تفاوت طلای ایرانی و خارجی در چیست ؟ + مقایسه قیمت ها

طلا و جواهر اقتصاد 100: مهم‌ترین تفاوت طلای خارجی و ایرانی ظرافت و طراحی طلای خارجی است. کشورهای خارجی به دلیل داشتن دستگاه‌های مدرن‌تر و پیشرفته‌تر، طلاهایی با ظرافت بیش‌تری می‌سازند.

تفاوت طلای ایرانی و خارجی در چیست ؟ + مقایسه قیمت ها

فرق طلای خارجی و ایرانی در طراحی

حتی در ساخت طلای خارجی سفید این ظرافت بیش‌تر خود را نشان می‌دهد. افرادی که این طلاها را می‌سازند افراد بسیار ماهر و خلاق هستند، ازاین‌رو طلاهای خارجی از ظرافت بیش‌تری برخوردار هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند طراحی‌های متنوعی را پیاده‌سازی کنند مثل برش پرنسسی، مدل برش کوسنی و مواردی این چنین به همین دلیل این طلاها طرح‌های متنوع بسیاری دارند.

عیار طلای خارجی و ایرانی

طلای خارجی عیار بالاتری نسبت به طلای ایرانی دارد. اجرت ساخت هم نیز در بالا بودن قیمت طلای خارجی تأثیر دارد. البته این مسئله در بعضی از طلاها صدق نمی‌کند. همان‌طور که در بخش طلای هندی گفتیم طلای هندی عیار کم‌تری نسبت به طلای ایرانی دارد. همچنین طلای چینی کیفیت بسیار پایین‌تری از طلای ایرانی دارد. ولی برعکس این‌ها طلای ایتالیایی و طلای روسیه از طلای ایرانی قیمت بیش‌تری دارند. کد روی طلا‌ها طلای ایرانی دارای کد ۴۸۸ است؛ اما کد، طلای خارجی برای شرکت تولیدکننده و متفاوت است. از طریق این کد می‌توانید تشخیص بدهید طلایی که می‌خرید ایرانی است یا خیر.

فرق طلای خارجی و ایرانی در قیمت

از مهم‌ترین فاکتورهای خرید طلا قیمت آن است. هرکسی که می‌خواهد طلا بخرد به قیمت آن توجه می‌کند. شاید با این سؤال روبه‌رو شوید که طلای خارجی بخریم یا طلای ایرانی که صرفه قیمت داشته باشد؟ هرچند که ورود طلای خارجی به ایران ممنوع است؛ اما باز هم در سطح کشور به فروش می‌رسد. طلاهای خارجی‌ای که در سطح کشور به فروش می‌رسند، به‌صورت قاچاق به بازار ایران وارد می‌شود. ازاین‌رو طلاهای خارجی ممکن است هزینه کارمزد بیش‌تری هم داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال اگر شما قصد خرید یک جفت گوشواره طلای ایرانی داشته باشید، نمونه ایرانی آن را می‌توانید با قیمت کم‌تری نسبت به طلای خارجی خریداری کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما