آشنایی با ساعت سیکو با بیش از 140 سال قدمت

طلا و جواهر اقتصاد 100: برند ژاپنی سیکو(seiko) یک برند معتبر و محبوب در جهان است که توانسته است به جایگاه بالایی در بین برند های ساعت مچی دست پیدا کند. این برند ۱۴۰ سال قدمت دارد و در تمام این سالها هرگز نشانه ای از افت کردن در محصولات این برند دیده نمی شود!

آشنایی با ساعت سیکو با بیش از 140 سال قدمت

تاریخچه برند سیکو

تاریخچه برند ساعت مچی سیکو (seiko) پر از موفقیت و اتفاقات مهم است که در این بخش برخی از وقایع مهم در تاریخچه این برند را بررسی می کنیم.

سال ۱۸۸۱ تا ۱۹۶۰

سال ۱۸۸۱، هنگامی که کینتارو هاتوری مغازه فروش و تعمیر ساعت را در توکیو افتتاح کرد، آغاز فعالیت این کارخانه ساعت سازی بود بود.

امروز، پس از بیش از ۱۳۰ سال نوآوری، شرکت کینتارو هاتوری هنوز وقف کمال گرایی ای است که بنیانگذار، همیشه برای رسیدن به آن تلاش می کرد. در سال ۱۸۹۲، وی کارخانه Seikosha را تأسیس کرد. سیکوشا تاسیس شد و شروع به تولید ساعت دیواری کرد. در ژاپنی کلمه “Seiko” به معنای نفیس است.

در طول دهه ۱۸۹۰، موفقیت تجارت ساعت دیواری سیکوشا افزایش یافت و کینتارو به دنبال گسترش دامنه تجارت خود بود. در سال ۱۸۹۵، او یک ساعت جیبی، زمان سنج ایجاد کرد. این یک گام حیاتی به جلو بود که بدون آن آینده ابن مارک ساعت بسیار متفاوت بود زیرا زمینه ساز اولین ساعت مچی ژاپن بود.

در سال ۱۹۲۴ اولین ساعت با برند سیکو تولید شد. اولین گرند سیکو در ۱۹۶۰ تولید شد. این ساعتی بود که این برند از نظر دقت “بهترین در جهان” ایجاد کرد.

سال ۱۹۶۴ تا امروز

با همه دستاوردهای قبلی، جای تعجب نیست که این برند مسئول ایجاد اولین ساعت کرونوگراف ژاپن نیز باشد. داستان آن با بازیهای المپیک ۱۹۶۴ که در توکیو برگزار شد، شروع شد که سیکو زمان سنج رسمی آن بود.

تنها یک سال پس از انتشار اولین کرونوگراف ساخت ژاپن بود که سیکو (seiko) اولین ساعت اختصاصی غواصان ساخته شده در ژاپن، سیکو دایور (Seiko Diver ) با مقاومت ۱۵۰ متر در برابر آب  را راه اندازی کرد.

درسال ۱۹۶۹، سیکو اولین ساعت مچی کوارتز در جهان را با نام تجاری آسترون (Astron)رونمایی کرد که در آن زمان تهدید بزگری برای ساعت های سوییسی بود.

در ۱۹۸۲ اولین ساعت تلویزیون جهان را معرفی کرد. اولین ساعت دنیا برای تماشای تلویزیون در هر زمان و مکان! همچنین مجهز به رادیو، همراه با تمام عملکردهای استاندارد ساعت مانند زنگ هشدار و کرونوگراف.

سیکو در ۱۹۹۹ تکنولوژی اسپیرینگ درایو را معرفی کرد. همچنین در سال ۲۰۱۲ اولین جی پی اس سولار معرفی شد که در ادامه مقاله راجع به این تکنولوژی ها توضیح خواهیم داد.

در سال ۲۰۱۷، برای جلب توجه بیشترمخاطبان، تصمیم گرفته شد که گرند سیکو  (Grand Seiko) به عنوان یک برند کاملاً جداگانه و لوکس معرفی شود.‌ امروزه سیکو ۱۴۰ سالگی اش را جشن می گیرد.

تکنولوژی های برند سیکو

نوآوری یکی از اصول مهم در تولید ساعت مچی های سیکو(seiko) است. این برند در تولید ساعتهایش از تکنولوژی های مختلفی استفاده می کند که در این قسمت در موردشان بیشتر خواهیم دانست.

اسپیرینگ درایو ساعت سیکو (Spring Drive)

تحقق رویای ساعت همیشه ماندگار! چهار ویژگی اصلی اسپیرینگ درایو عبارتند از:

۱ـ ذخیره شارژ طولانی:نسل جدید، شارژ بیشتر و طولانی تر ارائه می دهد. آلیاژ ویژه ای که توسط این شرکت در داخل شرکت تولید شده و علاوه بر با دوام بودن و مقاومت بسیار بالا در برابر گرما یا خوردگی، باعث افزایش شارژ می شود. اسپیرینگ درایو ذخیره شارژ ۷۲ ساعته دارد، حتی اگر کرونوگراف در حال کار مداوم باشد.

۲ـ کوک شدن سریع:در سال ۱۹۵۹ این برند یک جز اصلی را از مکانیزم کوک ساعت مکانیکی، یعنی اهرم جادویی (Magic Lever ) اختراع کرد. این سیستم، کارایی مکانیزم کوک اتوماتیک را افزایش می دهد و انتقال انرژی را کارآمدتر از همیشه را ارائه می دهد.

۳ـ حرکت آسان و نرم: تمام حرکت درون موتور به صورت دایره وار و در یک جهت واحد است و به عقربه ها اجازه می دهد تا با حرکت نرم و منحصر به فرد دائماً حرکت کنند. اسپیرینگ درایو تنها ساعت در جهان است که جریان طبیعی و مداوم زمان را بیان می کند.

۴ـ دقت بالا: تنظیم کننده Tri-synchro، انرژی مکانیکی، الکتریکی و الکترو مغناطیسی تولید شده توسط شاه فنر را کنترل و آزاد می کند و با حرکت یک طرفه خود ذاتاً پایدارتر، بادوام و دقیق تر است. اسپیرینگ درایو با دقت ۱ ثانیه در روز است!

جی پی اس سولار ساعت سیکو (GPS solar)

تعریف مجدد استاندارد دقت ساعت! برای قرن ها، هدف ساعت سازان ارائه استاندارد های دقیق تر و راحت تر بوده است. اما به ندرت پیشرفت واقعی در این زمینه ها اتفاق می افتد. با تلاش بی وقفه این برند محبوب ژاپنی، امکانات جدید در تکنولوژی ساعت  با سیکو استرون جدید، اولین ساعت خورشیدی جی پی اس در جهان، ادامه دارد. با ساعت جی پی اس سولار، استانداردهای جدیدی از نظر دقت، سهولت استفاده و راحتی جهانی تعیین شده است. ساعت مچی سیکو (seiko) جی پی اس سولار مهمترین پیشرفت در ساخت ساعت در یک نسل است.

با جی پی اس سولار، ساعت با منطقه زمانی شما را تنظیم می می شود! برخلاف ساعتهای کنترل رادیویی که فقط در قسمت کوچکی از جهان کار می کنند، ساعت خورشیدی جی پی اس مناطق زمانی شناخته شده روی زمین را مشخص می کند. خواه در بالای کوه باشید، در وسط اقیانوس، یا حتی در مرکز بیابان، ساعت دقیقاً زمان محلی را نمایش می دهد.

با جی پی اس سولار زمان به طور خودکار تنظیم می شود! هر زمان که صفحه ساعت در معرض نور قرار گیرد، ساعت به طور خودکار سیگنال های جی پی اس را دریافت می کند. وقتی ساعت زیر آستین پنهان است و صفحه نمی تواند نور کافی دریافت کند، ساعت زمان تنظیم دستی قبلی یا تنظیم منطقه زمانی را ذخیره می کند و به طور خودکار تنظیم زمان را در همان زمان شروع می کند.

کینتیک ساعت سیکو (Kinetic)

مانند مکانیکی و کوارتز، کینتیک یک سکو است. در نمایشگاه بازل در سال ۱۹۸۶ بود که این برند از اولین نمونه اولیه کینتیک خود رونمایی کرد. این ساعت با نام آزمایشی “AGM” معرفی شد. این اولین گام در توسعه بود که ۲۰ سال بعد، کینتیک را مترادف با سازگاری با محیط زیست، عملکرد بالا و راحتی طولانی مدت برای نسلی از کاربران در سراسر جهان ساخته است. از زمان عرضه اولین ساعت تجاری موجود تا امروز، بیش از هشت میلیون ساعت کینتیک (تا سال ۲۰۰۷) فروخته شده است.

اگر بخواهیم درباره عملکرد ساعت های کینتیک بگوییم، این موتور بین ساعت مکانیکی و کوارتز است. می دانید ساعت های اتوماتیک، موتوری دارند که از یک وزنه ( روتور) برای تبدیل حرکت دست  به انرژی استفاده می کند. یک ساعت کینتیک به روش مشابه عمل می کند اما در این حالت، حرکت به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و در یک باتری خود شارژ، ذخیره می شود. البته در ساعت کینتیک تعویض باتری ساعت بسیار کمتر از ساعت کوارتز است.

یک ساعت کینتیک مدت زمان طولانی تری را نسبت به اتوماتیک در صورت بدون استفاده قرار گرفتن حفظ می کند و این می تواند برای چندین ماه ادامه داشته باشد. ذخیره انرژی یک ساعت اتوماتیک در بهترین حالت چند روز طول می کشد. برای اطلاعات بیشتر راجع به ساعت های اتوماتیک روی موتور اتوماتیک چیست کلیک کنید.

تفاوت سیکو و گرند سیکو

در تاریخچه گفته شد، در سال ۲۰۱۷، برای جلب توجه بیشترمخاطبان، تصمیم گرفته شد که گرند سیکو  (Grand Seiko) به عنوان یک برند کاملاً جداگانه و لوکس معرفی شود.‌ گرند سیکو یک برند  لوکس است که ساعت های ساخته شده توسط افراد متخصص در دو کارخانه ساعت سازی منحصر به فرد سیکو را با استفاده از موتور های منحصر به فرد و مواد با بالاترین کیفیت ارائه می دهد. گرند سیکو همیشه از نظر طراحی، جایگاه و کالیبرهایش متمایز بوده است.هر ساعت گرند سیکو به دلیل سادگی فرم و ظرافت و زیبایی کم نظیر آن، بلافاصله قابل تشخیص است! از اولین ساعت گرند سیکو در سال ۱۹۶۰ تا آخرین مجموعه امروز، هر گرند سیکو زیبایی، کارایی و طراحی را که همیشه مشخصه اصلی آن بوده است، به اشتراک گذاشته است.

گرند سیکو یکی از معدود تولید کننده های ساعت مچی در جهان است که بر گستره کامل فرآیند ساعت سازی از تحقیق مواد تشکیل دهنده تا ساخت، مونتاژ، تنظیم ، بازرسی و حمل تسلط دارد. همان طور که می دانید، ساعت های سیکو اکثرا مقرون به صرفه هستند و قیمت بسیار بالایی ندارند اما گرند سیکو برندی لوکس و گران قیمت است که عجیب نیست که می تواند کاملا با برند های گران قیمت سوئیسی رقابت کند

درباره زیر مجموعه های سیکو

ساعت سیکو (seiko) چند زیر مجموعه دارد که هر کدام برای افرادی مناسبند و خصوصیات خاص خود را دارد. در این قسمت درباره ویژگی های آنها توضیح می دهیم.

ساعت سیکو پراسپکس (Prospex)

ساعت هایی مقاوم و شیک با قیمت باور نکردنی! سیکو مجموعه ای از ساعت مچی ها برای دوست داران ورزش و جستجوگران ماجراجویی، چه در آب، آسمان یا خشکی دارد. ساعت هایی مناسب برای فعالیت های خاص!  از زمان راه اندازی اولین ساعت غواصی ژاپن در ۱۹۶۵ فناوری های نوآورانه سیکو استاندارد های جهانی را تغییر داده است. سیکو به طور مستمر در تلاش است که اطمینان و ایمنی هرچه بیشتر برای غواصان حرفه ای و تفریحی را بیشتر کند. در دیگر مدل ها نیز هر کدام ویژگی هایی هست که کار را برای افرادی که نیاز به این فعالیت ها دارند راحت می کند.

ساعت سیکو پریسیج (Presage)

ساعت های با دوام و مقرون به صرفه با سبک هایی از مدرن گرفته تا کلاسیک! ترکیبی ازحس زیبایی ژاپنی با ساخت سنتی و مهارت های ساعت سازی سیکو در یک مجموعه ! این مجموعه زیبایی، کیفیت و دوام بالا را ارائه می دهد.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما