تاریخچه اولین ساعت مچی در جهان

طلا و جواهر اقتصاد 100: تاریخچه تولید ساعت مچی، موضوعی است که در بین تاریخدانان بحث داغی است. در دنیای ساعت مچی ها، اولین های زیادی وجود دارد.همه شرکت ها رویای این را دارند که در این لیست جایی داشته باشند.

تاریخچه اولین ساعت مچی در جهان

روند تکامل ساعت مچی چگونه بوده است؟

 میتوان گفت هیچ چیز به اندازه اختراع ساعت مچی، درک کنونی ما از زمان را شکل نداده است. امروزه افراد ساعت مچی را با استایل های کژوال و رسمی خود ست میکنند. اما چه کسی میتواند ادعا کند که شرکت های ساعت سازی برای اولین بار، ساعت هایی را به شکلی که امروز میشناسیم تولید کرده اند؟ شاید برای شما هم این موضوع سوال باشد که اولین ساعت های مچی در دنیا در کدام کشورها و با چه ویژگی هایی تولید شدند؟

تاریخچه اولین ساعت مچی

از ابتدا ساعت مچی منحصرا توسط زنان و ساعت های جیبی توسط مردان استفاده میشد. مفهوم ساعت مچی به تولید اولین ساعت ها در قرن شانزدهم برمیگردد. اولین ساعت مچی جهان توسط آبراهام – لورگه برای کارولین مورات – ملکه ناپل، به دستور کمپانی برگوئت (Breguet) در سال ۱۸۱۰ تولید شد. در اواسط قرن نوزدهم، بیشتر ساعت سازان، طیف گسترده ای از ساعت های مچی را که برای بانوان تولید میکردند، به بازار عرضه کردند. شواهد مستند از کمیسیون ۸ ژوئن ۱۸۱۰ وجود دارد که در این کمیسیون برگوئت وظیفه داشت تا یک ساعت تکرارکننده برای دستبند را طراحی کند. مکان فعلی این ساعت باشکوه امروزه مشخص نیست. آخرین باری که این ساعت تعمیر شد در سال ۱۸۵۵ بود.

اگر به عقب تر برگردیم، شواهدی تاریخی وجود دارد که نشان میدهد حتی قبل از زمان برگوئت هم افراد ساعت هایی را بر روی مچ دستانشان میبستند.

یک کتاب حسابداری اشاره میکند که در سال ۱۷۹۰، ساعتی به بند ساخته شده توسط Jacquet- Droz و Leschot متصل است.

در سال ۱۶۵۰، شایعه شد که یک فیلسوف به نام بلز پاسکال، ساعت خود را روی مچ دست خود میبندد.

بنا بر گزارش ها در اواخر دهه ۱۵۰۰، ملکه الیزابت اول یک ساعت دستبند را به عنوان هدیه از رابرت دادلی دریافت کرد. اما نام سازنده ساعت مشخص نیست.

قابل ذکر است که طبق رکوردهای جهانی گینس، اولین ساعت مچی برای کنتس کوسکوویچ مجارستانی توسط سازنده ساعت سوسیسی پتک فیلیپ (Patek Phillipe) در سال ۱۸۶۸ ساخته شد.

تاریخچه اولین ساعت مچی. اولین ساعت پتک فییپاولین ساعت Phatek Phillipe

ساعت مدل تانک (Tank) در سال ۱۹۱۷، توسط بنیانگذار این شرکت لوییس کارتیه ساخته شد. این ساعت اکنون در ۴۱ نوع با ترکیبی از طلای زرد، طلای سفید، طلای صورتی و فولاد با قیمتی در حدود ۱۹۰۰ دلار

در دسترس است. دلیل ماندگاری این نام بر روی ساعت را میتوان الگوبرداری کارتیه از نمای پرنده ای از کابین خلبان و مسیرهای جانبی آن دانست. این ساعت مورد علاقه افراد مشهوری از جمله پرنسس دایانا، جان اف کندی و گرتا گاربو بوده است.

تاریخچه ساعت مچی نظامیان

ساعت های مچی که برای آقایان توسط شرکت های ساعت سازی تولید شد، برای اولین بار توسط مردان نظامی در اواخر قرن نوزدهم استفاده شد. این زمانی بود که همگام سازی مانورها در طول جنگ بدون اینکه نقشه حمله احتمالی شان لو برود، اهمیت زیادی داشت. برای مردانی که بر روی اسب ها و در طول جنگ بودند، استفاده از ساعت جیبی کاملا غیرممکن بود. بنابراین، افسران جنگی شروع به بستن ساعت ها به مچ خود کردند. شرکت گارستین لندن در سال ۱۸۹۳ طرح ” Watch Wristlet” را به ثبت رساند. البته این شرکت طرح های اولیه دیگری نیز در سال ۱۸۸۰ در طول جنگ انگلیس و برمه نیز تولید میکرد.

در سال ۱۸۹۲، شرکت همیلتون در لنکستر پنسیلوانیا وارد عمل شد. همیلتون که در اصل به خاطر ساعت های جیبی دقیقی که برای زمانبندی قطارها در ایستگاه راه آهن سراسر ایالات متحده استفاده میشد شهرت داشت، در آغاز جنگ جهانی اول به تامین کننده رسمی ساعت برای ارتش ایالات متحده تبدیل شد. این همیلتون بود که ساعت مچی را برای نیروی هوایی در مراحل اولیه هوانوردی اصلاح کرد.

در اوایل قرن بیستم، شرکت های ساعت سازی شروع به تولید ساعت های مچی مخصوص خودشان کردند. شرکت سوئیسی Dimier Freres & Cie در سال ۱۹۰۳، یک طرح ساعت مچی با بند سیمی استاندارد را به ثبت رساند. در سال ۱۹۰۴، آلبرتو- سانتوس- دومونت، یک هوانورد برزیلی، از دوست فرانسوی ساعت ساز خود به نام لویی کارتیه خواست که ساعتی را برای او طراحی بکند که بتواند در طول پروازهای خود از آن استفاده بکند.

در سال ۱۹۰۵، هانس ویلسدورف به لندن نقل مکان کرد و با برادر همسرش، آلفرد دیویس، کسب و کار خود را راه اندازی کردند. این دو ساعت های با کیفیت و مقرون به صرفه ارائه میدادند. نام این شرکت بعدا به رولکس تبدیل شد. ساعت مچی رولکس در سال ۱۹۱۰، اولین ساعت مچی بود که که گواهی کرنومتر در سوییس را دریافت کرد و در سال ۱۹۱۴، جایزه ای را از رصدخانه کیو در لندن دریافت کرد.

جنگ جهانی اول، به طرز چشمگیری، ادراکات عمومی مردم را درباره ساعت مچی مردانه عوض و بازار انبوهی از ساعت مچی را باز کرد. ساعت هایی که در طول جنگ تولید شدند، برای سختی های جنگ، با صفحه ای نورانی و شیشه نشکن طراحی شده بودند. در آن سال هم مشخص شد که استفاده از ساعت مچی در هوا هم به اندازه زمین مهم است. وزارت جنگ بریتانیا در سال ۱۹۱۷ شروع به صدور ساعت مچی برای رزمندگان کرد.

تاریخچه ساعت مچی نظامیان

ساعت مچی رزمندگان جنگ جهانی دوم

شرکت H. Williamson Ltd., مستقر در کاونتری، اولین شرکتی بود که از این فرصت استفاده کرد. در طول مجمع عمومی سال ۱۹۱۶ به این موضوع اشاره شد که مردم وسایل مورد استفاده برای زندگیشان را میخرند. هیچکس نمیتواند به درستی ادعا کند که ساعت یک کالای لوکس است. در طول جنگ از هر چهار سرباز، یکی از آنها ساعت مچی میبندد و این به این معنی است که سه نفر دیگر باید به زودی ساعت مچی دریافت کنند. در پایان جنگ همه سربازان، ساعت مچی میپوشیدند. پس از اینکه این افراد از خدمت خارج شدند، این مد مورد توجه بقیه افراد جامعه هم قرار گرفت.

تا سال ۱۹۳۰، نسبت ساعت های مچی به جیبی ۵۰ به ۱ بود. اولین سیستم خودپیچ شونده موفق توسط جان هاروود در سال ۱۹۲۳ اختراع شد. در سال ۱۹۶۱، اولین ساعت مچی بر روی مچ دست یوری گاگارین در وستوک ۱ به فضا سفر کرد.

تاریخچه ساعت مچی الکتریکی

اولین نسل ساعت های برقی، در دهه ۱۹۵۰ تولید شد. این ساعت ها با یک چرخ تعادلی که توسط یک سلونوئید نیرو میگیرد، یا در چند ساعت پیشرفته تر که ساعت کوارتز را پیش بینی میکردند، توسط یک چنگال تنظیم فولادی که ارتعاش آن در حدود ۳۶۰ هرتز بود و توسط یک مدار نوسان ساز ترانزیستوری هدایت میشد، زمان را تنظیم میکردند. عقربه های این مدل ساعت ها به صورت مکانیکی حرکت میکردند. با افزایش علاقه مردم به جواهرات در طول این سالها، ساعت هایی با حتی ۱۰۰ جواهر هم تولید شدند.

تاریخچه ساعت مچی کوارتز

در سال ۱۹۵۹، شرکت سیکو به اپسون (Epson) که شرکت زیرمجموعه سیکو و مغز پشت انقلاب کوارتز بود، سفارش داد تا شروع به توسعه ساعت مچی کوارتز کند. اسم رمز این پروژه ۵۹A بود. در بازی های المپیک تابستانی توکیو در سال ۱۹۶۴، سیکو یک نمونه اولیه از ساعت کوارتز قابل حمل را به همراه داشت که به عنوان وسیله اندازه گیری زمان در سراسر این رویداد استفاده میشد. اولین ساعت

کوارتزی که وارد بازار شد Seiko 35 SQ Astron که در ۲۵ دسامبر ۱۹۶۹ در قفسه فروشگاه ها موجود شد و دقیق ترین ساعت مچی جهان تا به امروز است. از آنجایی که این فناوری با کمک ژاپنی ها، آمریکایی ها و سوئیسی ها توسعه یافته بود، هیچکس نمیتوانست کل حرکت ساعت مچی کوارتز را ثبت اختراع کند. بنابراین به تولیدکنندگان اجازه داده شد تا در رشد و توسعه سریع بازار ساعت کوارتز مشارکت کنند.

معرفی ساعت کوارتز در سال ۱۹۶۹ یک پیشرفت انقلابی در فناوری ساعت بود. به جای چرخ تعادلی که با ۵ ضربه در ثانیه نوسان میکرد، از یک تشدید کننده کریستال کوارتز استفاده میکرد که با ارتعاش ۸۱۹۲ هرتز، توسط یک مدار نوسان ساز با باتری به حرکت در می آمد. به جای عقربه برای ضربات ثانیه، دقیقه و ساعت هم از شمارنده دیجیتال استفاده کرد. در ساعت های کوارتز، حذف تمامی قطعات متحرک، ساعت را در برابر ضربات مقاوم تر کرده و نیاز به تمیز کردن دوره ای را از بین برد. اولین ساعت الکترونیکی دیجیتال در سال ۱۹۷۴، توسط Pulsar معرفی شد. این ساعت اولین گواهینامه کرنومتر دریایی را داشت و دقت آن حدود ۱۲ ثانیه در سال بود.

در سال ۲۰۱۰، میوتا ژاپن حرکت جدیدی را معرفی کرد که از نوع جدیدی از کریستال کوارتز با فرکانس فوق العاده بالا در حدود ۲۶۲.۱۴۴ کیلوهرتز استفاده میکند که ادعا میشود تا +/-۱۰ ثانیه در سال دقیق است. در سال ۲۰۱۹، شرکت ساعت سیتیزن دقت یک ساعت کوارتز را به +/-۱ ثانیه در سال ارتقا داد. این ساعت با نظارت مداوم و تنظیم تغییرات فرکانس و دما هر دقیقه یکبار، دقت خود را حفظ میکند.

تاریخچه ساعت مچی رادیوکنترل:

در سال ۱۹۹۰، Junghans اولین ساعت مچی رادیویی را به نام Mega1 ارائه کرد. این تکنولوژی به ساعت اجازه میدهد تا دقت طولانی مدت، مشابه ساعت های اتمی که سیگنال های زمانی را کنترل میکنند، داشته باشند. مدل های اخیر این ساعت ها هم قادر به دریافت سیگنال های همگام سازی از ایستگاه های زمانی مختلف در سراسر جهان هستند.

تاریخچه ساعت مچی اتمی

در سال ۲۰۱۳، Bathys Hawaii اولین ساعت اتمی سزیوم خودش را معرفی کرد که زمان را با ساعت اتمی داخلی خودش تنظیم میکند. برخلاف ساعت های رادیویی که در بالا توضیح داده شد که با مدارهای ساعت کوارتز و توسط سیگنال های زمان رادیویی را دریافت میکند و به دقت ساعت اتمی میرسند، این ساعت حاوی یک ساعت اتمی سزیمی کوچک روی یک تراشه است. این مدل ساعت ها، زمان را با دقت یک ثانیه در هزارسال نگه میدارند.

ساعت مچی اتمی Bathys

این ساعت مبتنی بر تراشه ای است که توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده(DARPA) توسعه یافت که در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در سال ۲۰۰۵ به تولید رسید. مانند سایر ساعت های سزیمی، ساعت با سیگنال ماکروویو فوق دقیق ۹.۱۹۲۶۳۱۷۷۰ گیگاهرتز زمان را نگه میدارد تا سیگنال ساعت یک هرتز برای ساعت ایجاد شود. هنگامیکه نوسانگر در فرکانس دقیق انتقال نور قرار دارد، اتم های سزیم نور را جذب میکنند و خروج نور را کاهش میدهند. این پیشرفتی بود که باعث شد یک ساعت سزیمی به اندازه قرار گرفتن درون یک تراشه، کوچک شود. تکنیکی که در این قسمت ساعت اجرا شد، تکنیک تله گذاری جمعیت منسجم بود که نیاز به یک حفره بزرگ مایکروویو را از بین برد.

تاریخچه ساعت مچی هوشمند

ساعت هوشمند، نسخه کوچک تلفن های همراه شما هستند که برروی مچ دستان شما بسته میشود. این ساعت، یک دستگاه دیجیتال بی سیم است که دارای قابلیت های یک تلفن همراه، پخش موسیقی و یا دستیار شخصی شما است. در اوایل دهه ۲۰۱۰، ساعت های هوشمند برخی از قابلیت های کلی تلفن همراه، داشتن یک پردازنده با سیستم عامل تلفن همراه که قادر به اجرای انواع برنامه ها بود را داشتند.

تاریخچه ساعت مچی هوشمند

انواع ساعت های هوشمند

اولین ساعت هوشمند مچی توسط لینوکس توسط استیو مان در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۹۹، سامسونگ اولین ساعت هوشمند اولیه خود را وارد بازار کرد و SPH-WP10 نامگذاری شد. این ساعت دارای بلندگو و میکروفون داخلی، آنتن بیرونی و صفحه LCD تک رنگ و باطری برای ۹۰ دقیقه مکالمه بود. شرکت IBM برای ایجاد WatchPad به شرکت سیتیزن پیوست. نرم افزار تقویم، بلوتوث، ۸مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه را نشان میداد. برند Fossil هم ساعت هوشمند خود به نام Fossil Wrist PDA را منتشر کرد. سیستم عامل این ساعت PALM OS بود. این ساعت دارای ۸ مگابایت رم، ۴ مگابایت حافظه، قلم یکپارچه و وضوح۱۶۰*۱۶۰ بود. این ساعت به دلیل وزن بالای ۱۰۸ گرمی آن مورد انتقاد قرار گرفت و در سال ۲۰۰۵ تولید آن متوقف شد.

در اوایل سال ۲۰۰۴، مایکروسافت ساعتت هوشمند مدل SPOT خود را عرضه کرد. این ساعت دارای اطلاعاتی مانند آب و هوا، اخبار، سهام و امتیازات ورزشی بود که از طریق امواج FM منتقل میشد. سونی اریکسون، SonyEricsson Live View را راه اندازی کرد. از جولای ۲۰۱۳، شرکت هایی که ساعت هوشمند تولید میکردند، یا در توسعه ساعت های هوشمند مشارکت داشتند عبارتند از :Acer, Apple, BlackBerry و بسیاری ازکمپانی های بزرگ دیگر.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما