلاری بود.

فعالان بازار در انتظار چه داده‌هایی هستند؟

در حال حاضر، داده‌های شغلی کلیدی ایالات متحده، که از روز سه‌شنبه با افتتاحیه‌های شغلی JOLTs آغاز می‌شود، در کانون توجهات قرار دارند. اهمیت این داد‌ه‌ها از آن نظر است که با اشاره به کاهش تورم، بینش جدیدی را در مورد بازار کار کشور ارائه خواهند کرد.

افزون بر آن، شاخص مخارج مصرف شخصی اصلی (PCE)، که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، با کاهش 0.1 درصدی در ماه اوت همراه بود و در مقیاس سالانه نیز 3.9 درصد را ثبت کرد. در کنار این‌ها، گزارش PMI تولیدی ISM ایالات متحده و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که قرار است در اواخر روز برگزار شود، نکات جدیدی را پیرامون چشم‌انداز نرخ بهره و اقتصاد ارائه خواهد کرد.

طبعأ تمام این موارد، به طور چشمگیری بر ارزش‌گذاری دلار آمریکا و حرکت قیمت طلا تأثیر خواهند داشت.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما