تشخیص طلا سفید با این راهکارها فقط ممکن است

طلا و جواهر اقتصاد 100: معمولا در ساخت طلا سفید از فلز نیکل استفاده می‌شود که موجب دوام آلیاژ می‌شود اما وجود این فلز در طلا ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.

تشخیص طلا سفید با این راهکارها فقط ممکن است

مشخصات طلا سفید چیست؟

همان‌طور که گفته شد، طلا سفید آلیاژی از فلز طلا است و به طور خام وجود ندارد و به دلیل وجود فلزات دیگر در ترکیب آن، مشخصات فیزیکی آن از جمله رنگ، استحکام و... با طلای زرد متفاوت است. طلا سفید ظاهری مشابه پلاتین دارد اما قیمتی کمتر از آن دارد و از این فلز چکش‌خوارتر است. رنگ سرد و خنثی این نوع طلا آن را برای هم‌راهی با بسیاری از جواهرات رنگی و بدون رنگ، بسیار مناسب کرده است.

معمولا در ساخت طلا سفید از فلز نیکل استفاده می‌شود که موجب دوام آلیاژ می‌شود اما وجود این فلز در طلا ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند. وجود فلز روی در طلا سفید نیز آن را درخشان‌تر و مستحکم‌تر می‌کند. استفاده از پالادیوم نیز به همین منظور و برای کاهش اثر نیکل در تهیه طلا سفید رایج است. ارزش طلای سفید بسته به خلوص طلا به‌کاررفته در آن، وزن قطعه و قیمت روز بازار طلا متفاوت است.

چگونه طلا سفید را تشخیص دهیم؟

در پاسخ به این سوال که طلا سفید از کجا بشناسیم باید گفت اولین راه برای خرید طلا سفید اصل و با عیار مناسب، مراجعه به فروشگاه‌های عرضه طلا و جواهر معتبر است. اما چنانچه بخواهید طلای سفید را تشخیص دهید، می‌توانید به کد حک‌شده روی طلا توجه کنید که شامل حرف W باشد. راه دیگر این است که از روش‌های تست مربوط به تشخیص نقره، استیل و پلاتین از طلا سفید استفاده کرد.

به عنوان مثال برای تشخیص طلا سفید از نقره می‌توان به عدد حک‌شده روی کار توجه کرد، طلا 18 عیار معمولا با عدد 725 یا خود عدد 18 نشان داده می‌شود و چنانچه روی قطعه‌ای که قصد شناسایی آن را دارید این اعداد وجود داشته باشند، به معنی طلا بودن آن است و اگر عدد 925 روی آن حک شده بود، باید بدانید این یک قطعه از جنس نقره است. درمورد تشخیص طلای سفید از پلاتین نیز باید به این موضوع توجه داشت که پلاتین از طلا سفید چگال‌تر است و نسبت به طلا سفید به مرور زمان کمتر کدر می‌شود. تفاوت قیمت پلاتین و طلا سفید و ضدحساسیت بودن پلاتین نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت. فرق طلا سفید و استیل نیز معمولا در نگاه اول مشخص است اما برای تست می‌توان از آهنربا استفاده کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما