ساخت داروهای گردش با نانو طلا

قبل از بررسی خواص طلا برای بدن و استفاده آن در پزشکی ابتدا درباره تاریخچه به وجود آمدن آن برروی کره زمین توضیحی کوتاه می‌دهیم. طلایی که امروزه استفاده می‌کنیم مدیون باران شهابی است که ۴ میلیارد سال پیش بر سطح زمین بارید.

ساخت داروهای گردش با نانو طلا

روزگاری خیلی دور ستارگان مرده موجود در فضا، به سطح زمین برخورد کردند و در اثر بارش آن‌ها و ترکیبشان با سنگ‌های موجود بر روی کره زمین و نفوذ آن به هسته، سبب شد که این سنگ زیبای درخشان به وجود بیاید.

در تمام دوره تکامل انسان، طلا سنگی بوده است که همیشه همراه انسان بوده و سبب پیشرفت انسان شده است. ابتدا انسان از آن در تجارت استفاده می‌کرد سپس با پیشرفت انسان علایقش نیز تغییر کرد و سبب شد از طلا در ساخت زیورآلات و اشیای تزیینی بسیار استفاده کند. در تمدن‌های قدیم همچون مصر باستان، آنقدر این سنگ ارزشمند بود که با مردگانشان مقدار زیادی زیورآلات و اشیای تزیینی که با طلا ساخته شده بود را به خاک می‌سپردند؛ همچنین مصریان باستان طلا را در غذاهای خود ترکیب می‌کردند و خوراکی های طلایی را به خدایان خود پیشکش می‌کردند. اما این پایان ماجرا نبود! سالیان بعد، تمدن‌های زیادی به آثار درمانی این سنگ نیز پی بردند و محبوبیت طلا بین مردم بیشتر و بیشتر شد.

بهبود گردش خون

در اصطلاح طلا، به عنوان ”دوست قلب” شناخته می‌شود؛ زیرا گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود به بدن شما به اندازه کافی اکسیژن برسد. از ”نانو طلا ها” در ساخت داروهای مربوط به گردش خون استفاده می‌شود. اصولا داروهای این حوزه به صورت کپسول‌هایی است که حاوی مقداری طلا هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما