آغاز ریزش در مسیر قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: بهای طلا روز پنج‌شنبه تحت تأثیر اخباری از سوی فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره‌ی آمریکا برای مدت طولانی‌تری بالاتر خواهد ماند، کاهش یافت.

آغاز ریزش در مسیر قیمت طلا

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، بهای طلا روز پنج‌شنبه تحت تأثیر اخباری از سوی فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره‌ی آمریکا برای مدت طولانی‌تری بالاتر خواهد ماند، کاهش یافت. در همین راستا، طلای نقطه‌ای با واکنش نسبتا ضعیف به فدرال رزرو، تا ساعت 23:50 به وقت شرقی (03:50 به وقت گرینویچ) با 0.1 درصد کاهش به 1928.12 دلار در هر اونس رسید.

معاملات آتی طلا که در ماه دسامبر منقضی می‌شود - بیشترین معامله در کامکس نیویورک، با 1% یا نزدیک به 20 دلار کاهش، به 1948.05 دلار در هر اونس رسید که به وضوح بیان می‌کند معامله‌گران در چشم‌انداز نرخ بالاتر، قیمت‌های بسیار پایین‌تری را برای طلا در ماه‌های آینده در نظر دارند.

مطابق با انتظارات، بانک مرکزی نرخ بهره را در روز چهارشنبه ثابت نگه داشت. جروم پاول علاوه بر آنکه هشدار داد افزایش اخیر تورم و انعطاف‌پذیری در بازار کار، به فدرال رزرو فرصت بیشتری برای بالا نگه‌داشتن نرخ‌های بهره می‌دهد، احتمال افزایش حداقل یک بار دیگر نرخ بهره را در سال جاری مطرح کرد. پاول همچنین پیش‌بینی کرد که نرخ بهره‌ی آمریکا تا سال 2024، حدود 5.1 درصد خواهد بود. اظهارات وی از آنچه فعالان بازار تصور می‌کردند، جنگ‌طلبانه‌تر بود.

در کنار این‌ها، فدرال رزرو ضمن اشاره به انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده، دورنمای رکود در این کشور را کم‌اهمیت جلوه داد  و این همان سناریویی است که از تضعیف چشم‌انداز تقاضای پناهگاه امن برای طلا خبر می‌دهد.

و اما در حوزه‌ی فلزات صنعتی، قیمت مس پس از کاهش شدید در اوایل هفته‌ی جاری، اندکی افزایش یافت. معاملات آتی مس که در مقیاس هفتگی 1.5 درصد کاهش یافت، با 0.2 درصد افزایش به 3.7453 دلار در هر پوند رسید.

آنچه از بهای مس حمایت کرد، نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده بود که البته در ماه‌های آینده نیز می‌تواند فعالیت صنعتی و تقاضای مس را در سطح بالایی حفظ کند.

بانک خلق چین (PBOC) که در صدد پیشگیری از تضعیف بیشتر یوان بود، در روز چهارشنبه نرخ‌های اولیه‌ی وام خود را بدون تغییر نگه داشت و در حال حاضر نیز همه‌ی نگاه‌ها به سمت هر گونه اقدامات محرک بیشتر از سوی چین است که آمادگی خود را برای حمایت‌های پولی بیشتر ابراز کرده است.

و در نهایت، سایر فلزات گرانبها، افت شدیدی را تجربه کردند، به طوری که همزمان با کاهش 0.6 درصدی معاملات آتی پلاتین، نقره نزدیک به 2 درصد سقوط کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما