طلا در رودخانه و اقیانوس چگونه تشکیل می شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: انواع مختلفی از ذخایر طلای قابل دسترس وجود دارد. این فلز گران‌بها در نهرها، کناره‌های برون‌زدایی سنگ‌ها و البته در زیر زمین یافت شده است.

طلا در رودخانه و اقیانوس چگونه تشکیل می شود؟

نحوه تشکیل طلا در رودخانه

 در زمان‌های مختلف در تاریخ زمین برای بررسی نحوه تشکیل طلا، سیالات داغ در میان سنگ‌های حاوی طلا به گردش در می‌آمدند و به دلیل وزن و خواص شیمیایی طلا، طلا ممکن است برای تشکیل رگه یا رگه‌هایی خارج شده باشد. در موارد دیگر، تکه‌ها و تکه‌های طلا شکسته شده و توسط جریان‌های آب برده می‌شوند. از آنجایی که طلا نسبتاً سنگین است، در کف نهرها و بستر رودخانه‌ها فرو می‌رود.

نحوه تشکیل طلا در اقیانوس

بر اساس برآوردها، کل طلای استخراج شده در تاریخ بشریت به حدود ۱۵۲۰۰۰ تن متریک می‌رسد. این مقدار خیلی زیاد به نظر می‌رسد، اما فقط برای پر کردن ۶۰ تریلر کافی است. دانشمندان بر این باورند که هشت برابر طلای موجود در سطح سیاره، در اقیانوس‌ها و زیر اقیانوس‌ها وجود دارد. مانند طلایی که احتمالاً در هسته مذاب زمین شناور است، بیشتر این ذخایر فلز گران‌بها غیرقابل دسترسی است یا صرفاً استخراج آن صرفه اقتصادی ندارد. جالب اینجا است که طلا در تمام قاره‌های زمین به جز قطب جنوب کشف شده است. البته این امکان وجود دارد که حتی آن قاره نیز مقداری طلا در زیر تمام یخ‌ها داشته باشد.

چقدر طول می‌کشد تا طلا به طور طبیعی شکل بگیرد؟

ما هنوز کاملاً مطمئن نیستیم که چقدر طول می‌کشد تا طلا شکل بگیرد. نحوه تشکیل طلا آن را از سایر مواد معدنی مانند الماس متمایز می‌کند، زیرا از طریق فرایندی متفاوتی تولید می‌شود. همانطور که قبلاً بحث شد، دانشمندان معتقدند که طلا منشأ فرازمینی دارد و منشأ آن از فضا است.

متأسفانه، با توجه به این واقعیت، تعیین بازه زمانی دقیق برای تشکیل طلا به شکل طبیعی یک کار دست نیافتنی باقی مانده است. کاوش شهاب‌ها در فضا پرهزینه است و تعیین تاریخ دقیق آنها را غیرممکن می‌کند. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که طلا میلیاردها سال پیش و حتی قبل از تولد سیاره ما شکل گرفته است.

مکانیسم‌های دقیقی که طلا از طریق آن به وجود آمد همچنان در هاله‌ای از رمز و راز قرار دارد و دانشمندان را بدون هیچ پاسخ قطعی رها می‌کند.

حتی با وجود دانستن اینکه طلا از چه چیزی درست می‌شود این واقعیت که در حال حاضر نمی‌توان به طور طبیعی روی زمین طلا تولید کرد، آن را به عنوان یک فلز ارزشمند طبقه بندی می‌کند. نادر بودن آن و شرایط خارق‌العاده مورد نیاز برای ایجاد آن به جایگاه خاص و قیمت بالای آن کمک می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما